saanko jäädä mieheni lapsen kanssa kotiin, jos hän on kipeä? siis saanko palkkaa?
lapsi siis asuu meidän kanssamme. jos mies esim. on jo töissä tai työmatkalla jossain, niin voinko minä jäädä lapsen kanssa kotiin?
Kommentit (7)
Meilä mies (Sähköliitto) ei voi olla hoitamassa minun lapsiani. Tai voi jos sopii siitä työnantajan kanssa, muttei todellakaan saa siitä palkkaa.
Eri alojen tessit vaihtelevat ja samoin vaihtelee suhtautuminen ko. tilanteeseen. Tiukkapipoinen työanntaja ei anna sun olla palkallisesti pois ellet ole lapsen toinen huoltaja, joku rennompi tapaus voi antaa
Puhutaanko tesseissä yleensä huoltajista vai perheenjäsenistä? Jos käytät lapsen lääkärissä ja saat itsellesi saikkutodistuksen niin alkaako työnantaja nikotella?
työehtosopimuksesta riippuu, saatko palkkaa.
Työsopimuslaki
6 §
Tilapäinen hoitovapaa
Työntekijän lapsen tai muun hänen taloudessaan vakituisesti asuvan lapsen, joka ei ole täyttänyt 10 vuotta, sairastuessa äkillisesti työntekijällä on oikeus saada lapsen hoidon järjestämiseksi tai tämän hoitamiseksi tilapäistä hoitovapaata enintään neljä työpäivää kerrallaan. Sama oikeus on myös lapsen vanhemmalla, joka ei asu tämän kanssa samassa taloudessa. Tilapäiseen hoitovapaaseen oikeutetut saavat olla tilapäisellä hoitovapaalla saman kalenterijakson aikana, mutta eivät yhtäaikaisesti.
Työntekijän on ilmoitettava työnantajalle tilapäisestä hoitovapaasta ja sen arvioidusta kestosta niin pian kuin mahdollista. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä luotettava selvitys tilapäisen hoitovapaan perusteesta.
edes tiedä, että mun lapset ei ole mun lapsia, jos näin voidaan asia ilmaista :-D
Kyllä saat! Samassa taloudessa asuvien lasten takia saa jäädä yhtälailla kun biologisten lasten. tässä suhteessa laki ei erottele.Näin se vaan on
Kyllä saat! Samassa taloudessa asuvien lasten takia saa jäädä yhtälailla kun biologisten lasten. tässä suhteessa laki ei erottele.Näin se vaan on
tähän vastaukseen ainakin haluan uskoa :)
ap
Eri alojen tessit vaihtelevat ja samoin vaihtelee suhtautuminen ko. tilanteeseen. Tiukkapipoinen työanntaja ei anna sun olla palkallisesti pois ellet ole lapsen toinen huoltaja, joku rennompi tapaus voi antaa