Kuka teillä hakee ensisijaisesti sairaan lapsen tarhasta? ov
Meillä lapset ovat n. 8 päivää kuussa hoidossa mieheni työn takia (hän on palomies), itse olen vanhainkodissa töissä.
Meillä on ensisijainen hakija äitini ja päiväkodissa tiedetään tasan tarkkaan, että mieshän ei lähde kesken keikan hakemaan kuumeista lasta kotiin (eikä hän kyllä edes kanna puhelinta mukanaan..) ja itsekkään en voi noin vaan lähteä, koska meillä on muutenkin hoitaja pula.
Äitini on eläkkeellä ja asuu naapurikaupungissa ja yleensä pääsee hakemaan lapset, mutta jos hän ei pääse, niin sitten soittovuorossa on appeni, joka asuu samassa kaupungissa, mutta hänkin on palomies (eri kaupungin pelastuslaitoksella kylläkin kuin mieheni) eli saattaa olla töissä.
Jos äitini ei pääse, niin sitten mun on pakko lähteä, jos kyse on todellakin sairaudesta eikä esim. siitä, että esikoiselle on annettu väärää ruokaa (hänellä on laktoosi-intorelanssi ja yksi hoitaja on antanut muutaman kerran väärän annoksen lapselle, koska eihän tuo ole vaarallista, tulee vaan vähän vatsan väänteitä.. Todellisuudessa lapsi ripuloi ja paukuttelee jne.). Johtaja onneksi otti nyt tuon hoitajan tarkempaan syyniin ja hän ei enää saa yksin jaella ruokia.
Mutta siis itse asiaan. Kuopus oksensi torstaina kaksi kertaa lounas pöydässä ja paikalla oli kaksi sijaista, omat hoitajat olivat kipeinä. Sijainen siis soitti ensin miehelleni, kun ei mieheni ei vastannut, soitti kolme kertaa minulle (en päässyt aikaisemmin vastaamaan) ja tokaisi kiukkuisena, että "Matti" oksentaa, tulkaa hakemaan hänet kotiin! Sanoin siihen, että oletteko soittaneet äidilleni? Itse en nyt pääse hakemaan, kun hoitajia on sairaana jne. ja sijaisia ei ole.
Vastaus oli, emme ole. Käskin soittamaan ja äitini sitten meni hakemaan lapset. Aikaa tähän oli kulunut n. 3 tuntia ja kyseinen sijainen oli erittäin kiukkuinen ja räyhäsi äidilleni, että mikä kesti noin kauan??!! Äitini ei onneksi jäänyt sanattomaksi vaan tokaisi siihen, että olisin tullut aikaisemmin, jos ette olisi tuhlanneet niin paljon aikaa yrittämällä tavoittaa vävyäni tai tytärtäni!
Kommentit (2)
Mutta aika usein soitan mieheni kotiin ja lähden takaisin töihin, kun hän saapuu paikalle. Mulla on sellainen työ, että työt on tehtävä, jos ei ole sairaalassa hoidossa. Eli jos ei kiinnosta ottaa kiinni yöllä, niin sitten yritän saada mieheni kotiin.
Miehen työpaikka lasten hoitopaikkojen lähellä ja muutenkin joustavampi pomo kuin minulla.