Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti viemään juuri lasta sairaalaan...

Vierailija
11.11.2009 |

Lapselle (5v.) nousi illalla yllättäen kuume, yskimään alkoi eilen.

Nyt henkeä ahdisti ja paljon. Saanut astmalääkettä kotona nini paljon kuin vaan uskaltaa antaa. Ei juuri apua. Kuumelääke laski lämpöä hetkeksi mutta alkoi nousta sitten uudestaan.

Lapsella siis astma ja sikapiikin saanut kaksi viikkoa sitten.

Nyt täällä odottaa jonkin verran hermostunut äiti!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi varmasti pääsee hoitoon, koska Tornion tapauksen jälkeen ei varmasti uskalleta käännyttää ketään, jolla henkeä ahdistaa.

itse olen aina päässyt ensiapuun poikiemme kanssa eikä koskaan ole käännytetty pois. Aina olemme saaneet perusteellista hoitoa. Riippuu niin paikkakunnasta....ei todellakaan voi yleistää.

Vierailija
2/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: viikko sitten rokotetun astmalapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsivät yöllä kotiin. Lääkäri arvellut olevan flunssaa (ylähengitystieinfektio).

Nukuttiin loppu yö ikkuna auki. Lapsi saa välillä yskän puuskia. Nuhaa ei ole. pamol-f.ää saanut yön ja tämän päivän aikana kolmesti ja pronaxenia aamulla. Silti kuume oli äsken 39.7 (kainalosta).

On köllinyt päivän sohvalla ja seuraa kyllä lastenohjelmia. Nukkuu aina välillä niinkuin nytkin. Syönyt ei ole mitään,juottamassa käyn vähän väliä. Itse ei juo vaikka juomista koko ajan vieressä.

Lääkäri oli käskenyt tuoda herkästi takaisin ja jos tulee ihottumaa tai (rokko)näppylöitä niin silloni myös lääkäriin. Tuohon mies ei ollut älynnyt kysyä syytä,osaako joku sanoa? MItään ihottumaa tms. ei siis nyt ainakaan ole.

-ap

Vierailija
4/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohoaako sikassa crp?

Vierailija
5/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oliko lääkärin tulkinta, että EI ole SI (ja mihin perustuen)?

Kai ne CRp:t voi olla koholla silti.. kyllähän ne pitkittyneen tai rajun virusperäisen flunssan jälkeen kohoaa CRP.tkin kun bakteeritkin alkaa jyllätä.

No, olen siis vain kiinnostunut

- onko tapaus SI:tä, ja jos kuitenkin on

- eikö rokote ole ollenkaan niin tehokas kuin ajatellaan, eli onko turhan suuri riski ottaa sitä

- vai voiko ROKOTE sittenkin jotenkin aiheuttaa SI:tä...

Tsemppiä teille!!!!

Vierailija
6/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihottuma voi olla merkki sepsiksestä.

Vierailija
7/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteessa on kuolleita viruksen pintaproteiinipalasia. Niistä ei voi saada tartuntaa. Ei mitenkään.

Rokote antaa 70-90% suojan. Tietenkin se kannattaa ottaa.

Ap, meillä oli astmalapsi viikonlopun sairaalassa. Hengitys veti todella pahasti jumiin. Ei ollut si, vaan joku muu virus. Testattiin.

Yrittäkää jaksaa ja tosiaan viekää heti sairaalaan jos näyttää, ettei tokene. Ja jos iho-oireita, niin heti sairaalaan.

Eli oliko lääkärin tulkinta, että EI ole SI (ja mihin perustuen)?

Kai ne CRp:t voi olla koholla silti.. kyllähän ne pitkittyneen tai rajun virusperäisen flunssan jälkeen kohoaa CRP.tkin kun bakteeritkin alkaa jyllätä.

No, olen siis vain kiinnostunut

- onko tapaus SI:tä, ja jos kuitenkin on

- eikö rokote ole ollenkaan niin tehokas kuin ajatellaan, eli onko turhan suuri riski ottaa sitä

- vai voiko ROKOTE sittenkin jotenkin aiheuttaa SI:tä...

Tsemppiä teille!!!!

Vierailija
8/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja crp oli "vain" 23 joten ei kovin paljoa koholla. Mutta kuumekkin alkoi vasta muutamaa tuntia ennen crp.n ottoa.

En tiedä millä perusteella ei epäillyt sikaa oliko se sitten että oli rokotettu, en tiedä?

Kiitos tuosta sepsis tiedosta,pitää tarkkailla ihoa!

-ap

Vierailija
9/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen ja se oli 27. Ihan vain vertailun vuoksi kysyn kun olen astmaatikko ja mulla on sikainfluenssa. Tamifluta 2 tablettia jäljellä ja eilen illallakin kuume nousi liki 39 ennen kuin Ibuxin ai sen laskettua. Päätä särkee koko ajan.

Vierailija
10/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulisin, että tuo ihottuman tarkkailu viittaisi aivokalvontulehdukseen. Siihen voi kuulua korkea kuume ja ihottuma ym oireita. Sepsikseen en tiedä liittyvän ihottumaa.

Vierailija
11/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tarkoittaa myös enterovirusta, sillä sitäkin on liikkeellä. Siinä nousee kova kuume ja tulee noita ihottuma-alueita.. Olisko sitä?

Vierailija
12/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kait sen vuoksi tarvitisis lhteä heti lääkäriin?

Sikaa ei ollu testattu.

Oireet siis toissa iltana alkanut yskä (Astmalääke vaihdettiin vahvempaan).

eilen illalla yhtäkkiä noussut kuume joka ei tahdo kovin pitkäksi aikaa laskea kuume lääkkeillä. Sekä hengitys vaikeuksia.

Äsken valitti päänsärkyä, n. puoli tuntia sitten sai lääkettä joten kohta mittaan kuumeen ja katson onko vaikuttanut.

Hengittää nyt oikein hyvin.

Ei jaksa touhuta,mutta juttelee ihan hyvin.

-ap

Vierailija
13/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rokotettu (SI)?

Vierailija
14/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella herkästi takas sairaalaan. Itse soittaisin vielä sairaalaan ja kysyisin testauksen mahdollisuudesta tai kävisin vaikka yksityisellä testauttamassa sikataudin ja ottamassa uudestaan crb:n. Olisihan se hyvä saada varmuus taudista ja jos on sikaa niin tamiflu, varsinkin kun on riskilapsi.

T:pneumokokkin aiheuttaman sepsiksen sairastaneen äiti

jos olisin luottanut ensimmäisen lääkärin (joka ei ottanut mitään kokeita) diagnoosiin, olisin jäänyt hoitamaan lastani mahatautidiagnoosilla kotiin ja lopputulosta en halua edes ajatella..

Vierailija
15/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla vaivalla kuin kirjoitit uuden viestin, olisit voinut asian lukea aloituksesta.

Ap:n lapsi saanut piikin 2 viikkoa sitten.

Vierailija
16/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä asioissa ei parane ottaa riskejä, varsinkaan kun riskiryhmäläinen kyseessä. Vointi voi romahtaa hetkessä.

todella herkästi takas sairaalaan. Itse soittaisin vielä sairaalaan ja kysyisin testauksen mahdollisuudesta tai kävisin vaikka yksityisellä testauttamassa sikataudin ja ottamassa uudestaan crb:n. Olisihan se hyvä saada varmuus taudista ja jos on sikaa niin tamiflu, varsinkin kun on riskilapsi.

jos olisin luottanut ensimmäisen lääkärin (joka ei ottanut mitään kokeita) diagnoosiin, olisin jäänyt hoitamaan lastani mahatautidiagnoosilla kotiin ja lopputulosta en halua edes ajatella..

Vierailija
17/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksanut enää koko ketjun luettuaan palata takaisin alkuun. Pahoittelen tapahtunutta, toivottavasti tästä ei jää Sinulle mitään traumaa.

t. 37

Vierailija
18/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis painaa tuota nappia hiiressä sivun sivureunassa paria kertaa?

Silti jaksoit painaa vastaa nappia, kirjoitit viestin ja painoit vielä lähetä nappia.

Ei jaksanut enää koko ketjun luettuaan palata takaisin alkuun. Pahoittelen tapahtunutta, toivottavasti tästä ei jää Sinulle mitään traumaa.

t. 37

Vierailija
19/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei olla testattu sikaa, eikä epäilty. Eiköhän nuo oireet täsmää ihan hyvin siihen.

Luulisi astmapotilaalle tehtävän testin, jos oireet noin kovat, että saisi tamifluta. Minä melkein vaatisin testausta juuri siksi, että saisi Tamiflun.

Vierailija
20/57 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis painaa tuota nappia hiiressä sivun sivureunassa paria kertaa?

Silti jaksoit painaa vastaa nappia, kirjoitit viestin ja painoit vielä lähetä nappia.

Jollain ainakaan ei ole viitseliäisyydestä eikä ajasta pulaa! Jostain muusta sen sijaan taitaa olla.