Avoin kirje Pandemrix GSK rokotteen vaaroista.
"Pyytäisin kannanottoa seuraaviin kysymyksiin.
Kuten yhteydenotostani saattaa päätellä olen huolissani PANDEMRIX GSK rokotteen mahdollisista sivuvaikutuksista perehdyttyäni perusteellisesti sekä suomenkieliseen että englanninkieliseen tuote ja tutkimustietoihin. (Pandemrix_PI_23oct09.pdf,emea-combined-h832fi )
Itse epäröin ja monet tuttavaperheet epäröivät.
Olen mukana monessa nuorisotoiminnassa ja siksi koen ahdistusta mahdollisista vakavista sivuvaikutuksista.
1 prosenttikin on liikaa.
1.) Yleisesti ei mielestäni ole tullut esille GSK oman esitteen tieto että kyseessä on WHO 11.6.2009 PANDEMIA julistukseen perustuva osittain tutkimaton "Poikkeuslupalääke".
"B. Myyntilupaan liittyvät ehdot: Pandemrixia voidaan markkinoida ainostaan silloin kun WHO/EU on virallisesti julistanut influenssapandemian ja sillä ehdolla että, Pandemrixin myyntiluvan haltia ottaa virallisen pandemisen viruskannan huomioon." (emea-combined-h832fi, s.17)
2.) "Tietoa rokotteen käytöstä on 3-9v lapsilla tutkimuksia on tehty hyvin rajoitetusti. Tiedot puuttuvat alle 3v lasten ja 10-17v nuorten osalta kokonaan."(emea-combined-h832fi, s.4)
3.) Ne tutkimukset joita on tehty on minun perehtymiseni perusteella tehty 0.5ml annoksilla jossa toinen annos 0.5ml on annettu 3viikon päästä.
Mitä annostusta THL suosittelee käyttää eri ikäisille lapsille?
4.) Voidaan siis pitää PANDEMRIX rokotetta tutkimuslääkkeenä joka on ilmoitettava rokotuslupaa harkitseville vanhemmille. Koska ei ole kyseessä rutiinitoimenpide on kummankin vanhemman allekirjoitus vaadittava. Eikö niin?
5.)Suomi on aina ollut turvallisten rokotusten maa. Toivon että ihmisten luottamus ei horju juuri perustetun THL johdon mahdollisen epäpätevyyden johdosta..
Rokote sisältää elohopeayhdiste tiomersaalia toisin kuin Suomessa tavallisesti käytettävät influenssarokotteet, ja rokote sisältää skvaleenia sisältävää adjuvanttia toisin kuin tavalliset kausi-influenssarokotteet.
2000-luvulla Suomi on lopettanut omien rokotteiden valmistuksen. PANDEMRIX rokotustiedotus on ollut puutteellista ja THL on antanut Hysteriaa aiheuttavia, jopa valheellisia lausuntoja iltapäivälehtiin.
Esimerkiksi: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/75523-k ... i%E2%80%9D
Monien huolestuneiden
lapsiperheiden puolesta
T: Eric de Wit "
Kommentit (26)
moni joka on kuollut sikainfluenssaan, oli myös jo rokotettu.
Entä jos, en siis missään nimessä sano, että näin on, mutta entä jos, rokote yhdessä jo elimistössä olevan viruksen kanssa tekeekin taudista rajumman?
Kukaan ei voi sitä varmaksi sanoa, etteikö näin voisi olla.
oikeasti,nro.23 oletko blondi vai luulosairas??
entäs jos syö kurkkua ja saa vesirokon??voihan se olla mahdollista:D
moni joka on kuollut sikainfluenssaan, oli myös jo rokotettu.
Entä jos, en siis missään nimessä sano, että näin on, mutta entä jos, rokote yhdessä jo elimistössä olevan viruksen kanssa tekeekin taudista rajumman?
Kukaan ei voi sitä varmaksi sanoa, etteikö näin voisi olla.
Unohtuiko sulta että monet heistä kuuluivat riskiryhmään ja saivat rokotteen sen vuoksi.
Jos kerran rokote aiheuttaa noin suurta ahdistusta jollekin niin sen kuin jättää ottamatta! Minun ja minun rokotettujen lasteni puolesta ei tarvitse tällaisten tyyppien olla ahdistuneita!
kirjoituksesta paistaa jo läpi harmistus siitä että tuli lapset rokotettua. Se on sitä kun joutuu tekeen päätöksiä toisten puolesta. Ne jotka on rokotettu voivat joutua kantamaan sitä "ristiänsä" lopun ikää.
kans!