Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SI:aan sairastuneita alle 6kk ikäisiä vauvoja - lööytyykö täältä kenenkään perheestä/tutuista?

Vierailija
12.11.2009 |

Millainen oli tauti vauvalla?

Kun väitetään ettei iske helposti pikkuvauvoihin sika, ja jos tulee niin lievänä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastui 1kk vauva, oireina kuume, tukkoinen nenä ja suunnaton väsymys. Vauva nukkui muutaman vuorokauden, ei kunnolla herännyt edes syömään (maitoa kylläkin upposi tavallistakin enemmän). Jälkitautina korvatulehdus, tai näin lääkäri arveli, näkyvyys kun pieniin korviin oli lähes olematon.

Vierailija
2/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastui 1kk vauva, oireina kuume, tukkoinen nenä ja suunnaton väsymys. Vauva nukkui muutaman vuorokauden, ei kunnolla herännyt edes syömään (maitoa kylläkin upposi tavallistakin enemmän). Jälkitautina korvatulehdus, tai näin lääkäri arveli, näkyvyys kun pieniin korviin oli lähes olematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta ja hyvä että ilmeisesti teillä jo tauti takanapäin :)

Vierailija
4/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireina yskää, kurkkukipu (itki niellessä eikä suostunut syömään), korkea kuume, todella väsynyt ja hengitysvaikeuksia. Meidän tytöllä sikainfluenssa todettiin testillä ja se oli todella vaikea/hengenvaarallinen. Sairaalassa tyttö oli 1,5viikkoa ja kotona sairasti vielä toisen 1,5viikkoa kun hänen tilansa oli sellainen että pystyi kotona hoitamaan. Lähellä kuitenkin oli, ettei tyttö olisi selvinnyt.

Meille kyllä sanottiin, että yleensä sikainfluenssa on alle 6kk vauvoilla lievä.

Vierailija
5/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan osastolle, nyt kestänyt noin viikon. Mahdollisesti kotiutetaan viikonlopuksi, joskin ehdottivat aamu- ja iltakäyntejä osastolla, jotta imettäisiin räkää vielä pois.

Vauva on osittain imetetty (nyt joudun pumppaamaan maidon, joten maidontulo vähnetynyt), itse en ole tiettävästi tautia sairastanut, eikä minua ole rokotettu.

Vierailija
6/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireina yskää, kurkkukipu (itki niellessä eikä suostunut syömään), korkea kuume, todella väsynyt ja hengitysvaikeuksia. Meidän tytöllä sikainfluenssa todettiin testillä ja se oli todella vaikea/hengenvaarallinen. Sairaalassa tyttö oli 1,5viikkoa ja kotona sairasti vielä toisen 1,5viikkoa kun hänen tilansa oli sellainen että pystyi kotona hoitamaan. Lähellä kuitenkin oli, ettei tyttö olisi selvinnyt. Meille kyllä sanottiin, että yleensä sikainfluenssa on alle 6kk vauvoilla lievä.

hyvä että kaikki kuitenkin päättyi onnellisesti :)

Vierailija
7/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä imetin, mutta itse en sikainfluenssaa saanut.

Vierailija
8/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin pelkään oman 5 kk puolesta. muka ei vaarallinen pikkuvauvoille!

Vierailija
9/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 3 viikkoa vanha ja nyt tuli esikoisen koulusta lappu, että koulussa SI:tä

Täys imetän ja olen saanut rokotuksen reilu viikko sitten, mutta silti hirvittää. Äidinmaidosta kun kuulemma heikosti vasta-aineita.

Ihmetyttää muutenkin tämä pikkuvauvoilla lievä -väite.

Onhan esim RS-viruskin nimenomaan pikkuvauvoilla vaarallinen, miksi tämä sitten ei olisi?

Vierailija
10/13 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai ne asiantuntijat tietää ja toki poikkeuksia on.Jotkut sairastuu vakavasti, toiset ei ehkä ollenkaan

äidinmaito suojaa vauvaa vain silloin, jos äiti on sairastunut tai sairastanut sikainfluenssan tai saanut rokotteen.

Jos siis itse olet sairaana kannattaa imettää tiheästi, että vauva saa parhaan mahdollisen suojan

Vierailija
11/13 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä kaikilla tauti on ollut vaikea tai jopa hengenvaarallinen. Kaikilla ei ole testattu onko oikeasti ollut SI, mutta oireet ovat kaikilla siihen viitanneet

Vierailija
12/13 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastiu sikainfluenssaan. Ensin yski vähän, sitten nousi kuume. Korkeimmillaan ollut 39,1 (pyllystä mitattuna). Lapsi erittäin itkuinen, nukkui vaan sylissä ja max. 30 kerrallaan ympäri vuorokauden. Sitten tuli nuha n. 12 tuntia siitä kun kuume oli noussut ja lapsi aivan tukkoinen. Siiten tuli myös ripuli. Itkuisuus jatkui ja myös yskiminen selvästi sattui kun lapsi rupesi heti sen jälkeen itkemään. Ja äitikin itki kun pieni lapsi sai hurjia yskänpuuskia. Kuumetta kesti n. 3 vuorokautta, nuhaa ja yskää pidempään (n. 1 viikko). Kotona oltiin koko ajan ja lapsi täysimetyksellä. Aika haastavaa oli kun perheessä on muitakin lapsia ja hekin olivat sairaina. Isommilla sisaruksilla tauti kesti pidempään, toisella 5vrk ja toisella 7vrk kuume. Mutta kuumeen kesto ei mielestäni kerro sitä miten raju tauti on.

Vierailija
13/13 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä sairastinko taudin vai en. Ainakaan korkeaa kuumetta ei ole ollut. Olo on kyllä ollut huono ja vähän joka paikka särkenyt, mutta onhan tämä aika moista pöyritystä ollutkin ...