Moniko ottanut Pneumokokkirokotuksen nyt ja montako niitä lapsille annetaan?
Yksi rokotehan maksaa 85e, mutta miten monta rokotusta 1,5v, 4v ja 6v tarvitsee? Aikuiselle kaiketi riittää yksi?
Olisi kiva ottaa se, mutta ei taida tuollaisia rahoja löytyä.
Kommentit (32)
Meillä 2 v. lapsi sai neuvolasta ko. rokotteen ilmaiseksi, ja kaksi satsia pistettiin kuukauden väliajoin. Lapsi kuuluu ns. riskiryhmään, jolla tätä pneumokokkirokotetta annetaan ilmaiseksi, vaikka ei mikään kroonisesti sairas olekaan (enää).
lasten pneumokokkirokotetta annetaan 1-2-vuotiaille kaksi annosta, yli 2-vuotiaille yksi.
Meillä lapsille annettu omalla rahalla jo pari vuotta sitten.
Meillä rokotettu yksityisellä perheen kaikki jäsenet. Mehiläisessä kaikki, rokotukset maksoi eri verran ja pistämisetkin. Tässä tiedot niistä:
Minä: rokote hain itse apteekista, maksoi 25 e, rokottaminen 25 e eli yhteensä 50e.
Mies, pojat 9 ja 2v: kaikki rokotettiin kerralla, rokottaminen (sairaanhoitajan osuus) maksoi 25 euroa kaikista, miehen ja esikoisen rokote 30e kpl ja kuopuksen rokote 95 e.
Ei tarvitse rokottaa enempää ketään meistä.
Meidän 4 hengen perheen rokotukset maksoi siis 230 euroa.
Meillä rokotettu yksityisellä perheen kaikki jäsenet. Mehiläisessä kaikki, rokotukset maksoi eri verran ja pistämisetkin. Tässä tiedot niistä:
Minä: rokote hain itse apteekista, maksoi 25 e, rokottaminen 25 e eli yhteensä 50e.
Mies, pojat 9 ja 2v: kaikki rokotettiin kerralla, rokottaminen (sairaanhoitajan osuus) maksoi 25 euroa kaikista, miehen ja esikoisen rokote 30e kpl ja kuopuksen rokote 95 e.
Ei tarvitse rokottaa enempää ketään meistä.
Meidän 4 hengen perheen rokotukset maksoi siis 230 euroa.
Miksi ne rokotukset olikin sitten noin edullisia? Ja miksi eri hintaisia, kun sama rokote kyseessä kuitenkin?
Meillä mies on sairauden takia saanut sen eli hänellä on tuo rokote, mutta minä ja lapset ollaan ilman.
En edes tiedä, että ehtisikö tuota rokotusta enää tehdä tai onko siitä hyötyä enää tähän tautiin.
Pneumokokin aiheuttama aivokalvontulehdus, korvatulehdus, keuhkokuume tms. ei ole nyt yhtään se todennäköisempi kuin ennenkään.
Sitä pienempien rokotetta ei pistetä enää yli 5v:lle, on siis eri rokote.
Teidän perheessä minusta pienin tarvitsisi 2 kallista rokotetta, toiseksi pienimmän voisi rokottaa joko isojen rokotteella tai sitten yhdellä pienempien rokotteella. Ja sitten isoin lapsi ja sinä selviätte taatusti sillä halvimmalla rokotteella.
Tuo rokottamisen kalleus mun tapauksessa oli minulle järkytys. Samainen Mehiläinen pistää kausi-influenssan 27,50 eurolla ja multa pelkän piikin pistämisestä otettiin 25 e. Mutta sitten taas nuo "pojat" rokotettiin kaikki kerralla ja niistä meni vain se rokotus 25e, mutta sitten taas niiden rokotteet olivat kalliimpia kuin apteekissa - ehkä Mehiläinen kostaa jotenkin sen, että menee oman rokotteen kanssa?
Pneumokokkipolysakkaridirokote Pneumovax (aikuisille) hinta 29,78 eur
Pneumokokkikonjugaattirokote Prevenar (lapsille) hinta 84,64 eur
Saako noihin reseptit ihan jos soitan tuohon terveyskeskukseen ja pyydän kirjoittamaan meille ne ja menen sitten rokotteiden kanssa neuvolaan vai?
Saako noihin reseptit ihan jos soitan tuohon terveyskeskukseen ja pyydän kirjoittamaan meille ne ja menen sitten rokotteiden kanssa neuvolaan vai?
Kyllä uskoisin että onnistuu. Mä pyysin soittoajan omalääkärille, hän kirjoitti reseptit, hain terveysasemalta. Oma terveydenhoitaja pistää todennäköisesti ilmaiseksi. Rokotteet on kylmäsäilytettäviä, eli kandee hakea vaikka juuri ennen rokotusta apteekista tai säilyttää kotona jääkaapissa.
t:se hintatietoja laittanut
että ainakin tuosta aikuisten rokotteesta voi tulla käsi tosi kipeäksi rokotuskohdasta, niinkuin possurokotteestakin. Mutta sehän on vain merkki että rokote toimii!
t:se itsensä ja lapsensa rokottanut
Kyllä uskoisin että onnistuu. Mä pyysin soittoajan omalääkärille, hän kirjoitti reseptit, hain terveysasemalta. Oma terveydenhoitaja pistää todennäköisesti ilmaiseksi. Rokotteet on kylmäsäilytettäviä, eli kandee hakea vaikka juuri ennen rokotusta apteekista tai säilyttää kotona jääkaapissa.
t:se hintatietoja laittanut
Pitää miettiä, jos saisi jostain rahat noihin.
Mulla tuli kans tosi suuret rokotusreaktiot pneumokokkirokotteesta. Olin yhden illan ihan pihalla ja lisäksi kainalon imusolmukkeet tuli TOSI kipeiksi ja tuli päivän keltaista räkääkin. Huih. Kuopukselle tuli vähän kuumetta omasta rokotuksestaan. Mies ja esikoinen ei edes huomanneet, että heitä olisi rokotettu.
Mä sain siis pahemmat oireet pneumokokkirokotteesta kuin sikainfluenssarokotteesta.
otettu lapsille nuo rokotteet kun fiksu neuvolantäti osasi opastaa että si:n takia olisi kannattavaa.
Mies ei halunnut rokotuttaa itseään.
Minä sain päiviä kestäneen punaisen kuumottavan ja kipeän patin rokotuskohdan ympärille.
Kaveri (hoitsu) laittoi piikin, joten laittaminen ei maksanut mitään. Sen ois voinut laittaa koulussakin terveydenhoitajalla. Itse ostin ja maksoi saman 25 ja sen laittoi työterveyshoitaja maksutta.
Kolme ja rapiat olevalle se pienten rokote ja 5,5-vuotiaalle se aikuisten.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_ka…
tuolla lasten rokotusaikataulu