Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja sitten ilmeisesti skaba pystyyn: Kuka on imettänyt lyhimmän ajan?

Vierailija
18.11.2009 |

Aloitan: ekaa muutamia päiviä, tokaa puoli vuotta osittaisimetyksellä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekin ootte kans yhenlaisia..

Vierailija
22/36 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille imetys on joku juttu! Maitoa saa kaupastakin, joten siitä vaan on imettämättä jos siltä tuntuu. Eri asia jos rintamaidolle ei olisi mitään vaihtoehtoa.

En sitten millään käsitä, että miten imetys on sidoksissa mukamas johonkin hyvään äitiyteen. Käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä ja ainoaa imetin 4 kk (osittain). 1,5 kk jaksoin pumpata ja hörpyttää, 2,5 kk taistella imemisestä. 4 kk:n ikäisenä oli pelkkiä rintaraivareita koko ajan. Kaikille oli parempi, että sössin sen homman sitten ja siirryin korvikkeeseen.

Vierailija
24/36 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille oli parempi, että sössin sen homman sitten ja siirryin korvikkeeseen.

Vierailija
25/36 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupla-tuttelivauvat on meillä. Että näin. Olisinhan mielelläni imettänyt edes hetken mutta joskus se ei terveydellisten syiden takia ole kertakaikkiaan mahdollista. Miettikää välillä kannattaako syyllistää. Ja meidän tuplat on oikein hyvin kasvaneita ja reippaita eskarilapsia.

Vierailija
26/36 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää kanssa osallistun!!

3lasta ja jokaisen kohdalla imetystä kesti sen 3kk

Vierailija
27/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, koskaan, milloinkaan. En edes kokeillut.

Mä en ole Mansikki.

Vierailija
28/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis imetin siinä synnytyssalissa ja sitten piti pumpata, mutta ei siitä tullut mitään eikä se saakelin maito noussut. Nannilla kasvoi meidän typykkä ja hyvin kasvoikin.

Vierailija
29/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen synninpäästä tämä.:) Minä imetin 8kk ja ajattelin olevani täysi luuseri, kun lähipiirissä kaikki on imettäneet vähintään vuoden. Sain kyllä tuntea itsekkyyden ja laiskuuden nahoissani.:(

Vierailija
30/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopetin koska lapsi oppi jo seisomaan eikä ollut enää yhtään vauvamainen :D

Vierailija
31/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten antibioottilääkitys esti ja maidontulo tyrehtyi.

Vierailija
32/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä imetin, mutta maitoa ei tullut, joten sitä ei varmaan voi sanoa imettämiseksi.

Ostin maitopumpun ja sain tulemaan kaikkina kertoina alle ruokalusikallisen.

Poika oli kyllä rinnalla sen 12 krt päivässä, eli ehkä sieltä jotain tuli.

Aamulla kun heräs, annoin ekaa rintaa tunnin ja sitten tokaa rintaa toisen tunnin ja sen jälkeen vetäs korviketta.

Päivällä ei jaksanut välillä olla kuin joskus jopa vain 15 min per puoli, yöllä kun heräs nälkään, en rintaa ikinä antanut, silloin oli ns tosi kyseessä. En ikinä tuntenut maidon nousseen ja kun poika oli vajaa 2 kk vanha, lopetin.

Tässä vaiheessa sekä lääkäri että neuvolassa siihen kannustettiin.

Tuttina olen toiminut, en imettäjänä.

Vierailija
33/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään imettänyt käytännössä ollenkaan, muutaman päivän yritin, ja aluksi sairaalassa näyttikin et alkais maito nousta, mutta kun ei niin ei. Lapsi oli iso ja tarvitsi ruokaa, joten jouduttiin sairaalassa jo pullosta antamaan. Kotiin ostin pumpun ja pumppasin niin, että hauikset kyllä saivat kunnon treenin, mut mitään muuta hyötyä siitä ei sit ollutkaan. Puolen tunnin pumppaamisella sain pullon pohjalle 5-10ml maitoa, joka sit sekoitin korvikkeeseen. Ja harjoituksetkin lopetin parin viikon kuluttua, kun maidon vähäinenkin tulo tyrehtyi. Neuvolassa sanoivat, että kaikilla se maito ei vaan nouse, joten en ole tuntenut mitään syyllisyyttä. Itse asiassa nyt jälkikäteen (tyttö 3v.) ajatellen olen tyytyväinen; lapsi on terve, kasvoi hienosti vauvana ja kasvaa edelleen, vauva-aika oli varmasti helpompaa kuin tissiäideillä, ainakin joillain, ja eipä ainakaan pääse sanomaan että minun rintavarustuksesta huomaisi imetystä...=)

Nyt kakkosen maailmaantuloa odotellessa aion kuitenkin yrittää imettämistä uudestaan, vaikka pullot on jo pesty ja pinottu valmiiksi, ja korvikettakin löytyy jo kaapista...

Vierailija
34/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pahasti ruokavaliota rajaa, eri asia, jos sitten ois vielä päälle muita allergioita. Minulla on enää nykyään pelkkä maitoallergia ja ei siis naudanlihakaan sovi ja pakko sanoa, että ruokavalioni on kyllä todella laaja siihen nähden mitä se oli kun piti välttää kalaa, manteleita, pähkinöitä, soijaa, lähes kaikkia hedelmiä jne. Enkä käytä niitä, joissa lukee saattaa sisältää maitoa tai valmistettu tehtaassa, jossa käsitellään maitoa. Tämä on ihan asennekysymys, maitoallergia ei rajoita ruokavaliota oikeasti pahemmin, mutta onhan siitä vaivaa, jos ei aiempaa kokemusta niin lukea kaikki tuoteselosteet. Tietenkään ei riitä, että poistaa vaan maidon ja jogurtit, maitoa on monessa muussakin.

lapsellani on ollut maitoallergia. Vauva herkistyy maidolle äidinmaidon kautta. Äiti voi jatkaa imetystä jos jaksaa olla tosi tiukalla imetysdieetillä eli jättää aivan kaiken maitoa sisältävän ruoan pois omasta ruokavaliostaan. Tarkoittaa siis pahimmillaan, että mikään, missä on maitoproteiinia edes vähän eli ole itselle sopivaa syötävää. Pelkkä maidon ja jugurttien syömisen lopetus ei riitä. Itse olin jo lopettanut imetyksen, kun allergia todettiin, mutta en usko, että olisin jaksanut noudattaa noin tiukkoja rajoituksia, suurin piirtein mitään ei voisi syödä, pahimmassa tapauksessa myös naudanliha karsitaan pois. Helpompaa on siis antaa erityiskorviketta pullosta kuin ruveta pelaamaan oman ruokavalion kanssa.

kysymys edellä vastanneelle: miten se maitoallergia esti imettämästä?

Vierailija
35/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 6 päivää huonolla menestyksellä ja päädyin antamaan pelkkää korviketta. Nyt odotan toista ja ajatukset imetyksestä ovat muuttuneet. Aion yrittää mutta jos ei onnistu niin luovutan taas muiden sanomisista piittaamatta.

Vierailija
36/36 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten oli lapsen paino laskenut niin paljon (oli pienipainoinen syntyessäänkin), että oli "pakko" aloittaa pullosyöttö. Kokemattomana äitinä en uskaltanut olla aloittamattakaan. Lapsi ei ikinä oppinut imemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi