Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv. 36 ja hermot menee kun en öisin saa nukuttua!

Vierailija
14.11.2009 |

Monta viikkoa on jo mennyt 2-4 tunnin yöunilla ja nekin monessa osassa. on kuuma, jalkoja kuumottaa ja muutenkin levoton olo.. Onko tähän mitään apua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, sitten valvottaa vauva. :D

Vierailija
2/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytys. Mutta et sinä silloinkaan pääse paremmille yöunille, kun vauva valvottaa pahimmillaan 30 min välein :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat sun puolella, mä en kans ole nukkunut yhtään katkeamatonta yöunta kuukauteen. Pissalla nyt ainakin pitää kerran yössä käydä ja välillä särkee lonkkia, makuuasento asennoista pahin! Päiväsajat vietänkin mieluiten seisovilleen tai istuen. Oisko sitten jotain elimistön valmistautumista tulevaan lapsivuodeaikaan, et unentarvekin on selkeästi vähentynyt, en todellakan ole viettänyt näitä viimesiä viikkoja jatkuvasti nukkuen ja leväten, koska siitä tulee vain kipeä ja jäykkä olo. Odotan synnytystä tosi paljon, en halua enää olla raskaana ja tuskin pitkään aikaan toista kertaa :) rv. 37+

Vierailija
4/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nauttimaan yövalvomisista äläkä yritä nukkua väkisin. Katsele leffaa, lue kirjaa, surffaile netissä, kirjoita kirjeitä vauvalle, siivoa... (tämä siis onnistunee ainakin jos odotat ensimmäistäsi). Itse valvon joka yö kahteen tai kolmeen, toki saan sitten nukuttua ihan hyvin pitkälle aamupäivään. Hormoonit valvottavat ja unirytmi on mitä sattuu joka tapauksessa, kun vauva syntyy. Nukut kun nukuttaa, vaikka sitten päivällä. Koita nauttia siitä, että yölliset valvomiset ovat sinun omaa aikaasi, eikä kukaan (vielä) vaadi mitään...

Terv. yövalvoja rv 38 + 6

Vierailija
5/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pystyny nukkumaan, katoin telkkua, luin, ompelin.. Sain esikoisen 5vk sitten ja kuukausiin en ole nukkunut näin hyvin kuin nyt.. Eli näinkinpäin voi asiat mennä..

Vierailija
6/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto valmentaa sinua yöheräämisiin ja valvomisiin ja katkonaisiin uniin. Huonolla tuurilla kunnon yöunia ilman järjestelyitä ei ole tiedossa vuosiin.

Vierailija
7/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itte nukuin tosi hyvin koko raskausajan, pissareissuja lukuunottamatta (nukahdan takasin alle minuutin..) ja vauvan tultua nukuin edelleen 9-10 tunnin unia. Vauva söi n. 3 tunnin välein ja nukku vaan, ja itse nukahdin jo kesken imetyksen tai välittömästi sen jälkeen. Nyt täyttää 1 vuotta ja edelleen nukkuu, nyt vaan suoraa putkea klo 20-05 suunnilleen, ottaa tissiä, ja jatkaa unia seitsemään.

Ei vauva aina tarkoita sitä, että yöunet on vuosiksi mennyttä. Toivotaan, että sinullakin on hyväuninen lapsi!!

Vierailija
8/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon että tulisi hyväuninen vauva:) Ei ole ensimmäinen tulossa joten en pääse nukkumaan päivisin tai saati lepäämään silloin kun siltä tuntuu.. Olen lukenut öisin mutta kyllä mä ihan oikeasti sitä unta kaipaan. Aamulla riittäisi unta vaikka kuin mutta nahkavekkarit herättää jo 7 kutveessa joten ylös on noustava vaikka sarvi otsassa... Ehkä sitten joskus taas nukutaan, viimeistään sitten kun nämä muuttaa pois kotoa, kai?!?

Vierailija
9/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt rv 41 ja jo pidemmän aikaa on ollut katkonaista unta. Itselläni sattuu lonkkiin ja alaselkään ja aina kun käännän kylkeä (selällään nukkuminen on mahdotonta) niin herään ja sitten haetaan unta pidemmän aikaa.

Tosiaan jos ei millään saa unta niin sitten sitä on turha odottaa. Monta kertaa olen herännyt joskus kolmen-neljän aikaan yöllä ja valvonut siitä sitten siihen asti kun on taas alkanut väsyttää. Ja jos päivällä väsyttää niin sitten otetaan päikkärit. =)

Eikä nämä nyt ole mitään pelottelua. Kaikki varmasti tietää että lapsi saattaa olla joko todella hyvä nukkumaan tai sitten herkkäuninen ja huono nukkumaan. Sitä kun ei koskaan tiedä. =)

Vierailija
10/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vieläkään nukkunut katkeamatonta yötä sitten vuodesta 2003, vai liekö kauemminkin :-/

8/2001 syntyi tyttöni ja hän lopetti heräämiset reilu 2v ikäisenä ja sitten syntyikin pian meille poika 3/2003, joka heräilee vieläkin harva se yö. 2007 tulin taas raskaaksi josta syntyi tyttö 5/08 joka herättää vieläkin joka yö ja nyt minulla on rv.7. eli kunnon öitä ei vieläkään luvassa. :-/ Mulla raskaudet pitää hereillä jo ihan alusta. Alkaa heti vessajuoksut ainakin kerran-pari, on huono olo, ei löydy asentoa, näen paljon unia jotka herättää jne.

Mutta tsemppiä kaikille samassa tilassa oleville!! :-)

Vierailija
11/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen tainnut nukkua oikein kunnolla huhtikuussa - siis ennen raskautta :P Nyt menossa rv 33, onneksi kohta sentään alkaa äitiysloma että saan päivällä nukuttua.

Yöt menevät tosiaan levottomasti. Pissalle herään melkein tunnin välein, en pysty aina heti nukahtamaan vaan parhaimmillani valvon parikin tuntia putkeen, levottomat jalat vaivaava, vatsaan tai kylkeen sattuu, mikään asento ei ole hyvä jne.

Vierailija
12/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko korjata äskeistä viestiäni. Siis poikani syntyi 3/04! eikä -03 :-)

Vierailija
13/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä saan nukuttua 6 tuntia putkeen, mutta se on jo juhlaa, harvinaista herkkua. Yleensä herään 2 tunnin välein ja nyt on tullu ongelma ettei edes nukuta illalla, kun pitäis mennä nukkumaan. Olis tosi kiva mennä miehen kanssa samaan aikaan nukkumaan, mutta kiva siinä vaan kääntyillä 5 min välein kyljeltä toiselle ja asetella tyynyjä.. Kai sitä pitäis vaan mennä nukkumaan sillo 4 tuntia myöhemmin, eli klo 2 yöllä että sais nukuttua. Onneks oon jo äippälomalla, että saan kyllä päivällä sitten nukkua jos siltä tuntuu. Rv 36.

Vierailija
14/14 |
14.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä saan nukuttua 6 tuntia putkeen, mutta se on jo juhlaa, harvinaista herkkua. Yleensä herään 2 tunnin välein ja nyt on tullu ongelma ettei edes nukuta illalla, kun pitäis mennä nukkumaan. Olis tosi kiva mennä miehen kanssa samaan aikaan nukkumaan, mutta kiva siinä vaan kääntyillä 5 min välein kyljeltä toiselle ja asetella tyynyjä.. Kai sitä pitäis vaan mennä nukkumaan sillo 4 tuntia myöhemmin, eli klo 2 yöllä että sais nukuttua. Onneks oon jo äippälomalla, että saan kyllä päivällä sitten nukkua jos siltä tuntuu. Rv 36.