Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelaisille kysymys.

Vierailija
17.11.2009 |

Millaista aluetta Multisilta ja/tai Peltolammi on? Kiitos. =)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole tullut käytyä

Vierailija
2/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia vuokrataloalueita, samaa luokkaa kuin Hervanta ja Tesoma. Edellämainituista erityisesti Hervanta on nostanut arvostusta ja kummassakin on paremmat palvelut kuin Peltolammilla tai Multisillassa. Sieltä saa hyvin halpoja kaupungin vuokrakämppiä, kun eivät ole senkään vertaa haluttaja kuin vaikka noissa kahdessa muussa.

Mutta onhan siellä omistusasuntojakin ja varmaan jotkut viihtyy. Itse en muuttaisi, vaikken kauhea snobi olekaan asuinalueesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni asuin Peltolammilla ja peltsu oli silloin erittäin rauhallinen ja lapsiystävällinen paikka, mutta nykyään meno on mennyt paljon huonommaksi. Enää en sinne kyllä itse muuttaisi. Harmittaa kun hyvä paikka mukavalla ympäristöllä on pilattu. Huumeita yms. ihan liikaa.

Vierailija
4/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Lempääläntien toisella puolella). Tämä meidän alue on pääasiassa 90-luvulla rakennettua pienkerrostalo-, rivari- ja omakotitaloaluetta, jossa ollaan viihdytty jo melkein 10 vuotta. Ei ole todellakaan mitään slummia kuten joku väitti. Multisiltaan en tosin itsekään muuttaisi, mutta tämä Peltsun puoli on kivaa aluetta; pari kauppaa, apteekki, päiväkoti, koulu, kirjasto jne. löytyvät. Ja monta leikkipuistoa.

Vierailija
5/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse asunut perheen kanssa Peltolammilla nyt 5 vuotta emmekä ole muuttamassa täältä minnekään. Täällä on rauhallista, koulu on ihan kiva, palveluita on riittävästi (ikea tulossa, tod.näk. citymarket myös naapuriin).

Täällä ei ole mitään järjestyshäitiöitä eikä juoppojengejä. R-kioskin vieressä asuu mustalaisia, siellä on joskus ollut jotain, mutta ne siis siellä. Tarhan vieressä oli ennen pub, ei ole enää. Toinen kapakka löytyy, mutta se on meistä kaukana, sinnepäin en itse kyllä muuttaisi.

Maahanmuuttajia on jonkin verran, mutta heistä ei ole ongelmaa. Ainoan ongelman muodostavat kesäisin mopo/kevaripojat ja nuorisoporukat jotka notkuvat molempien kauppojen lähellä.

Mutta siis kaiken kaikkiaan tämä on todella kiva paikka asua. Bussiyhteydet on hyvät ja täällä on tosiaan 2 kauppaa (toisessa posti), apteekki, pari kampaamoa, tarha, koulu. Siis ihan peruslähiö meininkiä :)

Vierailija
6/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumeveikkoon. Läheisessä vuokratalossa asuu ehkä joitain vähän epämääräisiä tyyppejä, mutta ainakin Palokallion puolella noita vuokrataloja ei ole tietäääkseni kuin kaksi eikä niistä ole todellakaan mitään haittaa. Eli ei kyllä ole turvatonta seutua mun mielestä.

t. nro 6

Vierailija
7/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teidän mielestä Multisiltaan ei kannata muuttaa, mutta Peltolammille ehkäpä ennemminkin. Mikä siinä Multisillassa on sellaista, ettette sinne muuttaisi? Kiitos taas. =)

Vierailija
8/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosi, Peltolammin ja Multsun lähiöitä esitetään suojeltaviksi rakennuskulttuuriperintökohteiksi. Saattavat mennä läpikin.

Hervantaan ja Tesomaan verrattuna nämä ovat paljon pienempiä ja "kotoisampia". Talot on 3-4kerroksisia, ei 12-kerroksisia kuten Hervannassa. Puistoa ja metsikköä on paljon. Mikään huvituskeidas kumpikaan ei ole, molemmissa taitaa olla se yksi juottola ja pari kebabpitseriaa, kirjasto ja koulu sekä pari kauppaa ja R-kioski. Liikenneyhteydet on kuitenki naika hyvät (bussi kulkee 20min välein keskustaan, matka-aika noin 20-25min). Koulut on normaalit. Niissä on jonkun verran maahanmuuttaja-oppilaita, mutta toisaalta niin on ollut jo jonkun aikaa ja menetelmät sekä mamujen että muiden ongelmien kanssa on siis hyvin hanskassa. Toisin kuin monilla Tampereen "hyvillä" aulueilla, joissa siis ongelmia "ei ole" ja kun niitä sitten kuitenkin tulee, mitään välineitä niiden ratkaisemiseen ei ole.

Minä en itse ole asunut kummassakaan, mutta lapsi oli pitkään päivähoidossa Peltsulla ja parikin kaveria on asunut siellä opiskeluaikana (joko vanhan pelstun puolella tai niissä 1990-luvulla palokallioon rakennetuissa taloissa). Sen sijaan me on välillä mietitty sijoitusasunnon hankkimista sieltä, koska uskotaan, että kaupunki kasvaa koko ajan, ja kun noita järviä on, niin ne suunnat joihin voi kasvaa on aika rajalliset. Eli Peltsu tulee vielä lähestymään keskustaa (nojoo, noin ehkä 10-20vuoden periodilla). Ja koska ne pikkukerrostalot on aika söpöjä.

Vierailija
9/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvalta (olisinko ollut 7 tms.) mutta Multisillassa on huonommat palvelut, ei kioskia, 1 kauppa, ei apteekkia, ei pankkiautomaattia. Talot ovat isompia eli niissä asuu enemmän porukkaa ja eikös joukkoon mahdu aina epämääräistäkin sakkia. Siellä on toisaalta myös omakotitaloja, mutta ne palvelut mättää siis mulla. Koulu ja tarha sieltä löytyy myös. Koulu on tosin peltsun koulun yksikkö.

Vierailija
10/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sen kymmenkunta minuuttia kauaempana keskustasta, jo pyörämatkan ulkopuolella. Kyllä se tuntuu Tampereen kokoisessa kaupungissa. Lisäksi siellä on selvemmät erot kerrostalojen ja omistusomakotitalojen välillä kuin Peltsulla on.

Vierailija
11/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siinä vuokratalojen lähellä tultu pienemmille sisaruksilleni tarjoamaan huumeita pari vuotta sitten. Ja siellä kauppojen puolella asuu kouluaikaisia tuttujani paljon, ja kaupungissa olen heihin joskus törmännyt, niin on kyllä käynyt selväksi millaista porukkaa nykyään ovat.

Mutta niinkuin sanoin on sielläkin niitä parempiakin alueita. Multisilta nyt on aina ollut sellaista juoppojen aluetta, kun ap sitä kyseli. Mutta onhan sielläkin omakotialue ja muita ns. parempia alueita, jotka ei varmaan kuulu näiden epämääräisten tyyppien reiteille.

Eli niinkuin joka puolella muuallakin molemmissa Peltsulla ja Multsussa on hyviä ja huonoja alueita.

T: Se joka huumeista varoitti.

Vierailija
12/12 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niihin voi törmätä ihan missä kaupunginosassa vain. Itse asun siinä Koivistonkylässä, missä on kallista omakotialuetta ja paljon keski-iän ylittänyttä väkeä. Silti olen nähnyt piikkejä ja pillereitä. Toisaalta olen myös onnistunut olemaan näkemättä niitä sekä Koikkarissa että muualla, kun en vain ole halunnut niihin törmätä. Nykyään on tosi helppo elää huumeiden suhten juuri sellaisessa kaupungissa/kaupungisonassa kuin toivookin, ihan vain käyttäytymällä toiveidensa mukaisesti. Et näe huumeita missään jos ne ei kuulu sun omaan kulttuuripiiriin. Näet niitä heti, missä tahansa, kun alat kysellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä