Missä Helsingissä ei-riskiryhmiin kuuluvat lapset (4 ja 6-v) voivat saada SI-rokotuksen?
Olen ihan pihalla, pitäisikö tässä nyt odottaa jotain kaupungin tiedotetta rokotusjärjestyksestä kotiin vai lähteä ulos terveysasemille jonottamaan ja taistelemaan oikeuksistaan?
Kommentit (38)
Seuraa tiedotusvälineitä ja hesaria. Nyt veikkauksena on että maalis joulukuun vaihteessa alkavat rokottamaan seuraavaa ryhmää. Ja kun rokotukset alkavat niin omalta TA:lta sen saa!
tuolta www.hel.fi puolelta voi seurata, milloin tulee päivämäärät. ja eiköhän niistä ole uutisissa, lehdessä.
JA TÄÄLTÄ LUET ALOITUSOTSIKOITA.
Olen ihan pihalla, pitäisikö tässä nyt odottaa jotain kaupungin tiedotetta rokotusjärjestyksestä kotiin vai lähteä ulos terveysasemille jonottamaan ja taistelemaan oikeuksistaan?
- marras-joulukuun vaihteessa pitäis saada rokotukset, kaiketi neuvoloissa, netistä varaman löytyy ajat (tällä hetkellä siellä tosin on vaan että koululaisten rokotukset on kouluissa ko. ajankohtana! Mutta luulis että tarkempaa tietoa myös alle kouluikäisten rokotuksista tulee jossain viaheessa...)
rokotetaan 16.11 alkavalla viikolla, pikku veli saa samalla. ja länsi-hki.
Jos on riskiryhmääsun 4v,niin joo, mutta perusterveitä ei rokoteta vielä ens ma.
alkaa ens ma vasta alle 3v rokotukset
et ruoskitaanko jos tuon 4 v mukanani neuvolaan pikku veljen kanssa. Terkka sanoi että tuo vaan, koska välttämättä rokotettavia ei ole jonossa ja näin ollen avattu ampulli menee roskiin.
Samalla tavalla ajatellen, pikku veli ei ole riskirymäläinen vaikka onkin sydänvikainen, koska ei ole lääkitystä. No tämä hänen sydänvika ei tarvitse lääkitystä, muttei myöskään parane ikinä...
ku mulla on aikataulut tossa jääkaapin ovessa.. ma ajat ovat 8.30-11.30 ja 12-15
t. länsi-hki
ihmiset ovat. Minulle sanottiin, että perusterveelle juuri kolmevuotta täyttäneelle lapselleni annetaan rokoite vasta kahden viikon päästä!
Eilen en neuvolakäynnillä saanut perusterveelle vauvalle rokotetta ja 3-vuotiaalle saan vasta joskus kuun vaihteessa. Stana.
ihmiset ovat. Minulle sanottiin, että perusterveelle juuri kolmevuotta täyttäneelle lapselleni annetaan rokoite vasta kahden viikon päästä!
Joko täällä halutaan provoilla ja ärsyttää tai sitten ollaan niin hyvää pataa jonkun rokottajan kanssa, että päästään kiilaamaan. Ensinmainittu on typeryyttä, jälkimmäinen väärin.
Oikeat rokotusajat näkee täältä
http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT…
Tässä varmasti siis eroja mutta näin "periaatteessa" näin on.
Helsingin terveyskeskuksista on alkanut eilen ja tänään rokottaa alle 7-vuotiaita ei-riskiryhmäläisiä.
jo ainakin Paloheinässä ja Oulunkylässä. Todella epäreilua!! Myös yli 3-vuotiaita!
soitin ja kysyin, että jos jää yli, olisko mahdollista saada, ens vk:lla kiireitä tiedossa. Saatiin, ei käännytetä kuulemma sisaruksia kotiin, järkevää mielestäni. Helsingissä.
jo ainakin Paloheinässä ja Oulunkylässä. Todella epäreilua!! Myös yli 3-vuotiaita!
niin kanteluja kehiin! Selkeästi on kiellettyä poiketa rokotusjärjestyksestä!
Ei ole mitään länsi-Helsingin terveysasemaa, vaan länsi-Helsingissä on useampi terveysasema. Joten millä terveysasemalla näin tehdään?? Taidat olla provoilija kuitenkin?
siellä Suomen Helsingissä!