Masala,minkälainen paikka asua?
Ollaan jo pidempään harkittu että muutettaisiin Masalaan(Kirkkonummi),mutta haluttais vähän ulkopuolista tietoa,että minkälainen paikka on lapsi perheen asua?
Pari tuttava perhettä asuu siellä,he luonnollisestikin hehkuttavat paikkaa.Mutta niin hyvät kuin huonot puolet ois kiva kuulla.
Kommentit (11)
ainakin Sepän koulussa paljon ongelmaoppilaita. Masalassa on varmaan hyviä ja huonoja alueita kuten muuallakin. Mä en noista asemapaikoista ikinä ole tykännyt. Masala on ankean oloinen paikka.
Tarkoitan lähinnä vieraita ei tuttuja ihmisiä..Tutut kun helposti kaunistelevat asioita...
Masalan ulkopuoliset ihmiset puhuu siitä 'Kirkkonummen ghettona'.
Siellä on Suomen huonotasoisimmaksi listattu lukio ja päihdeongelmaisten asuntoloita. Paljon kunnan asuntoja ja levottomuutta. Viikonloppuiltaisin kuulemma liikkuu paljon monenlaisia narkkareita ym. juna-aseman lähettyvillä. Itse en missään tapauksessa haluaisi kasvattaa lapsiani Masalassa.
Tämä on siis maine, jonka minä olen kuullut monelta Kirkkonummelta pois muuttaneelta. Voihan toki olla että seutu on siistiytynytkin.
Masalaan en muuttaisi kun pakon edessä. Kirkkonummen karsein alue. Ruma ja levoton paikka. En ikinä antaisi teini-ikäiseni mennä ulos kavereiden kanssa siellä, olen niin paljon kuullut että on teini-ikäisillä huumeongelmia siellä.
voin myös suositella lämpimästi! Kaikki palvelut lähellä, hyvät kulkuyhteydet ja harrastusmahdollisuudet (etenkin liikuntasellaiset). Kouluista kokemusta vain ala-asteesta, oikein lämminhenkinen ja opettajat hyviä.
Joka paikassa on varmaan omat ongelmansa, mutta kunnan vuokra-asunnot ja aseman seutu ei kyllä itseäni ole haitanneet yhtään. Ja päihdeongelmaisten asuntoloita ja narkkareita, missä?
Täyttä paska puhetta !!!! Väitättekö että missään muualla ei kävele narkkareita viikonloppu iltasin !? Niitä on joka paikassa jopa laajakalliossa joka on kirkkonummen 'perhe' kylä. Itse asun masalassa olen asunut 15.v ja täö on hyvä paikka elää :) ystävii,kaupat,apteekki,lääkäri,monta päiväkotia,eskareita,2 alakoulua,yläaste ja lukio ja lapsiperheillekkin lastenkliniikkakik masalassa on.
En voi mitään muuta kun sanoa että kannattaa muuttaa niitä juoppojabja narkkareita kyllä on mutta missä niitä ei siis ois... eikä nekään sulle mitään tee ! Mulle ei oo käyny yhtään mitään 15.vuoden aikana enkä ole koskenut huumeisiin
[quote author="Vierailija" time="15.11.2009 klo 21:58"]
Masalan ulkopuoliset ihmiset puhuu siitä 'Kirkkonummen ghettona'.
Siellä on Suomen huonotasoisimmaksi listattu lukio ja päihdeongelmaisten asuntoloita.
[/quote]
Ot:nä, poikaystäväni on valmistunut Masalan lukiosta. Hänellä on tällä hetkellä kaksi yliopistotutkintoja ja kaverit opiskelevat yliopistoissa (PK-seudulla) mm. lääkäreiksi ja diplomi-insinööreiksi. Tuostakin lukiosta voi menestyä, jos itse niin tahtoo.
nykyään ei enää ole Masalan lukiota, eikä Sepän koulua. Lukio on Porkkalan lukion Masalan toimipiste. Osan kursseista voi siis käydä keskustassa ja muutakin yhteistä on. Peruskoulu on Masalan keskystassa Nissnikun yhtenäiskoulu, luokat 1-10, tosin alakoululaiset on suurimmaksi osaksi alatalon puolella. Masalassa on myös kaksi muuta alakoulua: Masalan koulu ja Kartanonrannan koulu ja lisäksi Luomassa ruotsinkielinen Bobäck skola.
muutoinkin alue on muuttunut kovasti viime vuosina, ja muuttuu edelleen kaupunkimaiseen suuntaan. Äskettäin syksyllä avattiin hieno lähiliikuntapuisto ja Kirkkonummen ensimmäinen asukaspuisto. kaikki pslvelut löytyy myös: terveyskeskus, kirjasto, monipuolinen liikunta valikoima kaikkea keilailuun asti, kirkko, apteekki, bensa-asema, hyvin monipuolinen ruokakauppa ym. Ja kulkuyhteydeydet on ihan huiput junalla ja bussilla, moottoritiekin kulkee 3km päässä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 11:05"]
nykyään ei enää ole Masalan lukiota, eikä Sepän koulua. Lukio on Porkkalan lukion Masalan toimipiste. Osan kursseista voi siis käydä keskustassa ja muutakin yhteistä on. Peruskoulu on Masalan keskystassa Nissnikun yhtenäiskoulu, luokat 1-10, tosin alakoululaiset on suurimmaksi osaksi alatalon puolella. Masalassa on myös kaksi muuta alakoulua: Masalan koulu ja Kartanonrannan koulu ja lisäksi Luomassa ruotsinkielinen Bobäck skola.
muutoinkin alue on muuttunut kovasti viime vuosina, ja muuttuu edelleen kaupunkimaiseen suuntaan. Äskettäin syksyllä avattiin hieno lähiliikuntapuisto ja Kirkkonummen ensimmäinen asukaspuisto. kaikki pslvelut löytyy myös: terveyskeskus, kirjasto, monipuolinen liikunta valikoima kaikkea keilailuun asti, kirkko, apteekki, bensa-asema, hyvin monipuolinen ruokakauppa ym. Ja kulkuyhteydeydet on ihan huiput junalla ja bussilla, moottoritiekin kulkee 3km päässä.
[/quote]
Kartanonrannan koulu on kyllä Sundsbergissa.
Kannattaa ensin asua hetken aikaa Jyväskylän Tikassa.
joku paikka on ASUA?? Ehkä niillä sun siellä asuvilla tutuilla on kuitenkin ihan realistista oman käden kokemusta asiasta?