Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen niin väsynyt etten jaksa enää

Vierailija
22.11.2009 |

Meillä on vauva ja 2-vuotias taapero, ja tuntuu etten ole viikkokausiin nukkunut yhtään kunnon yötä. Edellisen flunssan jäljiltä molemmille lapsille jäi yöheräilyt päälle, ja niinpä jompikumpi on huutamassa yöllä milloin mitäkin hätäänsä.

Mies ei yöllä herää mihinkään, nukkuu kuin tukki. Jos tönin hereille, sängystä nouseminen kestää niin kauan ja vaikuttaa niin raskaalta että yleensä hermostun ja nousen itse.

Väsymyksen myötä en jaksa enää iloita mistään, tiuskin taaperolle ja hoidan vauvaa mekaanisesti. Inhoan itseäni kun käyttäydyn näin ja tunnen katkeruutta miestä kohtaan joka saa nukkua rauhassa ja käydä töissä normaalien aikuisten ihmisten parissa.

Mies lähti taas äsken vuorokaudeksi töihin ja minä itken kotona. Joka-aamuinen uloslähtö tuntuu mahdottomalta, ja ajatus taas yhdestä päivästä lapsien kanssa kotona ahdistaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haet apua! Pyydät vaikka neuvolasta kotipalveluapua, jotta joku tulisi viemään pari kertaa viikossa lapset ulos. Sinä aikana sinä nukut!

Tai saisitteko lapset hoitoon isovanhemmille, jotta saisit nukuttua?

Älä vaan anna tilanteen pahentua. Nyt huolehdit omasta jaksamisestasi, TSEMPPIÄ!!

Vierailija
2/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hoitaja avuksi, esm. MLL:stä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin yksin kun toka lapsi syntyi, joten hyvin on tuttua toi juttu. tilaa tk lääkäriltä aika ja kerro tilanteestasi. voit saada masennuslääkkeet+ kotiapua.

sitäpaitti onko pakko mennä ulos????ole sisällä, makoile sohvalla vauvan kanssa ja 2v saa kattoo vaik videoita, jos pystyy olee rauhassa?

Vierailija
4/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut neuvolaan yhteydessä ja sen seurauksena meillä käy kodinhoitaja kerran viikossa parin tunnin ajan.

Mies ei tee ihan normaalia 8-16 päivää, ja on paljon poissa kotoa. Kotona ollessaan (päiväaikaan) kyllä hoitaa lapsia ja osallistuu kotitöihin.

Yöt on vaan ihan hirveitä. Oon jo niin väsynyt, että illalla ajattelen kauhulla tulevaa yötä. Ja ensimmäiset pari heräämistä jaksan, mutta niiden jälkeen jään helposti pyörimään sänkyyn ja on vaikea saada unen päästä kiinni, kun kohta täytyy kuitenkin nousta uudestaan. Väsymys on ihan kamala olotila siinäkin mielessä, että se tuntuu muuttavan psyykettä ja muutun sellaiseksi ihmiseksi jota en itsekään tunnista.

-ap

Vierailija
5/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ja oman elämän puute EI OLE SAMA ASIA KUIN MASENNUS!!!

Ai että minua ärsytti kun itse olin juuri samassa tilanteessa kuin ap ja elämä ei tuntunut kauhean muavalta, niin ihmiset sanoin että meepäs hakemaan masennuslääkkeet.

Kappas kummaa kun olen "parantunut" tuosta masennuksesta ihan ilman lääkkeitä. Apukeino: Lapset ovat kasvaneet ja menin töihin.

Kuka tahansa väsyy kun kuuntelee uhmaa ja itkua päivät eikä saa nukkua.

Meidän lapset on nyt 1,5 ja 3,5v. Vielä on rankkaa, mutta pääsin sentäs jo töihin.

Yritä ottaa joka päivälle joku mukava kiintopiste, esim. lasten päikkärit (mikäli isompi vielä nukkuu), jolloin vaikka vähän herkuttelet tms.

Onko teillä omaa takapihaa? Minä tein joskus niin, että laitoin vauvan vaunuihin nukkumaan ja 2-vuotiaan siihen pihalle yksin leikkimään. Istuin sohvalla ja näin koko ajan mitä isompi touhusi. Sai hetkeksi pelin poikki.

Tää syksy on varmasti tosi rankka, mutta ensi kesänä varmasti jo vähän helpottaa. Tsemppiä!

Vierailija
6/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tartte nousta minnekään jos huutavat vaan silittely riittää

tai pistä mies patjalle 2v:n huoneeseen ja anna vastuu hänelle

meillä oli jossain vaiheessa kaksoset 2v. matkasängyissä ja minä patjalla vauvan kanssa siinä vieressä.. mikä vaan teille tuntuu helpoimmalta!!

Vierailija
7/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää sinkku, vaan hänellä on perhe.

Onko hän pitänyt kaikki isyysvapaansa jo?

Palkkaa hoitaja viemään lapset ulos. Pyydä joku sukulainen paikalle ja mene hotelliin nukkumaan.

Meillä on tuo ikäero ja nuorempi lapsi on astmalapsi, joten olen tässä valvonut kohta viisi vuotta. Nyt viimeksi kolme viikkoa täysin putkeen sikainfluenssan takia. Unenpuute tekee sekopäiseksi, sehän on ihan jo kidutuskeino, että ei anneta ihmisen nukkua.

3

Vierailija
8/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöksi kylään ja nukkuisi esikoisen vieressä?

Muistan kyllä tuon, että mies on periaatteessa heräämässä, mutta en itse jaksa millään itkun keskellä odottaa...

Vierailija
9/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun täytyy puhua miehellesi. tarvitsen jonkun nyt kotiin heti. onko isovanhempia tai sisarruksia? mies voi ottaa lomaa nyt ja auttaa. muutama yökin kokonaan unta auttaisi. mies voisi tuoda vauvan vain imemään jos imetät ja viedä sen pois. nukkuisit vaikka toisessa huoneessa. sun jaksaminen on tärkeintä kaikille.

Vierailija
10/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, ettei osaa enää auttaa itseään.

Siis kun on silmät ja aivot ristissä väsymyksestä, ei osaa organisoida, päättää eikä varsinkaan toteuttaa mitään, mistä olisi varsinaisesti apua.

Hei, entä jos sanoisit miehellesi, että tiedät, että väsymyksenpoistoon olisi keinoja, mutta olet niin väsynyt ja sekaisin, ettet tunnista niitä. Että auta kiltti viisas mieheni organisoimaan jotain, jolla vaimo saa nukuttua öitä hieman paremmin.

Jospa se hivelisi miehistä itsetuntoa - ja sitä paitsi olisi monella tavalla oikein toimittu! Mies osalliseksi ja niin edelleen...

Vierailija
11/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään muuhun ei kykene. Ja pienikin vastoinkäyminen kasvaa vuoren kokoiseksi.

3

Vierailija
12/12 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen ja jotenkin siitä selvisi. Auttaa kun hyväksyy sen, että nyt elämä on tätä, väsyttää ja yksin täytyy hoitaa yöt.

Kun mies nukkuu kuin tukki, ei kannata tuudittautua siihen, että hän osallistuu öisin. Petät vain itseäsi ja vajoat alaspäin (jos joka yö odotat ja joka yö petyt).

Pyydä perhetyötä lisää, ja nuku päivisin. Siis nuku, älä siivoa silloin (joskus tekee tiukkaa, tiedän). Vaikka kuinka väsyttää, irroittaudu kerran-kaksi viikossa lapsista, lähde kotoa ystävälle, jumppaan, kirjastoon, yksin elokuviin tai mihin ikinä haluatkaan mennä.

Ajan kanssa se oikeasti helpottaa, vaikka nyt on sumuista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän