Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi joululahjarumbaa!!

Vierailija
11.11.2009 |

Tykkään muistaa läheisiä, mutta meillä on laajahko lähisuku ja jotenkin alkaa jo nyt uuvuttamaan ajatusta joululahjoista...Tarkoitan nyt puolin ja toisin eli sitä, että itse ostelee/lähettelee lahjoja ja sitten vastaanottaa...Jotenkin haluaisin mahdollisimman ei-materiaalisen joulun eli että on joulun tunnelma, mutta mahdollisimman vähän lahjoja. Olen joka joulu viime vuosina yrittänyt sanoa, ettei osteltaisi lahjoja, mutta jotenkin asia vain ei vain mene perille. Meillä on useampi lapsi, joten lahjoja kertyy pakostikin jo siitäkin syystä. Totta kai lapsille lahjat ovat tärkeitä, mutta jotenkin vain sellainen lahjavuori ei vain innosta. Yritän koko ajan laittaa kotoamme pois turhaa tavaraa kirppikselle ym. ja sitten yhtäkkiä jouluna koko homma menee taas uusiksi, kun taloon tulee peräkärryllinen uutta tavaraa...Miten tämän asian saisi asiallisesti hoidettua...Itse suosisin "hyväntekeväisyyslahjoja" (esim. että laittaa lahjarahat hyväntekeväisyyteen) ja haluaisin jo lastenkin oppivan vähän sellaista mentaliteettia. Ja jos jotain haluavat meille konkreettista antaa, niin vaikka siivoojan palkkaaminen pariksi kertaa tai jotain sellaista ei-materiaalista...Miten muilla? Onko ideoita???

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkasi äsken...

Itsekin haluaisin rajoittaa omien lasten lahjamäärää mutta se on vaikeaa kun vietämme joulua miehen veljen perheen kanssa ja HEIDÄN LAPSENSA saavat valehtelematta ainakin 40 lahjaa per lapsi! Eikä kyse ole edes krääsälahjoista vaan kalliista lahjoista. Jotenkin vain ahdistaa sitten ajatus että meidän lapset saisivat "vain" 10 lahjaa/lapsi ja vielä paljon halvempia kuin serkkunsa...

Mua jotenki on myös alkanut inhottaa tämä materialistisuus ja mäkin olen myynyt tosi paljon tavaraa kirpparilla.

Eikä ole ratkaisua ongelmaan, ei:(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme