meneekö Tampereella kirppiksellä lasten vaatteet, kengät, lelut ym kaupaksi? Vai turha vaiva?
Olen varannut bonus-kirppikseltä pöydän, ja nyt aloin miettiä onko järkee.
Haluaisin kaappeihin tilaa, pieneksi jääneet vaatteet pois, leluja myös aivan liikaa. Kuin uusia nukkeja esim varmaan 30, vauvan leluja monta koria. Vaatteet suurin ongelma.
Mutta pöytävuokra 34e/6 pv. Kannattaako? Teenkö vain ison homman, kun hinnoittelen kaikki, raahaan sinne, käyn järjestelemässä pöytää....
Meneekö kirppiksillä lasten vaatteet? Käykö äidit nyt kirppiksillä, karttelevatko sikainfluenssan pelossa? Mietin perunko, vai alanko hommiin.
Kommentit (11)
Ajapa Alfa-kirppikselle katsomaan. Suosittu ja edullinen. Kahden viikon pöytävuokra on noin 40 eur ja viikko tietty paljon vähemmän.
Ehkä nyt sitten alan laputella vaatteita. Juuri tuolla periaatteella että pääsen eroon.
Paljon 9v pojan huppareita, collegepaitoja, kauluspaitoja, takkeja ym ym. Kenkiä myös, talvikenkiä, syyskenkiä, kumisaappaita.
5v tytön trikoopaitoja, hameita, farkkuja, juhlamekkoja, toppatakkeja syystakki, välikausihaalari.....
Kaikki ajattelin laittaa 0,5e-5e.
Pitäkää peukkuja että menee kaupaksi, eikä tarvi raahaa takaisin kotiin ja vielä maksaa siitä ilosta:D
ap
takaisin ja vielä vaivan palkkaa. Kyllähän bonus- kirppiksellä käy paljon ihmisiä, mutta itse olen seurannut tuota hinnan nousua siellä, ja päätin etten enää vie sinne myytäväksi.
Aleksanterinkadulle avataan joulukuun alussa uusi kirpputori, ja itse ajattelin heti kokeilla sitä. En tiedä onko avajaistarjoushinnat ikkunassa, vai pysyykö, mutta siellä lukee ikkunassa : pöydät 20 € viikko ja lastenpöydät 15 €.
jos ei osu ostajat kohdalle. Mainosta tutuille? jossain lehdessä, täällä?
29 €/viikko ja saldoksi jäi 147 €.. Ei minusta huonokaan sinänsä että myin vain "jämiä". Myin nimittäin viimeksi pois elokuussa kaikki paremmat jutut ja tienasin silloin 500 €. Nyt kokeilin kaivaa kaappeja lisää ja tienasin tuon. Kiva lisä joululahjarahoihin! Kun kuitenkaan tuossakaan ei ollut kuin jotain vaatteita, koriste-esineitä, kirjoja, lasten kirjoja, PEHMOELÄIMIÄ (ne muuten menevät hyvin kaupaksi!!), jotain kuppeja ja kippoja keittiöstä.
ajattelen myös, että jos noin 100e jäis pöytävuokran jälkeen, olisi se ok.
Lisää kokemuksia, huhuilee ap.
Itse myin juuri Radiolla ison satsin pääasiassa lastenvaatteita+Akun taskukirjoja. Viikossa voittoa kertyi 110€. Enemmän odotin, mutta meille ei riittänyt niitä puoleen hintaan kylttejä, joten loppupäiviltä jäi se alennus tekemättä ja näin varmaan paljon tuloja saamatta. Muutenkaan en ollut tyytyväinen RadioKirppiksen nykymeininkiin. Siellä omistaja vaihtunut ja sen jälkeen aika tylsää menoa. Lattiat pölyisiä, kaikesta pitää maksaa erikseen (ei saa lainata teippirullaa/kynää/paperia/nuppineuloja kassalta vaan pitää ostaa omaksi), tavarat vietävä aamusta ja yleisesti ottaen palvelu tylyä. Missään suhteessa ei joustoa.
Bonukselle veisin itse seuraavan kerran. Sielläkin käy ihan kivasti väkeä, se on auki paljon pidempään kuin Radio ja siellä näyttää myös kauppa käyvän.
Itse valitsisin ensin pari vaihtoehtoista pöytää, jotka lähellä kassaa, jotta osa varkauksista eliminoituisi ja toisaalta sellaisella sijainnilla, että valtavirta siitä ohi kulkee, mutta ihmisillä olisi tilaa tavaroita/vaatteita katsella. Sitten kun oikea pöytä valittu, niin kysyisin vasta vuokra-aikoja. En menisi ottamaan ekaa vapautuvaa mistä tahansa nurkasta.
Itse jätän bonarilla usein esim sen pikkuhuoneen joko kokonaan käymättä tai sitten ihan vaan vilkaisen näkyykö mitään mielenkiintoista. En keksi tälle edes mitään järjellistä syytä, se vaan on ehkä sellaisen ahdistavan näköinen loossi. Moni muukin näyttää siitä kulkevan vain ohitse, joten en ole ainoa.
Hinnat kannattaa myös laittaa mieluummin alemmaksi, jos tarkoituksena on päästä vaatteista eroon. Goretex- kengät eivät näytä menevän yli 10€lla kaupaksi, vaikka olisivat hyväkuntoisia. Haalareista ei myöskään makseta paljon yli 5€.
Jos sinulla on hyviä tyttöjen vaatteita kokoa 110cm, niin vinkkaa vähän milloin menet myymään. Tarvitsisin esikoiselle ainakin varahaalarin ja jotain ihan käyttövaatettakin, jos on hyvää&halpaa. Trikoohousuista olen maksanut alle 1€ ja siisteistä tavispaidoista maks sen 1€/kpl. Vähän laadukkaammista ja hienommista sitten 1-3€. Siinä jotain osviittaa.
N. 150€ jäin voitolle.
Siis jos on vain lasten tavaraa, veisin itse sinne. Pöytävuokra on halvelmpi kuin Bonuksella tai Radiolla ja asiakkaat kaikki kohderyhmää:-)
Radiolla minulla on myös ollut joskus pöytä, mutta siellä on pakko käydä siistimässä pari kertaa päivässä ja kyllähän se homma siellä on tosi tylyä.
Yleensä viikosta olen saanut 150-200 euroa. Paras oli kun sain kahdesta viikosta yli 400 euroa, mutta silloin minulla oli paljon hyvää vaatetta, uudenveroisia haalareita 3kpl ja kenkiä. Kaikki asusteet laitoin että menee haalarin mukana "kaupanpäälle" jne, kauniita ja laadukkaita, yhden lapsen käyttämiä. Paljonhan se on tavarasta kiinni. Itse en ostaisi edes 10 sentillä jotain ihan kuluneita lumppuja, yhden käyttämistä merkkivaatteista olisin valmis maksamaan vaikka kymppejä :-)
tilityksessä ja oli vielä aika huono ajankohta. Tavaraa oli paljon ja laitin oikeasti tosi halvalla. Kaikki ei kyllä mennyt ja moni jäi mun yllätykseksi myymättä, kuten vaikka ihan trendikäs jakku, jossa oli vielä laputkin kiinni ja pyynti kurjat 4 Euroa. Lastenvaatteita meni tosi paljon ja sitten parempaa taloustarviketta kuten Teema-astioita. Samoin pari lahjaksi saatua ja edelleen paketissa olevaa keramiikkajuttua meni hienosti. Jotkut tavarat tuli varmaan hiukan alihinnoiteltua, kun ne vietiin jo tavaroita purettaessa kuten vaikka Pentikin käyttämättömät Aino-mukit (2kpl) paketeissa hintaan 8 Euroa. Kengät meni kaikki, kun laitin hyväkuntoisia tai jopa priimoja sekä lasten että aikuisten ja hinnat 1-3 Euroa/pari. Ei saa vaan olla ahne ja otin sen asenteen, että parempi saada edes pari Euroa tytön hyväkuntoisista lakerikengistä kuin jättää ne vuosikymmeniksi kaappiin ja sitten ne on jo tyylillisesti ihan out, eikä kukaan halua niitä enää millään hinnalla.
Lastenvaatteiden hinnat laitin haitariin 0,5-3 Euroa ja 3 Euroa oli tosiaan vain jotkut ihan kerran pestyt ja muodikkaat lasten samettihousut. Yhtään yli 5 Euron hintaa en vaatteelle laittanut, en edes omalle jakkupuvulle.
Ehkä nyt sitten alan laputella vaatteita. Juuri tuolla periaatteella että pääsen eroon.
Paljon 9v pojan huppareita, collegepaitoja, kauluspaitoja, takkeja ym ym. Kenkiä myös, talvikenkiä, syyskenkiä, kumisaappaita.
5v tytön trikoopaitoja, hameita, farkkuja, juhlamekkoja, toppatakkeja syystakki, välikausihaalari.....
Kaikki ajattelin laittaa 0,5e-5e.
Pitäkää peukkuja että menee kaupaksi, eikä tarvi raahaa takaisin kotiin ja vielä maksaa siitä ilosta:D
ap