Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppiiko vauva liikkumaan itsekseen treenaamalla

Vierailija
12.11.2009 |

Pidän vauvaani paljon laittialla. Hän on mielellään selällään ja katselee ja koskettelee leluja=leikkii niillä. Oppi kääntymään 5kk iässä, mutta ei ole kamalan aktiivinen siinä. Tykkää siis leikkiä ja katsella sisarusten menoa selälläänkin. Pidän häntä myös vatsallaan, jolloin hän sätkii ja yrittää jotakin(ilmeisesti päästä jonnekin). Suunta ei ole selvillä, mutta hän on ikäänkuin koko ajan vatsastaan kiinni. Ei siis osaa vetää käsillä itseään eteenåäin.Sitten tulee yleensä raivari ja parempi kääntää selälleen. Onko teillä kokemusta lähtivätkö vauvanne vatsaltaan itsekseen treenaamalla liikkeelle? Pitäisikö jotenkin "valmentaa tai harjoittaa"? Toiset vauvat minulla menneet kuin viimestä päivää, mutta tämä viimeinen ei tunne tarvetta kovinkaan paljon.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pue sylissä.

Eli rattaat ja sitterit minimiin. Samoin hyppykiikut ja kävelytuolit. Niin Hyvä tulee

Siinä pari yksinkertaista sääntöä tähän asiaan.

Vierailija
2/4 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin paljon lattialla.

ajoittain sitterissä pieniä pätkiä.

Ensin mentiin taakseppäin,joka raivostutti pientä suuresti,mutta pian oppi kulkemaan myös eteen päin.

Oppi konttaamaan 6kk:n iässä ja siitä melkein heti nousi pystyyn ja alkoi kävellä puita pitkin.

Hällä oli kiintopisteitä ympäri alakertaa,joiden välin pystyi pian kävelemään ilman tukea. Tällain pääsi nopsasti kausakin äidin ulottumattomista.

Oisin suonut tuon pystyyn nousemisen hieman vanhempana,jolloin ois ollu ees suojeluheijasteet.

Kävelemään opetellessan ois halunnu jo juosta ennen kuin edes pytyi kunnolla kävelemään ilman tukea.

Kokemukseni mukaan lapsi lähtee itse liikkeelle kun on siihen valmis. Ei siihen tarvits emitään varsinaista treenausta. En kävelyttänyt lasta käsistä ennen kuin osasi itse kävellä.

Kun käsittelet lastasi käsittele niin että tukee lapsen motorista kehitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selällään viihtyy paremmin. osaa kääntyä, mutta yleensä saa raivarin siitä että on kääntynyt, ja pitää auttaa takaisin selälleen. mieluiten istuu lattialla tyynyillä tuettuna tai minun jalkojeni välissä. sylissä istuu tai mikä parempaa, seisoo.

pitäisikö tuota kuitenkin vian pyrkiä makuuttamaan mahallaan? kuukausi sitten neuvolassa lääkäri sanoi että masullaan oloa kannattaa treenata kun sanoin ettei tuo tykkää olla masullaan (kun ei kaise siitä oikein näe ympäristöään). onko haitaksi jos en masullaan tuota pidä?

Vierailija
4/4 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan treenannut lapseni liikkumista mitenkään, en houkutellut liikkumaan enkä myöhemmin kävelyttänyt ym. Terve lapsi lähtee liikkeelle kun sen aika on. Jos sulla ap nyt vaan on rauhallisempi tapaus. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan