nyt pelottaa kun lapsiamme ei rokoteta
lapsemme ovat perusterveitä eivätkä edes yleensä sairasta flunssia/influenssoja mitenkään vaikeasti, joskus tulee joku korvatulehdus jälkitautina.
Joukossa on koululaisia ja alle 3v.
Mietimme pitkään rokotusten antamista, ja kun en itse osannut päättää, koululaisten lappuun laitettiin miehen vahva mielipide "ei".
Nyt pienimmän rokotusaika on ohi, rokotusta ei haettu ja alkoi pelottaa.
Kommentit (29)
Sikainfluenssan kuolleisuus kausi-influenssan tasoa
-THL arvioi, että noin joka kymmenes sairastuu sikainfluenssaan, eli noin 500 000 suomalaista.
-Tämän arvioidaan ajoittuvan seuraavan 2 tai 3 kuukauden ajalle.
-Noin prosentti eli 5 000 tarvitsisi sairaalahoitoa.
-Kuolleisuusarviot vaihtelevat 40:stä 500:aan.
-Viitisensataa olisi kausi-influenssan tasoa.
- Suurin osa sairastuneista saa kausi-influenssan kaltaiset oireet. Moni sairastaa taudin myös oireettomana.
Lähde: THL
Viet pienemmän samaan aikaan, kun isomman. Ei tarvitse miehelle kertoa. Lasten etu on tärkeämpi, kun sun miehesi vahva ei.
Muista se, että tauti voi olla rankka pienelle lapselle ja lapsi voi tartuttaa kaikki muutkin perheejäsenet.
Mikäli teillä olisi 3-6v. lapsi, niin menisi noi rokotukset neuvolassa.
mietityttää? Jos kerran sillon ei ollu mielipidettä. Pellolle heittäisin tuollaisen ukon, joka halua vaarantaa lasteni terveyden.
on teillä kummia kommentteja osalla :(
lappua kirjoittaessa en siis osannut päättää, en puolesta enkä vastaan mutta mies osasi. Nyt jälkikäteen pelottaa, miten lapsille käy, ja en hae täältä hyväksyntää meidän huonolle päätöksentekomallille, vaan tukea sille, että rokottamattomatkin tulee selviämään.
Eihän sitä kukaan takaa, ei tietenkään. Ja av-mamman tuki toiselle av-mammalle näyttää olevan taas kerran hakusessa.
mietityttää? Jos kerran sillon ei ollu mielipidettä. Pellolle heittäisin tuollaisen ukon, joka halua vaarantaa lasteni terveyden.
vaarantaako?
tottahan toki miehelle kerroin, että mietityttää.. mutta ei mulla ole sen enempää perusteita sille nytkään, että rokottaisin kaksi perustervettä lasta.
Ainoa peruste siis olis tämä, että pelottaa. Sillä perusteella pitäis pysyä neljän seinän sisällä ikuisesti (tämä oli sarkastinen vitsi, tiedoksi ettei kukaan ottaisi tosissaan).
Ainahan lastensa puolesta pelkää. Pelkoa kohti on vain mentävä ettei se jää hallitsemaan. Ollaan siinä suhteessa samassa veneessä. Yritähän jaksaa, ja faktathan tiesitkin, suurin osa lapsista sairastaa sikainfluenssa lievänä. Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla ;)
Jos lapset olisi rokotettu, sinulla ei olisi syytä huolehtia. Ihan oikeasti, se rokotus on niin tajuttoman paljon pienempi riski kuin itse tauti ja säästytte siltä epätietoisuudelta ja tuskalta, jos tauti iskee.
Sinä olet lasten äiti ja sinulla on oikeus päättää heidän puolestaan.
niin sitä on nyt turha soimia. Eli jäljelle jää tsemppaus, eikö? Paniikinlietsominen ei kannata, voit olla oikeassa - mutta voit hyvinkin olla myös väärässä.
Jos lapset olisi rokotettu, sinulla ei olisi syytä huolehtia. Ihan oikeasti, se rokotus on niin tajuttoman paljon pienempi riski kuin itse tauti ja säästytte siltä epätietoisuudelta ja tuskalta, jos tauti iskee. Sinä olet lasten äiti ja sinulla on oikeus päättää heidän puolestaan.
ja pääkivuilla(vanhin lapsi), sekä lihassäryillä(minä), kaikki diagnosoitiin sikaflunssaksi. Ei se aina henkeä vie. Tsemppiä! Turhaa rokottaa perusterveitä.
vaarantaako? tottahan toki miehelle kerroin, että mietityttää.. mutta ei mulla ole sen enempää perusteita sille nytkään, että rokottaisin kaksi perustervettä lasta. Ainoa peruste siis olis tämä, että pelottaa. Sillä perusteella pitäis pysyä neljän seinän sisällä ikuisesti (tämä oli sarkastinen vitsi, tiedoksi ettei kukaan ottaisi tosissaan).
on teillä kummia kommentteja osalla :(
lappua kirjoittaessa en siis osannut päättää, en puolesta enkä vastaan mutta mies osasi. Nyt jälkikäteen pelottaa, miten lapsille käy, ja en hae täältä hyväksyntää meidän huonolle päätöksentekomallille, vaan tukea sille, että rokottamattomatkin tulee selviämään.
Eihän sitä kukaan takaa, ei tietenkään. Ja av-mamman tuki toiselle av-mammalle näyttää olevan taas kerran hakusessa.