Vauvan (3-4kk) kanssa Egyptiin?
Meillä on varattuna lomamatka Egyptiin ensi syksyksi, juuri pari viikkoa sitten varattiin. Tänään sitten selvisi että olen raskaana, LA heinäkuussa! Vauva on iloinen yllätys, emme enää lisää lapsia uskoneet saavamme.
Nyt vaan mietityttää tuo matka. Hotelli on hyvätasoinen 5 tähden (all inclusive)hotelli rauhallisella ja todella siistillä paikalla. Aiemmin olemme olleet tuolla 4v ja 6v lastemme kanssa eikä kukaan 7-henkisestä matkaseurueestamme sairastunut maha- tai muuhunkaan tautiin. Vauvan kohdalla ruuat tuskin olisivatkaan ongelma, ainakin aiemmin olen täysimettänyt 6kk. Mutta silti 3-4kk ikäinen on aika pieni... Onko kukaan matkustanut tuon ikäisen kanssa, Egyptiin tai ylipäätään etelään? Vai olisiko paras perua matka siinä vaiheessa jos näytää että raskaus etenee hyvin? Se vaan olisi tosi iso pettymys isommille lapsille...
Kommentit (2)
Olemme matkustaneet 4kk ikäisen vauvan kanssa kaukomatkoja. Valitsimme kuitenkin kohteen siten, että olisi suht turvallinen(olimme jenkeissä). Olen ollut itse 3krtaa Egyptissä ja sain sieltä sellaisen vatsataudin, että tuli todennäköisesti pysyvä immuniteetti(selvisin siitä). Ripuli ja oksentelu jatkui vielä kaksi viikkoa suomessakin,lisäksi korva-ja poskiontelotulehdus, keuhkokuume. Viiden tähden hotelli oli. En kyllä veisi vauvaa Egyptiin. Toisaalta vauva on paremmin suojassa kuin taapero tai lapsi,joten ihan oman harkinnan mukaan. En vain itse veisi lapsia sinne ylipäätään oman kokemukseni vuoksi
... matkailimme kesällä (kotimaassa tosin) 5 kk ikäisen kanssa telttamajoituksessa 3 yötä, hyvin meni. Kun vauva oli 7 kk olimme reilun viikon matkalla Euroopassa, ja hyvin sujui sekin. Melkein niin, että mitä pienempi niin sitä helpompaa, jos siis on terve matkalle lähdettäessä eikä esim. nuha vaivaa lentomatkoilla. Ja jos imetys onnistuu niin on aika suojassa erilaisilta pöpöiltäkin.
Egyptiin on ihan inhimilliset lennot, ja hotellikin kuulostaa hyvältä. Ainoa mitä mietin on että onkohan siellä ihan sairaan kuuma tuohon aikaan vuodesta?