Oletko vähentänyt menoja sikainfluenssan vuoksi?
Kävin äsken Ikeassa ja se oli kyllä ihan täynnä ihmisiä, myös lapsia ja vauvojakin. Ei siis vaikuta, että ihmiset karttaisivat yleisiä paikkoja missä on paljon ihmisiä. Meillä emme nyt vie lapsia väenpaljouksiin (huomista rokotustilaisuutta lukuunottamatta) vaan olemme enimmäkseen kotona. Me aikuiset olemme ainakin toistaiseksi käyneet asioilla ihan normaalisti.
Kommentit (11)
vai pitäiskö jättää väliin ihan tuon sikaflunssan vuoksi. Ei käydä esim kaupoissa juurikaan lasten kanssa normaalistikaan eli siihen ei vaikuta.
Olemme käyneet ihan normaalisti vähän joka paikoissa. EHKÄ jos mulla olisi joku pieni alle 1-v kotona niin en veisi häntä joka paikkaan.
... mukavasti on nyt jäänyt käyttörajaa enemmän kuin ennen. Täytyy vaan tarkemmin katsoa noita menoja.
Me ei olla käyty vapaaehtoisissa massatapahtumissa koko syksynä eli leffassa, teatterissa tms. Muuten ollaan eletty ihan normaalisti.
Nyt kun pojan luokasta on sairastunut 2/3 yritän saada pidettyä pojat kotona viikon - saas nähdä onnistuuko.
olen päinvastoin liikkunut entistä enemmän viime aikoina. tauti tulee jos niin on tarkoitettu.
Myöskin perhe-kerho on jätetty nyt väliin sekä muskari. Muskari maksullinen ja se vähän harmittaa, sekä mua että lasta =( Kotona kuitenkin 4kk vauva ja esikko 2v6kk. Esikolle saatiin rokote, vauvalle ei, joten ei sitä tautia ehdoin tahdoin haluaisi.
tarkempi käsihygienia vaan ja käsidesit mukana, tarvittaessa ollaan käsineet kädessä (kirpputoreilla)
kyllähän porukkaa ihan entiseen malliin liikkuu kaupoilla
Lasten kanssa laivareissusta ei selviä ilman pallomeressä peuhaamista eikä ajatus tuntunut kovin miellyttävältä.
käyn kaupassa ilman lapsia, käymme leikkipuistossa aikoihin jolloin olemme siellä yksin, emme matkusta bussilla, emme mene tilaisuuksiin... Olemme siis lähinnä vain kotona. Lapset ulkoilevat kyllä päivittäin mutta välttelemme muita ihmisiä.
En ole hysteerinen tms. mutta silti haluan pienentää riskiä sairastua .
Eli meillä pienempi muutenkin mun kanssa kotona, nyt isompikin, normaalisti kävisi kerhossa 2xviikko. Ruokakaupassa yms. käydään me vanhemmat, ei viedä lapsia kun ei ole mikään tarve.
Mä olen taas huomannut että marketeissa ruokaostoksilla aikuisten mukana on ollut huomattavan vähän lapsia.