miten yksityiset lääkäriasemat suhtautuvat sikainfluessapotilaisiin?
Pääseekö lääkäriin nopeasti ja saako siellä otettua virustestit nopeasti?
Mä en ainakaan aio mennä terveyskeskukseen. Jos itse maksan testin, kai saan sellaisen pyytää. Kotikuntani nettisivuilla sanotaan, että testejä ei enää oteta. Kai itse maksamalla, yksityisellä, sen luulisi hoituvan?
Tarkoitan siis Mehiläistä, Terveystaloa ja muita yksityisiä asemia.
Kommentit (13)
Useampi päivä vaan menee, kun tulos tulee.
Useampi päivä vaan menee, kun tulos tulee.
SI testiä ei saa, mutta pikatestiä influenssa A/B kyllä tehdään.
SI testi maksaa 200-300e, en usko että tehdään edes yksityisillä asemilla.
Koskiklinikalla testataan sikainfluenssaa. Testi maksaa vähän päälle 100 euroa, olisikohan 110 e.
Limaa tai räkää pyyhkäisten pumpulipuikkoon, vaiko ensiksi 0,9 % suolavettä nenään ja sitten syväimu letkulla purkkiin, josta laadukas näyte?
T. Kriittinen
Keln korvausten jälkeen maksoi n. 125e (lääkärikäynti + testi)Vastaukset luvattiin 2 päivässä. Itse testi kuulemma maksaa n. 130e, ilman kelan korvauksia.
On ollut 4päivää kovassa kuumeessa. Lääkäri ei edes koskenut ei katsonut kurkkuun, ei kuunnellut kuehkoja eikä suostunut tekemään pyydettyä testiä eli huonosti suhtautuvat!
En luota pelkkään pyyhkäisyyn ts negatiivinen tulos voisi olla väärä, mutta positiivinen kyllä oikea!
On ollut 4päivää kovassa kuumeessa. Lääkäri ei edes koskenut ei katsonut kurkkuun, ei kuunnellut kuehkoja eikä suostunut tekemään pyydettyä testiä eli huonosti suhtautuvat!
kertoisitko meillekin niin emme turhaan esim sairaan lapsen kanssa ko paikkaan mene.
Kuudelta illalla ei saanut enää aikaa samalle päivälle, mutta seuraavalle aamulle kyllä.
Testi otetaan kaikilta sikainfluenssaepäillyiltä ja lapselle määrättiin Tamiflu automaattisesti. Testistä en tiedä tarkemmin, kun en ollut mukana, mutta torstaina otetusta näytteestä tulos tulee maanantaina, joten mistään pikatestistä ei ole kyse.
Aina olemme olleet Mehiläiseen tyytyväisiä. Sairaan lapsen kanssa en terveyskeskukseen jonottamaan vapaaehtoisesti lähtisi.
asemilla. Ja pyydettäessä! Ei kuitenkin kaikilla asemilla, joten kannattaa varmistaa etukäteen. Maksaa tosin sen 200-300€. Onneksi on vakuutus!
Tapiolan Pikkujätti ottaa vastaan myös sikainfluenssaepäiltyjä. Testauksesta en tiedä.