Jos puolisosoi kuolisi, paljonko saisit vakuutuksesta rahaa?
Tuli vaan mieleen tuosta 3000e tilillä ketjusta.
Kommentit (27)
Riippuu hieman miten kuolisi, lapset saisi jotain. Talous ei onneksi riipu miehestä, pärjättäisi kyllä lasten kanssa.
kuolisi töissä niin jotain taitaisi tulla. Muuten ei käsittääkseni mitään.
Pankki veisi kaiken velkojen vuoksi. Ja maksamattomia opintovelkoja jäisi vielä 11000 euroa.
Muistakaa, että kaikilla töissä käyvillä on työnantajan puolesta ryhmähenkivakuutus työntekijöille. Edunsaajia ovat puoliso ja lapset. Lapset saavat tietyn määrän per nuppi ja puoliso sitten tietyn oman määränsä. Minä olen tämmöisen vakuutuksen joutunut nostamaan :(
Henkivakuutuksen pariturvasta ja lisäksi ryhmähenkivakuutuksen "potin".
Asuntolainan vuoksi olemme turvanneet toistemme kuolemantapauksen.
Mutta tuosta tuli nyt hitto mieleen, että meidänhän piti ottaa miehelle lisävakuutus joksikin aikaa, kun tuli otettua aika paljon lainaa. Minä en nimittäin tuolla nykyisellä summalla onnistuisi pyörittämään maatilaa ja maksamaan lainoja, kun on tuo maatalouden ammattitaito aika olematon. Ja jos taas joutuisin menemään omiin töihin, niin sit ei jäisi aikaa opetella maataloutta, jotta selviäisin siitä jatkossa.
Eli pitääkin sanoa ukolle, että hankkii sen lisävakuutuksen nyt.
Mutta summaa pitäisi varmaan nostaa hieman, lähemmäs 150 000:a. Olen jäämässä hoitovapaalle, joten lainan maksun kanssa tulisi kyllä tiukkaa.
ja kun palkkatulotkin jää saamatta, meillä on siis yhteistalous, jäätäis pojan kanssa pahasti miinukselle.
Leskeneläkettä varmaan saisin, mutta mielummin pidän miehen.
Ei vakuutusta. Täytyypi äkkiä hankkia ja pistää ukko lihoiks.