Voiko karpalomehu parantaa VTI:n?
Minulla on nyt lieviä virtsatietulehduksen oireita, ei mitään kovin pahaa, enkä haluaisi välttämättä ottaa heti antibiottiia, sillä aiemminkin tulehdus on tyrehtynyt päivässä itsestään.
Ajattelin kuitenkin voisiko olla jotain itsehoito-ohjeita.
Olen kuullut karpalomehusta ja jostain happamista maitotuotteista?
Vinkkejä tai kokemuksia?
Kommentit (26)
mutta voi ehkäistä. En tiedä millaisia määriä tulisi juoda, että olisi jotain hyötyä.
Jos olet varma että sinulla on virtsis, niin mene ihmeessä lääkäriin. Tauti voi siirtyä munuaisiin huomaamatta ja sitten onkin kova homma tervehtyä.
tekee pissasta happaman, kuten myös tuo karpalo- ja puolukkamehu.
Itselläni kun oli paha kierre, söin joka aamu survottua puolukkaa ½-1 dl. Ja ei siis sokeroituna. Aikansa otti kun tottui, mutta piti myös vtin poissa.
Nyt mulla trimopan 100mg estolääkitys, aina yhdynnän jälkeen, mulla kun ns. honeymoon syndrooma.
koska ihminen ei voi muuttaa verensä ph:ta ruokavaliolla.
Karpalossa on jotain ainetta, mitä toimii antibioottisesti ja siten ehkäisee virtsatieinfektioita.
levinnyt vti munuaisiin ja olin silloin viikos sairaalassa.
Kuitenkin senkin jälkeen minulla on muutamia kertoja ollut lieviä oireita, jotka ovat itsestään menneet ohi. Minun on erittäin hankala päästä hakemaan reseptiä tänään tai viikonlopun aikana, joten siksi kyselen itsehoito-ohjeita.
Tietysti heti jos oireet pahenevat tai kestävät eli vuorokauden hoidan itselleni lääkkeet välittömästi, koska se sairaalakokemus ei kovin hyvä olisi tähän ajankohtaan saati muutoin!
ap
niin sitä ei voi karpalomehulla parantaa! Asiasta on tutkimustietoa ihan riittävästi.
Että siis jos on ihka oikee VTI, niin kuuria hakemaan lääkäristä, mikäli ei halua tulehduksen leviävän munuaisiin!
se happamuus ei muuten ole se hoitava elementti.
Karpalossa on aine, joka estää bakteerien kiinnittymistä virtsarakon seinämiin ja kun eivät kiinnity, eivät pysty lisääntymään. Tästä on tutkimuksia.
Karpalo ei siis myöskään paranna tulehdusta, mutta ehkäisee ja voi helpottaa oireita.
t. th
onkin muuttaa virtsa happamaksi, ja se kyllä onnistuu ruokavaliolla. Alkuvaiheessa tulehdusta ne bakteerithan ovat vain siinä virtsaputkessa, josta alkavat sitten nousta virtsarakkoon ja jos huonosti käy munuaisiin. Hapan virtsa ehkäisee bakteerin kasvua, veri ei tähän nyt liity mitenkään.
Ja toisekseen, naisiahan olisi ennen muinoin kuollut roppakaupalla (jonkun verran kuolikin mutta ei läjittäin) jos ilman lääkkeitä olisi tulehduksesta mahdoton selvitä. Eipä niitä antibiootteja muutama vuosikymmen sitten ollut ihan kaikkien saatavilla, ja yli sata vuotta sitten ei kenenkään saatavilla ja taatusti oli tulehduksiakin silloin.
koska ihminen ei voi muuttaa verensä ph:ta ruokavaliolla.
Karpalossa on jotain ainetta, mitä toimii antibioottisesti ja siten ehkäisee virtsatieinfektioita.
Oolen joskus kärvistellyt neljäkin päivää tulehduksen kourissa ennen kuin olen mennyt lääkäriin. Oli pyhäpäiviä ja matkaa päivystykseen sen verran ettei huvittanut pissit housuissa taksilla pitkää matkaa mennä. Juominen ja karpalot+särkylääkkeet helpottivat oireita sen verran, että heti ensimmäisenä arkena pääsin kulkemaan jo tavalliseen lääkäriin ja sain lääkkeet
Itse kärsin useamman vuoden kroonisesta virtsatietulehduksesta ja kokeilin karpalot ja c-vitamiinit sekä nesteenä että kapselina. Söin estolääkkeitä ja viime vuonna popsin tosiaan 12 antibioottikuuria, yhden kuussa.
Nyt olen VTI vapaa ja vastaus on ollut varsin yksinkertainen: bikram jooga. En ole muuttanut mitään muuta elämässäni kuin aloittanut bikramin. Jos asut Helsingissä mene tunneille, en tiedä onko muualla Suomessa studiota.
Itse kärsin useamman vuoden kroonisesta virtsatietulehduksesta ja kokeilin karpalot ja c-vitamiinit sekä nesteenä että kapselina. Söin estolääkkeitä ja viime vuonna popsin tosiaan 12 antibioottikuuria, yhden kuussa. Nyt olen VTI vapaa ja vastaus on ollut varsin yksinkertainen: bikram jooga. En ole muuttanut mitään muuta elämässäni kuin aloittanut bikramin. Jos asut Helsingissä mene tunneille, en tiedä onko muualla Suomessa studiota.
innoissaan, jos VTI:t saataisiin kuriin näinkin yksinkertaisella asialla ;).
vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, siis karsimalla sokerit ja lisäämällä rasvaa. Ei siitäkään ole kukaan lääkäri kiinnostunut.
Itse kärsin useamman vuoden kroonisesta virtsatietulehduksesta ja kokeilin karpalot ja c-vitamiinit sekä nesteenä että kapselina. Söin estolääkkeitä ja viime vuonna popsin tosiaan 12 antibioottikuuria, yhden kuussa. Nyt olen VTI vapaa ja vastaus on ollut varsin yksinkertainen: bikram jooga. En ole muuttanut mitään muuta elämässäni kuin aloittanut bikramin. Jos asut Helsingissä mene tunneille, en tiedä onko muualla Suomessa studiota.
innoissaan, jos VTI:t saataisiin kuriin näinkin yksinkertaisella asialla ;).
Käy testaamassa. En ole ainoa, jolta bikram on kadottanut jonkun sairauden, joogaopettajaltani lähti iskias. Tiedän kuulostavani juuri sellaiselta höyrypäältä, jollaiseksi vannoin olevani muuttumatta mutta minkäs teet. On ihanaa olla terve. Jätin estolääkkeet pois puolisen vuotta sitten.
"Moni tuttu" on kuitenkin koko maailman väestössä aika pieni määrä, jotta asiaa kannattaisi alkaa edes tutkimaan ja sen myötä muuttamaan hoitokäytäntäjä. Niiden aineistojen tarvii olla todellakin vähän enempi kuin vaan naapurin rouva, serkku, pikkuserkun kaima ja työkaverin tuttu.
Ja vielä villi veikkaus, että jos nuo kaikki tutut olisi tutkittu ihan oikeilla tieteellisillä menetelmillä, niin asiaan löytyisi ihan joku kunnollinen tieteeseen perustuva selitys.
että tässä nyt vähän sotketaan bakteerin aiheuttama VTI ja interstitielli kystiitti. Eli siis, jos tulehdukset on bakteerin aiheuttamia, niin niihin tuskin muuta HOITOA on kuin antibiootti. Noilla ns. luonnonhoidoilla ja ruokavaliomuutoksilla voidaan kyllä varmaan sitten vaikuttaa tuon IC:n ilmaantumiseen.
En usko, että kukaan lääkäri tässä maassa on erityisen yllättynyt sellaisesta tiedosta, että ruokavalioiden muutokset terveellisempään kohentaa ihmisten oloa!
on tutkittu. Tulehduksille ei löytynyt syytä (ehdotettiin tosin, että olisin 21-vuotiaana hankkiutunut vaikka raskaaksi kun se kuulemma saattaa auttaa.. joo, kiiti), ei myöskään niiden poistumiselle. Ja tämä on lääkärini mukaan case aika usein.
Nyt vähän avarampaa mieltä peliin, mulle toimii bikram ja sillä sipuli. Ei se ole muilta pois ja jos se toimii jollain toisellakin niin hieno juttu. Toiset diggaa antibiooteista enemmän, ei sekään ole minulta pois.
t: 12.
Samoin lisäksi, jos puristat greippi- ja appelsiinituoremehua.
Juo todella runsaasti!
olen kerran päässyt eroon. Aiemmin olin saanut vähän helpotusta sillä, mutta oireet palasivat. Kerran sitten päätin kokeilla kunnolla, kun en jaksanut taas uutta antibioottikuuria. VTI oli ihan alkuvaiheessa ja vedin kahden viikon kuurin täyskarpalomehua, vähintään sellaisen puolen litran pullon päivässä eli ihan hemmetisti pitkin päivää.
Ei ollut varmasti helpompaa eikä todellakaan halvempaa, mutta tulehdus lähti. Ja tuohon happamaan litkuun oli yliannostus vähäksi aikaa.
päällä olevaan pissatulehdukseen kannattaa antibiootit hakea, mutta aloittaisin saman tien myös karpalomehun (tai puolukka) juonnin. Sen ehkäisevää teho on ihan tutkittua tietoa.
Meidän likka oli 1-2 -vuotiaana todellisessa pissatulehduskierteessä. Meillä oli uusitumisten vuoksi jatkuvasti estolääkityksenä antibiootti. Yhdestä antibiootista tuli kamalat haittavaikutukset, toinen ei tehonnut ja lopulta koko vastustuskyky meni niin, että oli jatkuvasti muutenkin kipeänä.
Kuulin sitten Oulun yliopistollisessa keskussairaalassa meneillään olevasta karpalomehututkimuksesta ja olin sinne yhteydessä. Löysin kaupasta 25%:n karpalomehun (Oceans Spray) ja aloin juottamaan sitä likalle desin aamulla ja desin illalla. Parin kuukauden kuluttua siitä, lopetin antibiootit kokonaan.
Karpalomehun myötä jäivät virtsatietulehdukset lopullisesti eikä muutkaan infektiot enää vaivanneet.
karpalomehu ja puolukkamehu auttavat ainakin minulla.