Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset saavat kaupungin asunnon

Vierailija
22.11.2009 |

Helsingin parhaimmilta paikoilta?maalaiset?somalit?vanhemmiltaan perineet?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olin raskaana ja asuin yksiössä todella huonokuntoisessa asunnossa mihin oli putkiremontti tulossa.Minulla on luottotiedot ja työ eli olen hyvä vuokralainen.Mutta ei!Kyllä ärsytti.Hain asuntoa Maunula-Pitäjänmäki akselilta.Mutta eipä sitä herunnu muualtakaan.Yksityiseltä sitten onnisti.Onneksi.

Vierailija
2/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. normaali-ihmisiä, työssäkäyviä lapsiperheitä, ihan taviksia. Tämä kävi selkeästi ilmi, kun itse aikanaan haimme ja saimmekin kaupungin vuokra-asunnon. Siihen taloon muutti mm. opettaja, sairaanhoitaja, poliisi, kaupungin työntekijöitä, yliopistotutkija, näyttelijä ja kirjailija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hain yksinhuoltajan statuksella ja olen pienituloinen duunari..tosin olin asunnoton,eli kiireellinen

Vierailija
4/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. normaali-ihmisiä, työssäkäyviä lapsiperheitä, ihan taviksia. Tämä kävi selkeästi ilmi, kun itse aikanaan haimme ja saimmekin kaupungin vuokra-asunnon. Siihen taloon muutti mm. opettaja, sairaanhoitaja, poliisi, kaupungin työntekijöitä, yliopistotutkija, näyttelijä ja kirjailija.

Tähän taloon valitaan asukkaat tarkasti. Kaikilla on vakituinen työ, useimmat on kaupungin palveluksessa. Vuokratalossamme asuu opettajia, lastentarhanopettajia, terveydenhoitajia, nuorisotyöntekijöitä.

Vierailija
5/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aika taitaa olla jo kuule mennyttä! Ehkä näin joskus on ollut. Mutta jos esim. maahanmuttajataustaiset asuvat yli 70 prosenttisesti kaupungin vuokra-asunnoissa ja heitä täällä ON paljon, ei tarvitse paljoakaan miettiä, kenelle ne asunnot annetaan.

Yhden suomalaisen perheen tiedän, joka sai vuosi sitten kaupungilta asunnon, asuivat Saton kolmiossa ja perheeseen syntyi neljäs lapsi. Olivat olleet asuntojonossa yli 2,5 vuotta kunnes "tärppäsi". Saivat 4h ja keittiön Ruoholahdesta.

Vierailija
6/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain kaupungin asuntoa kahden lapsen yh:na. Asuntonamme oli tuolloin himpan yli 20 m2 yksiö, joten hienoinen tilanahtaus oli. ;)

Olin muuttanut Helsinkiin joitakin vuosia aikaisemmin ja asuntotoimistosta minulle sanottiin, etten tule asuntoa kaupungilta saamaan lyhyen helsinkiläisyyteni takia.

Asunnon silti sain - en kaikkien mittapuulla "Helsingin parhailta paikoilta" mutta kun kotiuduin, totesin, että alueella on täysin turhaan huono maine.

Talo, johon muutin, oli täydellinen! Rapussa asui tavallisia perheitä ja jo talon valmistumisesta asti siinä asuneita - siis vanhuksia, joitten lapset muuttaneet aikoja sitten kotoa.

Vierailija
7/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden suomalaisen perheen tiedän, joka sai vuosi sitten kaupungilta asunnon, asuivat Saton kolmiossa ja perheeseen syntyi neljäs lapsi. Olivat olleet asuntojonossa yli 2,5 vuotta kunnes "tärppäsi". Saivat 4h ja keittiön Ruoholahdesta.

Kaupungin vuokra-asuunot ovat yksi juttu ja Sato on sitten taas ihan eri asia. Googlaa vaikka.

Vierailija
8/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ns. hyvälle alueelle. Täällä todellakin asuu aivan tavisjengiä, yksityisellä ja julkisella puolella työskenteleviä ihmisiä, paljon lapsiperheitä, opettajia, muusikoita, luovilla aloilla työskenteleviä, jokunen työtön (otaksun, itse kun hoitovapaalla tässä pyörin) ja tässä rapussa kaiketi yksi maahanmuuttajatyttö. Olen kyllä tosiaan ymmärtänyt, että kaupunki haluaa mahdollisimman laajan otannan ihan sitä tavallista sakkia yhteiskunnan kaikilta laitamilta.

Vierailija
9/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän taloon valitaan asukkaat tarkasti. Kaikilla on vakituinen työ, useimmat on kaupungin palveluksessa. Vuokratalossamme asuu opettajia, lastentarhanopettajia, terveydenhoitajia, nuorisotyöntekijöitä.

On ihan eri asia hakea kaupungilta työsuhdeasuntoa, kuin "normivuokra-asuntoa"...Saahan juu kaupungin eri työntekijät hakea asuntoja, on sos. virastolla eri,terv.virastolla eri ja opettajilla eri. Mutta ne ovat ihan eri asia kuin nämä muut kaupungin vuokrakämpät.

Vierailija
10/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokra-asuunot ovat yksi juttu ja Sato on sitten taas ihan eri asia. Googlaa vaikka.

Olivat siis jonottaneet kaupungin asuntoa liki 3 vuotta kunnes sen vihdoin saivat. Kai perusteina oli jo tuo järjetön asumisen ahtaus pienessä kolmiossa.

Vierailija
11/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saammeko isomman asunnon?tai edes paremmalta alueelta.Ja paremmalla alueella tarkoitan kaikkea muuta paitsi itä-Hki.

Vierailija
12/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun se saatiin, olin raskaana, molemmat opiskelijoita. Nyt olen FM ja oman alan töissä, mies väittelee parin viikon päästä ja sen jälkeen alkaa homma post-doc-tutkijana.

Vierailija
13/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 3 h+keittiö.

Silloin kun se saatiin, olin raskaana, molemmat opiskelijoita. Nyt olen FM ja oman alan töissä, mies väittelee parin viikon päästä ja sen jälkeen alkaa homma post-doc-tutkijana.

Vierailija
14/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten ja sain todella nopeasti asunnon parhaimmalta alueelta, Vuosaaresta. Ei olisi voitu olla onneekkaampia!

Tässä talossa asuu kaikenlaisia, nuoria perheitä, maahanmuuttajia paljon, vanhempia alusta asti (15v) asuneita ihmisiä, vain pari "aikuista" suomalaista lasta aiheuttaa joskus vanhemmilleen harmaita hiuksia kännäämällä ja riehumalla. Työtilanteita en tiedä, kun ei kiinnosta naapureiden kyttääminen.

Vierailija
15/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös huomannut, että hakemukseen kannattaa laittaa mahdollisimman kattavat perustelut sekä selvitys elämäntilanteesta, tulevaisuudensuunnitelmista jne. Jollain on erotuttava tuhansien samassa tilanteessa olevien hakijoiden joukosta ja usein hyvä keino on se oma tarina.

Vierailija
16/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin että haluamme työssäkäyviä tavallisia ihmisiä. Olin silloin hoitovapaalla (mies töissä) ja saimme asunnon kolmessa viikossa ns. halutulta alueelta.

Vierailija
17/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme kaupungin asunnon hyvältä alueelta, kantakaupungista, parissa kuukaudessa. Yh ja kaksi lasta. Perusteluina oli aiemman asunnon (sato) liian korkea vuokra ja mm. homeongelmat entisessä asunnossa. Talossa asuu työssäkäyviä, tavallisia ihmisiä, jokaisessa rapussa on yksi iso asunto, joissa asuu maahanmuuttajaperhe, mutta kaikki muut ovat tavallisia suomalaisia. Mitään häiriötä ei ole koskaan ollut, mukava ja siisti talo, josta pidetään huolta.

Vierailija
18/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saton kämppä,mutta ei saatu kaupungin asuntoa.ap.

Vierailija
19/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilpittömästi oon aina luullut, että kaupungin vuaokra-asuntoja saa vain ns. huono-osaiset, ei todellakaan opettajat, sairaanhoitajat ym.

Meidän talon naapurissa on vuokratalo ja kyllä siellä on ihan erilainen elämänmeno kuin tässä meidän omistustaloyhtiössä. Kuulstaa ehkä kauhealta kun näin sanon, mutta lapset on huolimattomasti (melko likaisesti) puettuja, ovat ulkona myöhään (esim. klo 21 asti 5-6-vuotiaat, partseille on kasattu ihme läjiä kaikenlaista rojua, eikä ihmisten sisustuskaan nyt ihan tyylikästä ole. Ihmettelisin suuresti, jos olisi hyvissä ammateissa olevia vanhempia siellä.

Vierailija
20/32 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilpittömästi oon aina luullut, että kaupungin vuaokra-asuntoja saa vain ns. huono-osaiset, ei todellakaan opettajat, sairaanhoitajat ym.

Meidän talon naapurissa on vuokratalo ja kyllä siellä on ihan erilainen elämänmeno kuin tässä meidän omistustaloyhtiössä. Kuulstaa ehkä kauhealta kun näin sanon, mutta lapset on huolimattomasti (melko likaisesti) puettuja, ovat ulkona myöhään (esim. klo 21 asti 5-6-vuotiaat, partseille on kasattu ihme läjiä kaikenlaista rojua, eikä ihmisten sisustuskaan nyt ihan tyylikästä ole. Ihmettelisin suuresti, jos olisi hyvissä ammateissa olevia vanhempia siellä.

että esim.sairaanhoitaja+opettaja-pariskunta saa kaupungin asunnon.Nämä kuitenkin saavat kuukaudessa jo jotain 3000-4000euroa,joilla saa vuokrattua esim.Saton kämpän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi