Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mita?! Kavin ottamassa si-rokotteen ja mulle sanottiin etta tarvitsen toisen 3 viikon kuluttua!

Vierailija
10.11.2009 |

Asun siis Englannissa. Ja vaikka tamakin kaytetty rokote oli Pandemtrix, sita taalla annetaan kuulemma kaksi kertaa, 3 viikon kuluttua pitaa menna ottamaan boosterirokote. Varmistin viela etta on tuota rokotetta ja kuulemma annetaan kaksin kertainen maara etta tulee raskaana oleville maksimi suoja tautia vastaan.

Eikos Suomessa anneta vain se yksi piikki?

Meidan infektioastmaa sairastava 8v ei kuulemma saa rokotetta... Muuten oli terveysasema taynna mummoja ja pappoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemrix rokotetta annetaan vain yksi annos kaikille. Alle 9 vuotiaat saavat puolet pienemmän määrän rokotetta 0,25 ml ja heillekin vain yksi annos. Kuulemma Norjassa myös tehosteannos joillekin.

Vierailija
2/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkin ollaan jälkijunassa tän asian kanssa... :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rokotteita muutenkin niin vähän. Onnittelut sulle.

Vierailija
4/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkiseudulla kaikki joilla astmaattisia oireita saavat rokotuksen. Lapsesi siis saisi Suomessa.

Vierailija
5/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkiseudulla kaikki joilla astmaattisia oireita saavat rokotuksen. Lapsesi siis saisi Suomessa.

Mulla on infektioastma, mutta koska ei ole kela-kortissa merkintää niin en saa rokotetta

Vierailija
6/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin olisit oikeutettu rokotukseen. Terveysasemilla on listat riskiryhmistä. Siinä ei astman kohdalla ole enää vaatimusta että täytyy olla säännöllinen lääkitys vaas teksti on todellakin muotoiltu niin että astmaoireilu riittää!

Vierailija
7/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rokotteita muutenkin niin vähän. Onnittelut sulle.

mutta jos kerran Norjassakin... Niin ei ole vain taman maan kaytanto.

Meidan tytolta lopetettiin hoitava (ruskea) astmapiippu kevaalla, kun on alkanut olla paljon parempi astmansa kanssa, ja nyt ottaa koville vain infektioiden aikana. Jatkuva yska ja kohiminen silloin.

Koska hanella on enaa se sininen avaava laakitys, ei han saa tuota rokotetta. Harmittaa ja huolestuttaa!!

ap

Vierailija
8/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin olisit oikeutettu rokotukseen. Terveysasemilla on listat riskiryhmistä. Siinä ei astman kohdalla ole enää vaatimusta että täytyy olla säännöllinen lääkitys vaas teksti on todellakin muotoiltu niin että astmaoireilu riittää!

mä en ole käynyt terveysasemalla asian myötä, vaan yksityisellä. Eli miltään koneelta eivät sitä näe.

Vierailija
9/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerinä rokotukselle niin infektio- kuin tavallisenkin astman osalta on säännöllinen lääkitys. Papereita tai kela-kortteja ei meiltä ainakaan kukaan ehtinyt katsoa.

Vierailija
10/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole käynyt terveysasemalla asian myötä, vaan yksityisellä. Eli miltään koneelta eivät sitä näe.

kopio sairauskertomuksesta tai ota reseptit mukaaan.

Vierailija
11/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä voi käydä pyytämässä epikriisin (=mitä lääkäri näpyttelee koneelle käyntien jälkeen). Sen saa ilmaiseksi, toisin kuin läääkärintodistuksen.

Espoossa ei ainakaan ollut mitään valmiita listoja riskiryhmäläisistä, kun kaupunki olettaa, että porukka hoidattaa itsensä yksityisellä.

Vierailija
12/12 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerinä rokotukselle niin infektio- kuin tavallisenkin astman osalta on säännöllinen lääkitys. Papereita tai kela-kortteja ei meiltä ainakaan kukaan ehtinyt katsoa.

mulla ei ole säännöllistä lääkitystä, vaan kun on infektioastma, niin tarvitsen lääkitystä vain infektioiden aikaan. Espoon mukaan en ole riskiryhmää, vaikka olen useat tavallisetkin flunssat onnistunut kääntämään keuhkokuumeeksi!