Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko lääkärille ehdottaa että katsotaan ultralla ensin vatsanpäältä?

Vierailija
09.11.2009 |

ja jos ei näy niin sit alakautta. Kun oon menossa ke nt-ultraan ja mut on kerran ultrattu jo yli 5vkoa sitten joka otettiin vatsan päältä, rakko oli täynnä joten näkyvyys oli täydellinen. Ja jos silloin sikiö oli alle 2cm ja näkyi niin luulisi sen näkyvän nyttenkin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsan päältä katottuna ku mennä siihen harottaa pillu levällään..kerta saman asian saa tehtyä vatsan päältä ni miks se pitäis tehdä ikävämmällä tavalla.

Vierailija
2/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot raskaana, niin aika monta kertaa saat olla tutkittavana haarat levällään raskauden ja synnytyksen aikana. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haarat levällään rojottamiseen on vaan tottuminen, kun kerran raskaana olet!

Vierailija
4/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen on vaan totuttava. Siellä haarovälissä ravaa raskaus- ja synnytysaikana jengiä ihan kohtalaisesti.

Mutta alakautta ultraaminen on ihan pikkujuttu. Ei siinä mieti mitenkään sitä, että on "pillu levällään" (jos sen tahtoo noin kauniisti ilmaista). Ja itseasiassa paljon siistimpää se on noin. Vatsanpäältä ultratessa saa hyvässä lykyssä vaihtaa kaikki vaatteet, kun sitä geeliä menee joka paikkaan.

Vierailija
5/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen tätä keskenmeno..mutta niitä tutkimuksia ei olekaan mahdollista tehdä muutakuin alakautta ni sen kyllä ymmärrän eikä se tunnu pahalta.

Mutta jos mä olisin lääkäri ni mulla ei ainakaa olis mitää intressejä tehdä sitä alakautta jos saman homman saa hoidettua vatsan päältä.

ap

Vierailija
6/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haarat levällään rojottamiseen on vaan tottuminen, kun kerran raskaana olet!

Mä olen nyt rv 38+ ja tasan kahdesti tainnut haarani levittää raskausaikana... ei siihen vielä totu...

Ultrat otettu vatsan päältä alkuraskauden ultraa lukuunottamatta. Tosin mulle on ihan sama mitä kautta sen tekevät, kunhan tekevät.

Vierailija
7/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskussairaalassa nt-ultrassa huomasin, että se alapääanturi on siinä laitteessa olemassa ja kysyin, että kummallakos sihtaat, niin se kätilö sanoi, että mahan päältä katsotaan ja jos ei kertakaikkiaan näy, niin sitten toisella vehkeellä..

Vierailija
8/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettii kyllä nii pieni tippa että sen sai yhdellä paperipyyhkeellä pyyhittyä..paitaahan siinä nostetaa ja housun vyötäröä lasketaan, ei se ollut vaatteissa päinkään.

ap

Vierailija
9/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsan päältä np-ultra. Oli kyllä hyvä näkyvyys, tosi hyvä! Olin myös tosi helpottunut kun ultraaja sanoi koittavansa vatsapeitteiden päältä.

Ymmärrän täydellisesti tunteen!

Jotenkin tässä alkuraskaudessa noi on niin rasittavia tutkimuksia kun odotus ei vielä näy.

Vierailija
10/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun ulkomailla ja taalla ei tarvitse menna sen ensimmaiseen ultraan jos ei halua.

Vierailija
11/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit eivät mieti tällaisia "intressejä", ainoa millä on väliä, on oikea näkyvyys.

Tosin minulle ei oikein edes auennut, että mitä ne intressit olisivat...

Vierailija
12/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin mustakin oli ihanaa kun varasin ekaan ultraan aikaa ja puhelimessa sanottiin jo että tutkimus tehdään vatsan päältä.

Nyt kun varasin aikaa (eripaikkaan joudun menemään kun lääkäri on lomalla) niin sanoi että tutkimus on vaginaalinen, mutta mun kaveri on käynyt samalla joka on tehnyt sen vatsan päältä.

Meinaan kyllä sanoa että voitaisko tehdä vatsan päältä koska sikiö näkyi todella hyvin jo 5vkoa sitten, ei ole näkyvyys kyllä esteenä

Ap

Vierailija
13/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsan päältä. Kätilö ihan itse ehdotti asiaa "kun se on siten mukavampaa". Minulla ei ollut mitään sitä vastaan :). Ultraus tapahtui viikolla 12. Kätilö sanoi, että noilla viikoilla onnistuu yleensä ihan hyvin vatsan päältä, jos ei ole paljon näkyvyyttä haittaavaa rasvakerrosta.

Olin varautunut siihen, että ultrataan alakautta, eikä ajatus alakautta ultraamisesta kyllä suoraansanoen ollut minustakaan yhtään mieltäylentävä. Eikä olisi vieläkään, vaikka yksi raskaus synnytyksineen onkin jo takana.

Vierailija
14/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen tutkiminen, ei äidin häveliäisyys..

Vierailija
15/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei näy niin sit alakautta. Kun oon menossa ke nt-ultraan ja mut on kerran ultrattu jo yli 5vkoa sitten joka otettiin vatsan päältä, rakko oli täynnä joten näkyvyys oli täydellinen. Ja jos silloin sikiö oli alle 2cm ja näkyi niin luulisi sen näkyvän nyttenkin.

Vierailija
16/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen. Kävelin kerran röntgeniin pukuhuoneesta paita päällä ja ajattelin ottaa sen vasta siellä röntgenissä pois. Hoitsut pillastuivat samantein ja ensin kitisivät, että paita pois. Sitten kuitenkin yhtäkkiä sanoivat, että kokeillaan sitten paita päällä, siis ennen kuin ehdin sanaakaan sanoa itse. :D Noh, ihan ok onnistui keuhkojen röntgen, ei mitään ongelmaa ja paita oli vieläpä paksu tekstipaita. Eli, sitä vaan, että kyllä sitä muutenkin ihan turhaa "nöyryytystä" harrastetaan sairaaloissa, kun kerran röntgenikin onnistuisi de facto paita päällä.

Ihan hyvin voit siis kokeilla pyytää mitä haluat, miksi ihmeessä ei.