Kehu tässä oman paikkakuntasi SI-toimintaa!
Aloitan Pieksämäeltä. Todella hienosti hoidettu rokotusohjelma. Tällä viikolla aloitettiin heti kun rokotteet saapuivat. Lisättiin jopa yksi päivä riskiryhmään kuuluville (hain itselleni ja 4v tyttärelleni torstaina heti kun oli mahdollista). Tiedotus toimii ja lääkärit antavat reippaasti lausuntoja medialle täällä kehittyvästi tilanteesta. Tällä hetkellä meillä ei ole vielä sikainfluenssaa ainakaan todettu. :)
Kommentit (26)
OYS:ssa rokotettiin viikossa ripeästi koko henkiläkunta, seuraavalla viikolla vielä vähän paikkailtiin. Ehkä ihan kaikki hallinnon helmikanat ym. eivät olisi rokotetta vielä tässä vaiheessa tarvinneet (ohi todellisten riskiryhmien), mutta se on sitten toisen keskustelun paikka.
Tänään riskiryhmäläiset saivat kivasti haukattua happea, kun jonottivat -1 talvisäässä. Oma astmaatikkomieheni selvisi "vain 4,5 tunnilla, siitä tosin puoli tuntia meni sisätiloissa. Tukee yhteisöllisyyttä, jonossa ei kuulemma aika käynyt kovin pitkäksi, kun oli mielenkiintoista jutustelua kanssajonottajien kanssa.
Mä en tiedä. En yhtikäs mitään. Mitään lehtiä mulle ei tule, kunnan sivuilla on kyllä rokotteista joku pdf, mutten sitä saa kännykällä auki.. Mutta eihän tuota vielä ole terveille aikuisille rokotteita luvassakaan.
..rokotettiin torstaina ja perjantaina pitkäaikaissairaat riskiryhmäläiset ja homma toimi sujuvasti.
sai riskiryhmäläiset rokotteita jo lokakuun puolella, eikä mun kokemusten mukaan jonot venyneet pitkiksi. itse jonotin 30min, lasten kanssa 2min. perusterveitten lasten rokotteet on vähän myöhään, 16 päivä marraskuuta, mut nähtävästi aikaisemmin nekin kuin monissa muissa kunnissa.
sujuneet jouhevasti, loput rokotetaan ensi viikolla. Riskiryhmiä rokotettu myös tänään lauantaina, mikä erittäin hienoa, ja vaatinut tietysti kovasti järjestelyjä ja resursseja.
Ensi viikkolla alkaa Alle kolme vuotiaiden rokotukset. ja Nyt viikon loppuna rokotettu myös Mäntymäessä koska on ollut mahdollista ja turku on saanut ylimääräisiä rokotuksia. Ja hyvä ku informoidaan niin hyvin turun omilla sivuilla rokotuksista. Ja mä oon ainakin maanantaina jonottamassa neuvolassa rokotusta pikkuiselleni!