G: SI rokotteen sivuvaikutukset pinoon!
Kommentit (39)
tuo rokotus, jos siitä tulee yhtä kovat oireet kuin sairastaisi itse taudin.
vaikka sepä se, kun ei etukäteen voi tietää. ei sitä, tuleeko rokotuksesta mimmoisia reaktioita. eikä sitä tuleeko tauti lievänä vai vaikeana jos siihen sairastuu. joissain tapauksissa vain tuntuu, että hyvällä tuurilla tauti olisi voinut olla helpompikin vaihtoehto kuin rokotuksen aiheuttama kuume yms.
että itse tauti olisi ollut VIELÄ kamalampi. Että jos pelkästä rokotteesta tulee noin raju puolustusreaktio, millainen tulisi itse viruksesta. Ja siihen päälle yskä, lihas- ja pääkipu ym... :(
-42
lasta taudista,kuin reokotteesta.
Ennemmin tauti,ku piikki,näin meillä
vai ihan vaan trendikkäästi tätä paljon parjattua H1N1-rokotetta?
lasta taudista,kuin reokotteesta.
Ennemmin tauti,ku piikki,näin meillä
väsymys rokotuspäivänä,seuraavana päivänä arasti jalkaa,johon pistos annettiin.
1-vuotiaalla pistettiin reiteen, ei näyttänyt vaivaavan. Ei mitään muita oireita. Perheessämme on 3 rokotettua.
kysytään sivuvaikutuksia niin miksi pitää kirjoitella ettei mitään. Onhan raportoitu vaikka mitä.
pistokohta etenkin. 1,5 vuotiaalla ei näyttänyt menoa haittaavan. sitähän ei sitten tiiä mitä pitempiaikaisia sivuvaikutuksia tämä rokote aiheuttaa....
vähän 2 isointa valitti pistoskohdan arkuutta mutta se unohtui pian
2-vuotiaan jalat niin kipeät ettei suostu kävelemään. eilen rokotettiin, toiseen jalkaan si, toiseen kausi-influenssa.
Eilinen ilta meni itkiessä, annoin lääkettä vaikka ei suositella. Kuumetta oli paljon yöllä ja lapsi itki unissaan.
1-vuotiaalla pistoskohdat turvoksissa, ei haittaa menoa, myös hieman tavallista itkuisempi.
vanhempi 3v on valitellut nyt muutaman päivän kättään. eilen oli lämpöä 37,5. tänään ei enää ollenkaan lämpöä.
nuorempi 1,5v on ollut normaalia itkuisempi. pistoskohta punoittaa ja on vähän koholla, ei muuta.
kumpikaan ei ole kuitenkaan tarvinnut särkylääkettä.
ke illalla etova olo ja oksensinkin, vilunväristyksiä ja lämpöä 37,5. Olo oli kuin huumatulla ja meinasin välisin nukahtaa. Käsi tosi kipeä, eikä noussut pään yläpuolelle.
to koko päivänä en jaksanut tehdä muuta kuin maata. pientä lämpöä. Käsi arka pistos kohdasta ja kuumotti.
pe pientä lämpöä vielä iltapäivällä. pistoskohta arka ja kädellä kurkottaminen sattuu.
1. yö hikoilin ja palelin samaan aikaan
kaikkia niveliä särki ja pääkipee... ja ihan älytön väsymys. Pahimmillaan seuraavana päivänä.
Lapset 8,7, 4 ja 4 sekä vanhemmat.
Molemmilla pistoskäsi vähän arka pari päivää, haittasi lähinnä nukkumista. Molempia väsytti kovasti rokotusta seuraavana päivänä, onneksi oli lauantai ja saatiin ottaa rennosti koko päivä.
Minä: käsi tosi kipeä 3 vrk, vilunväristyksiä, piti olla kahden peiton alla, ikäänkuin kuume olisi noussut, mutta ei noussut
9v: ei mitään
2v: vähän yli 38 asteen kuume noin vuorokauden, alkoi noin 18 tuntia rokotuksesta, ei mitään muuta oiretta
paitsi että laastarin pois ottaminen pelotti isompaa ihan hirmuisesti :-)
Meillä poika 1½v sai rokotteen eilen klo 10 aamulla. Päivä ja ilta meni ihan ok, ajattelin että hiphei, näinkö helpolla päästiin - kunnes yöllä klo 24 heräsi itkemään... Oli tulikuuma, yli 40 kuumetta :( Yritin ensin viilentää vaan huonetta ja otin vaatteet pois, ei mitään vaikutusta. Oli ihan horkassa, levoton, vapisi. Annoin panadolia, odotin 45 min, ei auttanut. Pakko oli antaa vielä pronaxenia päälle. Siitä 20min-30min poika alkoi rentoutua ja rauhoittua, vapina hellitti ja pääsi viimein uneen klo 1:30 paikkeilla.
Aamulla oli kuumeeton (varmaan lääkkeet vielä vaikutti), mutta 10 jälkeen alkoi uudelleen nousta yli 38.5 joten annoin taas panadolia. Jalkaakin valitteli, näytti että on pipi. Nyt on nukkunut jo aika tovin päikkäreitä, joten väsynyt on. Toki viime yökin meni ihan harakoille :-/
Itse sain piikin pari viikkoa sitten, minulla oli vain lämpöä rokotusiltana 37.3 ja väsytti tosi paljon. Käsivarsi oli kipeä pari päivää.