Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työhaastattelussa ja yllätys

Vierailija
07.11.2009 |

Mulle tarjottiin sitä paikkaa, mutta en varmaan ota vastaan. Olen miettinyt ja pohtinut.

Olen töissä tällä hetkellä ja uusikin työ olis määräaikainen (ala sama), joten en tule hullua hurskaammaksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus se on tuokin :)

Vierailija
2/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusit vaan testata ootko riittävän hyvä? ja sit ehkä kuitenkin vanhassa varaparempi?

olen yhtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos nykyisessä duunissa harmittaa, jos uudessa olisi parempi palkka, pidempi työsuhde tai jotain muita merkittäviä etuja, niin älä jää odottelemaan. Yleensä työpaikan vaihtaminen kannattaa aika ajoin, vaikka vaihdon lähestyessä asia alkaakin epäilyttämään.

Vierailija
4/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimikkeeni ei vastaa koulutustani...jos olisin tiennyt en olisi nykyiseen työhöni lupautunut. Tässä nyt tarjotussa tekisin työtä oikealla nimikkeellä...

vaikka eihän se työ muutu kun homma sama...toki palkka nousee muutaman euron

Vierailija
5/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen työsopimus on määräaikainen, myös työntekijän puoleta sitovat loppuun asti. Harva työnantaja rupeaa tappelemaan mutta periaatteessa voi olla ettet edes pääse irti nykyisestä työstäsi.

Vierailija
6/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja määräaikaisen työsuhteen voi työntekijän puolelta purkaa kuten vakituisenkin

Vierailija
7/11 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos tekee pätkätöitä, niin silloin se ei ole myöskään ihan huono syy.

Minä mietin, että olen ehkä liikaakin kiinnittänyt urani aikana huomiota siihen, miltä näyttää cv:ssä. Esim. suostuin esimieheksi, en niinkää siksi, että esimies hommat varsinaisesti kiinnostaisi, vaan siksi, että näyttää hyvältä cv:ssä.

Mutta toisaalta varsinkin tällaisena aikana hyvältä näyttävästä cv:stä on hyötyä, koska voi joutua työnhakuu yllättäenkin.

Eli puolensa ja puolensa.

Vierailija
8/11 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa mikä liitto antaa virheellistä tietoa!

Määräaikainen on nimensä mukaisesti määräaikainen ja sitoo molempia osapuolia. Mitä järkeä siinä muuten olisi?

Ellei sopimusta tehdessä ole sovittu että saa lähteä kesken jos haluaa.

Vierailija
9/11 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteen purkaminen ja irtisanominen ovat kaksi eri asiaa. Vakituisessakin työsuhteessa työsuhteen purkaminen onnistuu vain hyvin painavista syistä.

Eli jos liitossa sanotaan, että määräaikaisessa työsuhteessa sen purkaminen onnistuu yhtä hyvin kuin vakituisessakin, pitää se toki paikkansa, mutta ei se silti kovin helposti onnistu,

Vierailija
10/11 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ainakin varmaan määräaikaisuutta tekevälle aika painava syy lähteä purkamaan määräaikaisuutta.

Vierailija
11/11 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi myös lukea irtisanoutumisaika...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi