Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko luitte seuraavan si-kokemuksen?

Vierailija
18.11.2009 |

Tauti tuli omalta pojalta

"Sairastuin H1N1-tautiin viimeviikolla. Sain tartunnan ilmeisesti 7-vuotiaalta pojaltani, jota hoidin. Hänellä tauti kesti vain vuorokauden. Oireina olivat yskä, kurkkukipu ja korkea kuume. Meitä ei kumpaakaan ehditty rokottaa.

Minä kuulun riskiryhmään. Olen astmaatikko ja lisäksi raskaana. Hakeuduin influenssaklinikalle yskän ja pienen lämpöilyn takia. Otettiin testit ja hapetusarvot. Lääkäri myös kuunteli keuhkot. Minulle määrättiin Tamiflu-lääkitys.

Tämä tapahtui tiistaina. Kun pääsin lääkäristä kotiin, vointini huononi. Kuume alkoi nousta, ja olin niin väsynyt, etten jaksanut muuta kuin maata sohvalla. TV:n katsomisesta ei tullut mitään, ja valitin ääneen.

Otin Panadolinia, ja Tamiflu-lääkityskin alkoi purra. Yhtäkkiä tuli voimakas tunne, kuin joku olisi sanonut päässäni: "Tapa itsesi". Järkytyin. Luin Tamiflu-lääkkeen tuoteselostetta. "Joissain tapauksissa aiheuttaa sekavuutta, aistiharhoja...potilasta ei tule jättää yksin...hän on onnettomuusaltis". Olin tällöin yksin kotona. Kun mieheni tuli töistä lähdimme päivystykseen. Lääkäri ei halunnut kuunnella, kun aloin lukea Tamiflun sivuvaikutuksista. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että paikkani on suljettu osasto. Eli tieni vei kriisiosastolle. Siellä sitten makasin eristyksessä. Koska olen raskaana, sikainfluenssa tai lääkitys aiheuttivat myös sen, että sain aivan järkyttäviä supistuksia. Makasin vessanlattialla ja luulin synnyttäväni. Mielenterveyshoitajat repivät minut ylös ja olivat ärtyneitä.

Tällaistakin tapahtuu. Surkuhupaisaa. Nyt voin kuitenkin hyvin. Kriisiosastolla tehty testi osoitti minun sairastavan H1N1-virusta. Poikakin on jo terve. Muu perhe ei ole sairastunut."

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän lapsen saamassa Tamiflu-lääkityksessä ei ollut ollenkaan tuollaista tekstiä sisältävää lääkeselostetta. Ja luin sen ennen lääkkeen antamista tarkkaan.

Vierailija
2/7 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aika oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin 2 viikkoa sitten. Perheessä 3 lasta.

Minä astmaatikko, joten sain lääkityksen. EI MITÄÄN MUITA OIREITA TAMISTA, KUN NOPEAMPI PARANEMINEN. Nyt sairastin vain viikon...

Lapset viikon vähän kipeinä. Minä sairastin viikon. Ainoa epämukavuus oli hillitön suonenveto jaloissa, kun kuume nousi, mutta ei liity lääkkeeseen.

Ota lääke tai rokotus, jos sattuu kohdalle! Tai ainakin rokotus.

Vierailija
5/7 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itsetuhoiset eristetään varmuuden vuoksi, jotta olisivat turvassa. Vaikkakin vaan lääkkeet ja kuume saisivat päänupin sekaisin, niin lääkäri ei voi tuossa tilanteessa ottaa riskiä.

Vierailija
6/7 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan provo. Tai sitten kirjoittajan nuppi on oikeasti sekaisin. Tamiflu ei sitä aiheuta.

Vierailija
7/7 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että raskaana oleva, sikainfluenssaa sairastava, harhainen henkilö olisi paiskattu suljetulle osastolle, jossa hänen olisi annettu maata vessan lattialla ja hoitajat olisivat vaan vittulleet?

Herätkää nyt oikeasti, ettekö te erota paskanpuhumista todesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi