Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut kamalin kysymys työhaastattelussa

Vierailija
11.11.2009 |

mitä teiltä on kysytty?

Joko vaikein tai tyhmin tai röyhkein ym?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista mitään yksittäistä kysymystä, mutta sellaset ettei ole oikein tajunnut että mitä sillä haetaan. Siis jotenkin niin epäselvät ja abstraktit kysymykset jotka voi tulkita monella eri tavalla. Sitten vaan täytyy yrittää tarkentaa ja solkata jotain ympäripyöreetä ja tietää että kuulostaa ihan pihalla olevalta (ja on).

Vierailija
2/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä, kun kautta rantain minulta udeltiin, mihin suuntaan olen poliittisesti kallellaan. Kyseessä oli sitoutumaton järjestö, jonka jäsenistö kuitenkin tod.näk. kannattaa tiettyä puoluetta. Muutenkin haastattelu oli huonosti hoidettu, joten oli tyytyväinen, kun en saanut paikkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri sinut pitäisi valita tehtävään?

Vierailija
4/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vanhempi nainen halusi varmistaa minulta etten sitten varmaan koskaan jatkossa aio olla pois kipeän lapsen takia. Kyseli että varmaan mulla on mies tai joku mummo joka sitten hoitaa lasta! Törkeää enkä tietenkään ottanut paikkaa. Lisäksi palkka oli toooosi huono, 8 €/h!!

Vierailija
5/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustaa työn takia. Tiesin, että ajoivat samalla kommenttia siitä, että vähintään mies on valmis myös uhrautumaan lasten takia. Vastasin, että mies hoitaa ja miellä on kaksi pirteää mummuakin samassa kaupungissa, jotka hoitavat lasta sairaanakin, jos töissä on kiire. Työhaastattelija hymyili leveästi ja kertoi oman kokemuksensa, kuinka oli mummut tärkeitä apuja lasten ollessa pieniä. Sain työn kyllä ja ei natistu, vaikka joskus olin lapsen kanssa kotona. Jos töissä oli kova kiire, soitettiin mummu paikalle. Tervettä järkeä käytettiin.

Vierailija
6/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin ja minä nöyränä ja vienona heeti vastasin,e ttä en. Olisi pitänyt sanoa, että mitä tekemistä sillä olisi työnsuorittamisen kannalta.

Vierailija
7/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että vastaan aina tavalla jonka arvelen haastattelijaa miellyttävän. Jälkeenpäin ei kuitenkaan sen haastattelun perusteella pysty vaatimaan etten jää kotiin sairaan lapsen kanssa tai etten hankkisi lisää lapsia tai etten saisi liittyä uskonnolliseen lahkoon. Kyselkööt tyhmiä, mutta omalla riskillään!

Vierailija
8/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että meinaatko tehä vielä lisää lapsia (yksi lapsi oli silloin) lähitulevaisuudessa?

Vierailija
9/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin että paljonko arvioin että yksi osasto myy kuukauden aika ja minkä arvioin olevan toisen osaston tärkeimmän tuotteen. Minä siinä huuli pyöreänä...

Vierailija
10/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran vähäeltiin mun aiempaa työkokemusta tyyliin "Eihän tuollaisessa hommassa tarvi juuri mitään osata, ei vaadi esim. oma-alotteisuutta." Kyse oli kehitysvammaisten nuorten hoitamisesta. Meinasin tintata haastattelijaa. Mikä urpo!

Vierailija
11/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että vastaan aina tavalla jonka arvelen haastattelijaa miellyttävän. Jälkeenpäin ei kuitenkaan sen haastattelun perusteella pysty vaatimaan etten jää kotiin sairaan lapsen kanssa tai etten hankkisi lisää lapsia tai etten saisi liittyä uskonnolliseen lahkoon. Kyselkööt tyhmiä, mutta omalla riskillään!

Vierailija
12/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien teosta uskontoon ja poliittiseen suuntautumiseen, ruokavaliokin.. :)Alkoholin käyttötaipumukset, harrastukset ja yritetty provosoida väkisin.

Vierailija
13/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian lyhyt varastotyöhön siis olin.

Vierailija
14/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysi minua kertomaan jonkun supliikin. En silloin edes ymmärtänyt sen tarkoitusta. Ko. itseään täynnä oleva herra antoi oman esimerkkinsä: sanoi ilveillen venäjäksi jotain, jonka oli kuullut sattumalta radiosta.

Eri haastattelussa minulta kysyttiin vanhempieni ammattia. Vastasin, mutta kysyin sitten mitä sillä on merkitystä, tämä kysymyshän on lainvastainen. Sain kuitenkin paikan.

Vierailija
15/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri sinut pitäisi valita tehtävään?

on minunkin mielestäni se kamalin. Inhoan tuota kysymystä ja toinen kammotus on "miksi olisit paras tähän tehtävään". Miksi tuota edes kysytään? Miksei kysytä vain yksinkertaisesti mitkä ovat tärkeimmät vahvuudet tehtävää ajatellen, ja sillä selvä.

Vierailija
16/16 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi juuri sinut pitäisi valita jne.. Kun alkaa oikein empaattiseksi, niin voisi vastata, että ei minkään takia. Onhan niitä paljon köyhempiäkin, jotka vielä kipeämmin tarvitsevat tämän työn. Oikeastaan ihan typerä kysymys, tai ainakin kysymyksenasettelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme