Millä pitää 1,5v:n kädet lämpiminä ulkoilun ajan?
Tänäänkin (+1c) pojalla oli villalapaset, välikausirukkaset ja kurarukkaset. Siltikin oli sormet jäässä. Lapselle on kokeiltu tän syksyn aikana Lassien ja Reiman rukkasia. Samaten kokeilussa on ollut nahkarukkaset ja halpisrukkaset. Ja AINA on pojan sormet niin kylmät, että itku tulee. Vinkkejä, joilla saataisiin sormet pysymään lämpiminä, kiitos!
Kommentit (11)
niin ei niin helposti kylmä sormet. Meillä kyllä on sama ongelma 1,2v:n kanssa. Vaikka muuten lämmin, niin sormet kylmät. Yksi mitä kannattaa kokeilla on suomalaiset Elsa Pitkäsen topparukkaset. Maksaa n.13e, saa ihan citareista ja prismoista. Niiden nimeen vannoo viisi lasta kasvattanut äitini ja itsekin olen huomannut ne hyviksi. En sitten tiedä mitä niin erikoista niissä on, mutta tuntuvat pitävän aika hyvin vettä ja malli on sopiva lapsen käteen.
parhaat! ostin torilta markkinoilta, ainoat hanskat mitä lapsi edes suostuu pitämään kädessä. Kuraleikeissä vähän huonot, mutta maksavat vain 12€ eli voi ostaa vaikka parit...
Jos muualla kehossa ei ole tarpeeksi päällä, niin ei auta vaikka millaiset rukkaset laittaisit. Sen sijaan, jos on muuten lämpimästi puettu, niin sormissa ei niin hirveitä topppauksia tarvitakaan.
Pitkähihainen body, sukkahousut, sukat, collegehousut, villapaita, villasukat, kypärämyssy, pipo, Remun toppahaalari.
Niskasta ja muualta vartalosta on kyllä ihan lämmin. Sormet ovat todella kylmät ja varpaatkin viileät usein.
Meilläkin kokeiltu näillä +1-3 keleillä sekä villalapasta reimatecin vk-hanskan alla että karvavuorillista talvirukkasta.
En ole vielä keksinyt ratkaisua :(
Oon ajatellut että jos tytöllä on vain huono ääreisverenkierto... Mutta muualta lapsi on ihan lämmin, esim niska hyvä mittari. ja varpaat lämpöiset sisälle tullessa.
Valitettavasti en osaa neuvoa kun samaa pähkäilen päivittäin.
sama ongelma 1 vee pojan kanssa....
Ostin Rasavil-hanskat, niitä on kehuttu hyviksi! Ei tartte alle muita. Alushanskoista Ruskovilla hyvä.
et sellaset ehkä alle?
mä luulen et sekin vaikuttaa tosi paljon että onko hanska sopivan kokoinen. jos jää liikaa senttejä ylhäältä eli on hieman liian iso tulee kädelle kylmä
On kokeiltu isompia ja pienempiä hanskoja, mutta ei tunnu olevan merkitystä. Mietin vain, että miten selvitään talvesta kun ollaan paljon ulkona ja pojalla on puolen tunnin jälkeen kädet jäässä.
Ehkä tuo ääreisverenkierto on vielä niin heikko.. Toivottavasti menee ohi ajan kanssa, mutta sopivat rukkasetkin pitää löytää. Kokeillaanpa nyt näitä seuraavaksi mitä täällä on mainittu.
Alimmaisen villaboby ja kalsarit, esin H&M babyn villakerrastot TODELLA hyviä, ohuita ja konepestäviä. Sitten villahaalari. Käsiin ruskovillan villasilkkitumput ja villasukat. Ja Lennen rukkaset jos pakkasta, nollassa villatumput.Ja ohut, ns vk haalari vielä... Sitten tyyppi lämpöpussiin!
Ei ole enää kalikat sormet, vaan koko typy tosi sopivan lämpöinen!!!Ja liian TIUKKAA ei saa olla koska pitää jäädä ilmatilaa sille lämmölle ja haihduttaa myös mahdollista kosteutta!!!
Eka mun lapsista nukkui pelkässä bodyssa ja villakalsareissa -tietysti myös pussissa yli -10 asteen pakkasissa ja oli aina hikinen...tää kakkonen palelee aina jos pienikin pakkanen ja varusteet poikkeavat tosta aiemmasta.
he myyvät talvirukkasia, joissa paksu karvavuori. Meillä ainakin niillä pysyvät kädet jopa 'kuumina'. Ja hintakaan ei päätä huimaa, alle kympin...