Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milllainen on snobi ihminen?

Vierailija
17.11.2009 |

Miten pukeutuu? Käyttäytyy? Tunnetko ketään tai oletko itse snobi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snobi:hienostelija, keikari. Ei liity laatuun muuten, mutta siis osta laatua, koska haluaa olla hieno, ei laadun takia käytännöllisyydestä koskien. Tyylikkyys ei ole snobiutta, akateemisuus ja klassinen musiikki ei ole snobiutta, toki snobi voi pitää näistä, mutta nämä ei tee ihmisestä snobia, mielestäni. 

Vierailija
2/21 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanan alkuperäisessä merkityksessä aateliton. Hienoon englantilaiseen poikakouluun päässyt aateliton mutta rikas porvariperheen vesa. Aateliset koulutoverit käyttivät näistä nousukkaista latinankielistä nimitystä "sine nobile", ilman aateluutta, joka lyhentyi muotoon snob.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa kaikessa vain paras tai sitten ei mitään. Jos en saa sisäfilettä, en ota ulkofilettäkään.

Vierailija
4/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mustassa minihameessa ja avotoppi päällä

Vierailija
5/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin tarkka merkeistä ja pyrin aina ostamaan kotiin ja itselleni kaikkein parasta. Minulla on tietyt luksus-merkit niin vaatteille, kengille, leivänpaahtimille kuin kodin tekstiileillekin. Eikä mikään niistä ole edullinen.

Mutta yleinen harhaluulo on se, että snobi katsoisi muita nenänvartta pitkin jos heillä ei ole samoja merkkituotteita. Itselleni on kuitenkin ihan se ja sama, mitä muut hankkivat. Enkä muutenkaan pidä meteliä tuotemerkeistä missään. Ne jotka laadun tuntevat, tunnistavat sen kyllä ylläni ja kotonani.

Vierailija
6/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kulttuuriin ja sivistykseen. Eli snobi käy oopperoissa, taidenäyttelyissä, liikkuu vain akateemisissa piireissä ja kuuntelee vain klassista musiikkia tai jatsia.

Snobi toki pukeutuu tyylikkäästi, mutta tavis joka ostaa kalliita merkkejä on vain wannabe-snobi, jos taustalla ei ole muuta sivistystä.

Vierailija
7/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin tarkka merkeistä ja pyrin aina ostamaan kotiin ja itselleni kaikkein parasta. Minulla on tietyt luksus-merkit niin vaatteille, kengille, leivänpaahtimille kuin kodin tekstiileillekin. Eikä mikään niistä ole edullinen. Mutta yleinen harhaluulo on se, että snobi katsoisi muita nenänvartta pitkin jos heillä ei ole samoja merkkituotteita. Itselleni on kuitenkin ihan se ja sama, mitä muut hankkivat. Enkä muutenkaan pidä meteliä tuotemerkeistä missään. Ne jotka laadun tuntevat, tunnistavat sen kyllä ylläni ja kotonani.

Vierailija
8/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kulttuuriin ja sivistykseen. Eli snobi käy oopperoissa, taidenäyttelyissä, liikkuu vain akateemisissa piireissä ja kuuntelee vain klassista musiikkia tai jatsia. Snobi toki pukeutuu tyylikkäästi, mutta tavis joka ostaa kalliita merkkejä on vain wannabe-snobi, jos taustalla ei ole muuta sivistystä.

Okei, kuuntelen kyllä muuutakin kuin klassista ja jazzia, mutta muuten pitää aika hyvin paikkaansa. Oopperassakin käyn harvakseltaan, ei ole kausikorttia. Koulutukseltani olen FT ja akateemisia ovat lähes kaikki ystävänikin, muutamaa AMK:ssa opiskellutta hoitoalan ihmistä lukuunottamatta. En missään nimessä miellä itseäni "tavikseksi".

Vierailija
9/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee leikkikentälle lapsen kanssa 8 cm korkokengillä ja mustassa minihameessa ja avotoppi päällä

Vierailija
10/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisensiaatin koulutus ja myös koko tuttavapiiri melko lailla akateemisia. Olen hyvin tarkka esim. vaatteiden merkistä ja ulkonäöstä niin itselläni kuin lapsillani. Harrastan monipuolisesti luukuntaa ja kulttuuria. Pidän itsestäni hyvää huolta, käyn kerran kuussa kampaajalla, manikyyrissä jne. Olen myös mieheni kanssa tarkka kodistamme ja sisustuksesta jne. Lapsillamme on myös musiikillisia ja liikunnallisia harrastuksia. Ja kyllä meidän lapset saa kuin saakin kuralätäkössä lutrata mielin määrin ja hiekkakakkuja tehdä, vaikka sadeasu onkin Burberryn jne. Koskaan en tuo esille tuotemerkkejä yms., kyllä fiksut tunnistavat laadun itsestäänkin.

Vierailija
11/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snobi ei viittaa kategorisesti henkilöön joka pitäisi muita _ihmisiä_ huonompina.

Toki jotkut snobit voivat niin tehdä, mutta se ei ole se mikä tekee heistä snobin.

Snobi tuntee ja tunnistaa laadun ja luksuksen ja vaatii sitä itselleen kaikessa.

Vierailija
12/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. läskipohjakenkäinen 40 v, joka ei pysyisi päivääkään pystyssä koroilla tai 3 pyöräisillä

ps silti ostan kenkäni eccoa ja vaatteeni jackpottia...eli olenko siis Snobi

Vierailija
13/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laadun arvostaminen ole snobismia.

Vierailija
14/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en tuo esille tuotemerkkejä yms., kyllä fiksut tunnistavat laadun itsestäänkin.

Vierailija
15/21 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomia peppuseksissä

Vierailija
16/21 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mamma paineli kerhoon hirveissä korkkareissa 3 lapsensa kera, muutenkin melkoisen pynttäytynyt oli ;o)

Vierailija
17/21 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manolot tai edes H&M:n Jimmy Choot, niin saattoi toki ollakin snobi. Mutta jos ne oli jotkut geneeriset andiamopopot niin tuskin. Brändit määrittelevät snobin, ei koron pituus.

Vierailija
18/21 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei siis ole ikityylikäs tai ikikulturelli tai ikiälykkö, vaan hän HALUAA olla näitä ja YRITTÄÄ sitä kaikin voimin. TÄhän liittyy yleensä salainen huono itsetunto ja ajatus siitä, että pitäisi olla vähän enemmän kuin oikeasti onkaan.

Minä oikeasti kuuntelen klassista musiikkia ja jazzia ja luen monenlaista kirjallisuutta ja syön huolella tehtyä ruokaa (myös ulkofileitä, jos ne on hyvin tehty) mutta minä EN ole snobi, koska olen oikeasti tämmöinen, enkä vain esitä. Lisäksi minulla on varaa myöpntää, että joskus "paras" on oikeasti sama asia kuin "halpis". Esim siloin kun ruoan on tarkoituskin olla perinneläskisoosia tai kirjallisuuden viihdettä ja mökille on ihan kiva pukeutua vanhoihin verkkareihin.

Vierailija
19/21 |
18.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps silti ostan kenkäni eccoa ja vaatteeni jackpottia...eli olenko siis Snobi

Vierailija
20/21 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä kirjotit väärin ton jatsia se on oikeesti jazzia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä