Mulla suht erikoinen ongelma
Meillä miehen kanssa perinteiset työnjakokuviot ym. taloudenhoitoon liittyvät näkemykset ovat ihan päinvastaiset kuin tavallisesti ovat.
Miestä ärsyttää kaikki härdelli ja sekasorto ympärillä. Hän on asiasta kireä, kireys tarttuu muhun. Muakin toki häiritsee jos lelut on pitkin poikin tai jos tiskiä on kertynyt keittiön pöydälle. En kuitenkaan koe tarpeelliseksi koko ajan olla siivoamassa!
Tänään tuli sanomista puolin ja toisin kun mies alkoi aamulla siivoamaan lapsen eilisiä leikkejä olkkarin lattialta pois, ja siivosi tavaroita vääriin paikkoihin. No eihän siinä mitään järkeä ole...mun mielestä.
Hän olisi koko ajan siivoamassa, ja mä taas en ole mikään kodin hengetär! Vituttaa. Pieniä suorituspaineita.
!!
Kommentit (4)
ollaan ratkaistu tilanne niin että meillä on molemmilla omat kodin siisteyteen liittyvät hommat jotka molemmat tekee sovittuna aikana. Ja loppuaika ummistetaan silmämme... Kun näitä hommia on sovittu, ne on viilattu niin et koti pysyy kohtuusiistinä. Mä joudun ehkä siivoamaan vähän enemmän kuin pitäisin tarpeellisena ja mies taas joutuu katselemaan vähän enemmän sotkua kuin mistä se tykkää.
Pitäis varmaan kehittää joku systeemi.
Meillä on tavallisesti keskiviikko siivouspäivä, silloin mies imuroi, minä hoidan keittiön kuntoon ja pyyhin pölyt. Pyykkiä pyöritetään satunnaisesti kumpi vaan kerkeää.
Mua ei vaan niin paljon ärsytä kuin miestä, mutta mua ärsyttää se miehen ärtymys!
Ap
ja meillä työnjako menee niin et mä laitan tiskit koneeseen päivällä, mies illalla. Se joka laittaa tiskit, siivoaa keittiön samalla. Illalla siistitään yhteisvoimin (mies ja minä+lapset) yleiset tilat eli kerätään lelut ja laitetaan kamat paikoilleen sekä imuroidaan tarvittaessa. Viikonloppuisin siivotaan perussiivous, minä laitan tavarat paikailleen ja mies siivoaa (imuroi, pesee lattiat, pyyhkii pölyt ja pesee vessat). Minä laitan ruokaa, mies käy kaupassa. Mies laittaa pyykit koneeseen ja minä viikkaan ne kaappiin. Minä vien pois kierrätystavarat (paperit, kartongit jne.), mies huoltaa autot (myös mun auton).
Ja kompromissi. Näin meillä, joilla rooöit on ne perinteiset, minä järjestyksen ystävä ja mies ei.