Ei ole voimia erota miehestä vaikka menee aivan helvetin huonosti.
Toisen lapsen syntymän jälkeen parisuhde on ollut yhtä syöksykierrettä entisen loivan alamäen tilalla.
Ei mitään positiivista ajateltavaa tai sanottavaa toisistamme. Vanhempi lapsi oireilee jo ja vauvankin kohta.
Viime yönä läpsin miestä päähän avokämmenellä kun hän vauvan huutoon väsyneenä mielestäni ravisteli vauvaa.
Otin vauvan ja menin sohvalle nukkumaan sen jälkeen kun olin vetänyt miestä turpaan.
Kommentit (42)
ja pahasti, äiti ei voi käydä lapsensa kanssa kaupassa, kun tämä raivoaa, lapsi syö iltapalaa klo 23 ja valvoo 3n. Hoh-hoijaa, olisko 3s lapsi vielä "kiva"? Taidat nostaa asumistukea ja silti mies nukkuu teillä...ihan sossutapaukselta kuulostaa...
eri osoitteissa. Ollaan päivät minun asunnollani ja kun isä pääsee töistä hän hakee lapset ja käymme samalla kaupassa ja minä menen samalla omiin juttuihini. Muuten ei ehdittäisi mihinkään ja uhmiksen kanssa en kauppaan mene, koska se vetää siellä itkupotkuraivarit karkkihyllyllä enkä saa vauvan takia kannettua uhmista kainalossani ulos. Käyn kaupassa yksinäni ja mies ja lapset nukkuvat autossa. Kaupat eivät ole enää auki kun omista jutuistani kotiudun.
Sitä paitsi puhut nyt itsesi kanssa ristiin. Miten te nyt asutte eri osoitteissa kun kumminkin alussa kerroit teidän tapelleen yöllä, kun mies heräsi vauvan itkuun.
Missä välissä se muuttuikin eri osoitteissa asumiseksi?
Miten te sitten vaihdatte sitä asuntoa aamulla? Miksi ette käy silloin kaupassa? Miksi ette illalla vie lapsia miehen luo ja sinä käy erikseen sen jälkeen kaupassa ennen kuin menet "omiin juttuihisi"?
Aika vastuuton olet, jos et tiedä, onko lapsesi saanut ruokaa ja annat sen olla miehesi kanssa tuon "oman aikasi", jos kerran pidät häntä holtittomana.En kyllä voisi kuvitellakaan, että menisin nukkumaan ja lapsi lähtisi hakemaan iltapalaa...
Lasten annetaan nukkua illalla "päiväunia", toinen vanhempi unohtaa ruokkia heidät ja sitten annetaan taaperon nousta klo 23 hakemaan iltapalaa ja kaiken kukkuraksi hän taas "unohtuu" sille tielle.
Yöllä toinen vanhempi hakkaa toista ja raahautuu vauvan kanssa sohvalle.
RYHDISTÄYDY ap! Ja lakkaa syyttelemästä miestäsi. Siis totta kai vika on yhtä lailla miehessä, mutta sinä voit huolehtia vain oamsta osuudestasi, eli hyväksyä sen tosiasian, että myös sinulta on vanhemmuus ja perheen aikuisena toimimen täysin kadoksissa ja sinun täytyy opetella arjen rytmejä ja selviytymiskeinoja nyt heti lastesi tähden. Toki voit ja sinun kannattaa KESKUSTELLA miehellesi myös hänen vastuustaan ja tarpeesta tehdä radikaaleja muutoksia nyt heti, mutta loppupeleissä voit huolehtia vain omasta osuudestasi, ja siinä riittääkin nyt huolehdittavaa.
Ensimmäisenä nyt rytmit ja roolit kuntoon arjessanne. Lapset eivät päätä koska nukutaan ja koska syödään, vaan aikuiset! Lapsia ei raahata pitkin sohvia öisin saati sitten pitkin kaupunkia asunnosta toiseen miten sattuu, vaan asumis-, nukkumis-, kaupassakäynti- ynnä muut järjestelyt pitää saada säännöllisiksi ja lasten kannalta tarkoituksenmukaisiksi.
Ja riitojen - väkivallasta nyt puhumattakaan - on loputtava. Piste. Vaikka sitten eroamalla!
"oikeus", sinun omiin menoihisi menee lapsen oikeuden saada ruokaa ja unirytmit yli. Sinä et vahdi lapsesi perustarpeita, kun kiukuttelet jostain yhteishuoltajuudesta ja oikeuksistasi. Jos mies on töissä niin hänen ei kuulu huolehtia tasan yhtä montaa tuntia lapsista, kuin sinun , joka olet TÖISSÄ kotona.
Mitään paradoksaalisempaa en ole koskaan kuullut! Vanhempien tulee olla se turva lapselle elämän karikoissa ja kun tämä turva, kivijalka, on kunnossa, voidaan niitä lapsia tehdä sitten yksi tai useampi. Te olette, ap, nyt ai-van se-kai-sin miehesi kanssa molemmat...
Ja jos arki on kaaoksessa, ei vanhempien tarvitse harrastaa 3-4 kertaa viikossa vaan ensisijaisesti keskittää kaiken energiansa nyt tilanteen parantamiseksi.
Mutta provohan tämä nyt taitaa olla, vai?
ja kuten kirjoitin en käy kaupsassa lasten kanssa. mies hakee lapset luokseen klo 1730 ja mun jutut alkaa kio 18 ei siinä kauppaan ehdi
1-2vk jos mies töidensä lisäksi on harrastamassa viikonloppuöitä ja sen lisäksi 3 iltaa viikolla. Vetäkää marttyyrimammat itsenne hirteen, niin minäkin teen jos en saa omaa aikaa kerran viikossa.
Oletko koskaan kuullut, mitä siitä voi seurata??!! Nyt jätät miehen ja heti. Kerrot sossutädeille, neuvolassa yms., että mies ravistelee vauvaa.
1-2vk jos mies töidensä lisäksi on harrastamassa viikonloppuöitä ja sen lisäksi 3 iltaa viikolla. Vetäkää marttyyrimammat itsenne hirteen, niin minäkin teen jos en saa omaa aikaa kerran viikossa.
Mieti itse, mikä on järkevää. Narista, tapella ja erota.
Vai hiukan antaa myös omasta mukavuudestaan myöden.
Miten ihmeessä se lasten kanssa kaupassa käynti voi olla NOIN vaikeaa? Kyse on nyt sinun omien taitojesi puutteesta, ei mistään muusta.
Lapset ovat iät kaiket kiukutelleet namihyllyn ääressä ja silti on käyty kaupassa. Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta miehesi syyttely.
Mä-mä-mä-ja-mun-oikeuteni on kuule helvetin lapsellista narinaa, jos sitten samalla vielä kehtaat narista, että elämänne ei ole tyydyttävällä tolalla.
jos et pysty käymään kahden lapsen kanssa kaupassa. Justhan kirjoitit, että mies nukkuu autossa lasten kanssa, kun sinä käyt kaupassa. Jos isä ei osaa hoitaa lapsia, niin miksi ihmeessä sinä jätät niitä lapsia isälleen??? Eikä tuollaiset nukkumis- ja syömisrytmit tule 1-3illassa/vko, kyllä nyt vikaa löytyy sinustakin..
Sinun tehtäväsi on nyt olla äiti ja katsoa, että lapset nukkuvat ja saavat ruokaa. Ei tarvitse vetää itseään hirteen, kun osaa hoitaa nämä hommat.
kuin aivan pakolliset kamat. normaalisti käydään koko porukka isossa marketissa mutta sikataudin takia en lapsia niihin vie. jos en jättäisi lapsia isälle vaik sen hoitoon en luota, niin olis sama mennä hirteen kun en pääsisi sitten ilman lapsia mihinkään koskaan. Toivottavasti lastensuojelu maksaa meille lapsenvahdin tai ottaa nuo lapset pois, niin pääsen nukkumaan.
hän myös vastaa siitä että lapset saavat ruokaa ja unta. En voi tulla kesken harrastukseni laittamaan iltapalaa pöytään ja mennä sitten takaisin. Hirteen taidan mennä jo tänään kun äidin pitää hoitaa lapset myös silloin kun on isän hoitovuoro.
turvaa sisaruksesta elämän melskeissä ja vanhempien riidellessä. Seuraavat 1,5 viikkoa vielä helvettiä, koska isompi ei pääse virikehoitoon ennenkuin sikapiikki vaikuttaa. Ei nuku kotona päiväunia, ei syö ruokaa vain porkkanoita ja jogurttia, ei auta vaikka ulkoillaan ja tehdään asiat päiväkotirytmillä. En käy kaupoissa lasten kanssa ja miehen kotiuduttua klo 17 lähdetään kauppaan ja lapset nukahtavat autoon eivätkä tietenkään mene nukkumaan ennen klo 23-24. Jos minulla olisi luotettavampi lastenhoitaja, olisin 200 kertaa pirteämpi kuin nyt kun aika menee miehen opastamiseen, yms. Kun anoppi tai kuka tahansa muu hoitaa lapsiani en ole ollenkaan huolissani. Silloin kun mies hoitaa, mietin koko ajan mitä vaarallista hän taas saa aikaan lasten kanssa.
Niin ettei lapset nukahtaisi autoon ja saisit ne nukkumaan normaaliin aikaan? Miksi jätit 3 vuotiaan valvomana kun menit itse nukkumaan klo 23? Ei ne lapset ole turvassa teidän kummankaan kanssa.
aikuistua ja nopeasti. Toivottavasti ne eivät ole lapset.
että lapsella on myös aikuinen isä joka toisena vastuullisena vanhempana lähettäisi lapsen nukkumaan tämän syötyä. Ei ole hajuakaan mitä ovat puuhailleet tuon 23-03, koska mulla on niin paljon univelkaa että nukun kuin tukki kun saan tyynyn pään alle.
Mitä varten isä on olemassa jos äidin pitää olla joka sekuntti takapäivystäjänä vaikka mies on lastenhoitovastuussa? Isällä ei ole rahaa ostaa ruokaa eikä se osaa ostaa kauppalistasta huolimatta muuta kuin lenkkiä, rinkeleitä, kahvia ja punaviiniä. Ja missä välissä se ehtisi kauppaan kun sillä oli menoja ma ilta, minulle eilen ja tänään? Jättääkö mies lapset nukkumaan autoon ja menee itse kauppaan?
hakemaan lapset. Löysässä hirressä on roikuttu jo 3,5, on aika potkaista tuoli pois jalkojen alta. Hyvästi...
yöllä eikä nuku. mulla on iltaisin sitä omaa aikaa, isä on silloin vastuussa lapsistaan. käyn omissa jutuissani 1-3krt vk ja mulla on siihen täysi oikeus.