Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka pitkään teidän perheenne selviäisi 1500€/kk nettotuloilla?

Vierailija
12.11.2009 |

Ihan huvikseni kysynä tätä, sillä päätin juuri, että jään kotihoidon tuelle kotiin. Keikkaillen saisin tuloja ja KELAn tuet mukaan laskettuina nettotulot olisivat 1500 luokkaa.

meidän perheessämme on neljä henkilöä. kuinka monta teillä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan juuri tuon verran kuukaudessa.

Vierailija
22/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nettotulot kuussa on reilun 2000 euroa. Meidän perheessä kaksi aikuista ja lapset noin 1 ja 3 vuotiaat. Ehkä 2200 euroa saadaan kun laskee kotihoidontuen, lapsilisät ja kuntalisän (100 euroo) Meillä jää joinakin kuukausina säästöön viitisensataa, eli kyllä selvittäisiin tuolla 1500 eurolla. Mutta joinakin kuukausina menee sitten niin, ettei säästöjä jää. Kuormasta ei syödä, joten kyllä me selvittäisiin pysyvästi tolla summalla, mutta päähän alkaisi jossain vaiheessa ottaa varmasti. Ollaan nimittäin suunniteltu ulkomaanmatkaa ens vuodeksi. Pesukone laukesi viime viikolla ja autoon tarttee ostaa uudet talvirenkaat vanteineen. Nyt noi ei aiheuta meille mitään ongelmia, mutta jos ois aina vaan toi 1500 nettona, niin ei kai me sitten uskallettais ulkomaanmatkoja harkita.

Joillekin tuo summa kuussa voi olla tosi vähän, mutta me ollaan kyllä ihan tietoisesti päätetty elää tiukemmin ja olla lasten kanssa enemmän. Mies tekee tuntitöitä ja vois ansaita enemmänkin, mutta on kivaa, kun hän voi tulla aiemmin kotiin ja viedä lapsia muskariin yms.

Meillä ei oo semmoista koulutusta kummallakaan, että ihan äkkiä nettotulot vois nousta mihinkään viiteen tonniin. Jos hyvin kävis, niin realistiselta vaikuttais ehkä nipin napin se neljä tonnia. Mut ei ne suuret tulot, vaan pienet menot :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mun tulot oli 1471e.Sisältää palkan, asumistuen, lapslisät kera yh korotuksen sekä lasten elatusmaksut.

Tultiin hienosti toimeen, asumiskulut 620e/kk.

Vierailija
24/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainanhoidon olen pienentänyt ja muuttanut tasaeräksi, joten siltä suunnalta ei tule yllätyksiä. ruoka-, puhelin-, vaate- sekä muut kulut pitää vain mitoittaa noihin tuloihin mitä on. jos tarvin lisää rahaa, voin aina mennä lisää keikkaa puskemaan.

ärsyttää muuten ihan hirveästi sellaiset jotka tulevat tänne kommentoimaan etteivät tulisi toimeen päivääkään tuolla rahalla. se ei pidä paikkaansa ja on vain järjestelykysymys! olen minäkin tottunut 4 tonnin kuukausituloihin, mutta hoitovapaalla siihen ei ole mahdollisuutta.

Vierailija
25/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt nettotulot 8000€, ja sillä tietysti elelee hyvin leveästi ja rahaa jää säästöönkin. Pudotus olisi kuitenkin niin valtava, etten usko, että onnistuisi.

Nyt säännöllisiä menoja mm. lainat 2000€, yhtiövastike 380€, bensat 250€ + sähkö, vakuutukset, joista en edes tarkkaan tiedä, paljonko kustantavat. Ai niin, eskarikin taitaa maksaa jotakin.

Meitä on 2+1

Vierailija
26/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäitkö mielestäsi mistään paitsi?! ihan mielenkiinnolla kuuntelisin, miten selvisit tuolla rahalla. vaatii mielestäni asennetta jäädä kotiin ja tulla toimeen ihan hirvittävän pienellä rahalla, hatunnosto siis sinulle!!

Vierailija
27/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omasta mielestäni jäänyt paitsi mistään.

Lapsille pystyin ostamaan tarpeelliset vaatteet, itellekkin sillon kun tarvitsin.Ruokaan oli riittävästi rahaa.

On vain järjestely ja asennoitumis kysymys kuinka tuolla summalla tulee toimeen.Toki kaikki rahat meni mitä tulikin.

Vierailija
28/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos vastauksestasi! lohduttavaa kuulla, että joku on ollut samassa tilanteessa kuin minä tulen olemaan, siitä kuitenkin selviten.

aaveella kun kaikki muut tienaavat vähintään 5000 kuussa eivätkä voi kuvitellakaan tilannetta jossa itse olen ihan kohta.

Vierailija
29/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin tullaan toimeen. jää jopa rahaa säästöön.

Vierailija
30/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tällä hetkellä meitä on 5 ja saadaan 2000e kuukaudessa ja tullaan toimeen hyvin.Säästöönkin saadaan rahaa hieman.

Mielestäni tuolla n.1500e/kk tultiin hienosti toimeen, mutta toki riippuu myös siitä mihin on tottunu ja onko aina saanut kaiken minkä on halunnut.Ja jos ei pysty tinkimään mistään.

AP:Tsemppiä oikein paljon, omat valinnathan siinä vaikuttaa että pärjääkö :) Kiva kuulla myös että on muitakin joilla sama raha-tilanne.

Vierailija
31/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
32/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmaa

Vierailija
33/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen kuuluu isä, äiti, kaksi lasta, kaksi kissaa ja kani, ja yhteenlasketut tulot ovat noin 1100 e/kk. Mieheni on opiskelija, hänen tulonsa ovat pelkkä opintoraha. Aiemmin sai myös opintolainaa, mutta nyt ei halua sitä enää nostaa, että saa sen joskus maksettua poiskin. Minun tuloni ovat lapsilisät, vanhempainraha (joka on ihan vähän yli minimin) sekä hoitolisä isommasta lapsesta. Tulevaisuudessa parin kk:n päästä tulot jopa vähän nousevat, kun saan kotihoidontukea näistä molemmista lapsista sekä hoitolisän ja kuntalisän.

Asumiskulut ovat pienet, ei ole asuntolainaa. Lisäksi meillä ei ole autoa, ei autolainaa eikä vakuutusmaksuja, ei päivähoitomaksuja (isommalle tosin kerhopaikka, joka sekin taitaa kohta mennä alta SI:n vuoksi) eikä muitakaan "ylimääräisiä" kuluja, eli rahaa kuluu karkeasti ottaen vain asumiseen ja ruokaan. Ylimääräisiä ei toki ole varaa ostella, mutta meillä on jatkuvasti säästökuuri menossa, jotta silloin tällöin on varaa johonkin extraan, esim. lomamatkoihin ja synttärilahjoihin.

Hyvin me on pärjätty, vaikka toki joskus kieltämättä v***ttaa venyttää senttiä joka välissä, ettei koskaan voi ostaa sitä ihanaa paitaa, jonka näki kaupassa ilman, että ensin tarkistaa onko säästöissä tarpeeksi rahaa, ja että keskustelee asiasta miehen kanssa (useimmiten on käynytkin niin, että kun on sovittu, että voin sen ihanan paidan tms. itselleni ostaa, niin kaupassa käy ilmi, että koko/väri/malli onkin loppuunmyyty, mutta säästyipä nekin rahat). Mutta suurimman osan ajasta olen ihan tyytyväinen, mulla sentään on katto pään päällä ja ruokaa, ja mitä sitä oikeasti muuta tarvitseekaan. Lapseni saavat olla kotihoidossa, mieheni saa opiskella unelma-alaansa ja minä... saan keittää seitsemän pannullista kahvia joka päivä eikä työnantaja nipota yhtään :D

Vierailija
34/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin tuosta tulolistasta asumistuen, sitä saamme jonkin verran, tosin emme täysimääräisenä.

Vierailija
35/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkillä koroilla ehkä pystyisi kitkuttamaan muutaman kuukauden.

Vierailija
36/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä vaan elelee kun on pakko. Enkä ole jäänyt kotiin makoilemaan vaan pienellä paikkakunnalla yrittäjänä toimin.

-TotaaliYH.

Vierailija
37/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettotuloilla. Siis tuosta vielä vuokra ja laskut pois. Hyvin pärjäillään kun ei mitään materialisteja olla :)

Vierailija
38/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen opiskelija ja lapsia on 3.

Vierailija
39/55 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on 4.

Lainamenot 1300 €/kk.

Vierailija