Kartanonkoskelaiset!ov
Miten olette viihtyneet alueella? Hyvät ja huonot puolet? Millaiset päiväkodit?
Itse harkitsemme muuttoa,lapsi 1v.
Kommentit (10)
tykätään paljon.
Hyvät puolet:
- luonnonläheisyys
- palvelut (sekä kaupalliset että julkiset, neuvola lähellä, yhteispalvelupiste, kirjasto, kuvataidekoulu, musiikkiopisto, urheiluseuratoimintaa, kylpylä lähellä)
- joukkoliikenne hyvä ainakin hkiin ja myyrmäki-tikkurila-välillä (meillä ei ole autoa)
- turvallinen, kylämäinen alue, samanhenkistä porukkaa
Päiväkoteja on, mutta lapsia on paljon. Ennen ainakin oli vaikeaa saada alueelle, mutta uusia poäivökoteja on rakennettu. Meillä lapset uudessa Lystilän päiväkodissa, ihan hyvä pk.
joka on puiston vieressä! Lapset ovat keskenään ulkona (n.5vee ylöspäin) ja siellä ne hyppivät lammen rannalla. Kauhulla odotan päivää jolloin joku hukkuu sinne.
Toinen ahdistava seikka on se kuinka vieri viereen talot on rakennettu ja autot ovat paraatipaikoilla ovien edessä. Plussaa se että autoilijat ajavat suht. hiljaa. Mutta tien ylityksiä esim. kouluun tulee monta, asuipa melkein missä päin vain.
Alueella asuu selvästi varakkaampaa väkeä kuin muualla Vantaalla. Koulussa paineita pukeutumisen ja muotijuttujen suhteen. Miinuksena koulussa se, että kaikki eskarista ysiluokkaan ovat samassa rakennuksessa ja etenkin samalla pihalla. Pienemmät oppivat nopeasti isoilta kiroilut ym.
Plussaa aluueella se, että harrastemahdollisuuksia ja palveluita on paljon ja lähellä. Kauppa ei tosiaankaan ole ikkunan alla kuten joku sanoi, vaan lähikauppa on Jumbon CM tai Prisma. Eli aikaa menee jos ihan paria juttua lähtee hakemaan. Suht lähellä kuitenkin Teboil josta voi sen maitopurkin hakea jos ei jaksa lähteä Jumbon ruuhkaan.
Alueelle on suunniteltu lähikauppaa (ilmeisesti siwaa) ja siellä on vaasan & vaasan leipomokauppa.
Alue on kyllä tiiviisti rakennettu, joten pitää sietää naapuria.
Lampi ei mua pelota sen kummemmin.
Kouluun musta menevät ihan samoissa verkoissa kuin muuallakin, en oo huomannut mitään eroa.
porukkaa? Ihan kiinnostaa, että miten siellä suhtaudutaan vihervasemmistoon? Hassusti muotoiltu kysymys, mutta kiinnostaa.
t. myös Kartanokoskelle muuttoa harkitseva
Nythän ne jyräsis sen edellisen rakennuksen. Eiköhän ensi vuonna rakenneta. Me ollaan asuttu v. 2002, enkä helpolla täältä lähde. Viihdymme erinomaisesti. Minusta on kiva, että kouluissa on luokat 1-9, rauhoittaa menoa. Mun lapsi on ollut 2v:sta kansainvälisen koulun tarhassa ja sitten nyt koulussa. Kiva koulu.
on Kartanonkoskella aika huono. Lapseni menossa tammikuussa tarhaan ja tällä hetkellä 40 pientä ilman tarhapaikkaa! Luultavasti joudutaan Tikkurilaan. Alueella on kyllä monta tarhaa, mutta lapsia vielä enemmän... Muuten alue on tosi ihana!
Jos se sua huolettaa. Enemmän viherpiipertäjiä kun bisnessihmisiä.
Ai että mua nyppii koko Kartanonkosken joukkoliikenne. Miksi ihmeessä lentolenttäbussien pitää kiertää sitä kautta? Järjestäisi Vantaan liikenne tai mikä lie ihan omat bussit sinne. Matka-aika lentokentälle pidentynyt huomattavasti kun bussi kiertelee siellä Kartanonkoskella.
Olen pari kertaa vaihgossa noussut väärrän bussiin. Matka-aika pitenee alle 5 minuuttia. Ja ainoastaan puolet busseita kiertää Kartanonkosken kautta. Ne alkoi kiertää Tammiston rakentamisen jälkeen, muuten se olisi jäänyt ihan pussiin.
ostakaa sellainen rivari jossa ala kerta ja oma piha