Raskaanaolevia rokotettuja?
Olen menossa tänään saamaan sikarokotteen ja kiinnostaisi tietää miten muut raskaanaolevat ovat reagoineet rokotukseen - millaisia oireita, miten pitkään ym. Oletteko saaneet rokotteen adjuvantilla vai ilman?
Minulla on RV 32 menossa.
Kommentit (6)
RV 32 sain Pandemrixin, siis sen missä on mukana adjuvantti. Käsi tuli pistokohdasta kipeäksi, mitään muuta oireita ei tullut.
oireina pistokohdan punoitus, turvotus ja arkuus, käsivarsi tuli tosi kipeeksi ja sitä kesti pari-kolme päivää ja pistokohtaan tuli verenpurkauma, oli kauhean näköinen. Muita oireita ei tullut, ja kaikki oireet oli kadonnut viikossa. Varmaan siinä oli adjuvanttia, eikös kaikille anneta samaa ainakin täällä suomessa?
Missä rokotuksia jaetaan viikonloppuisin? Niin ja mulla oli rokotteen saadessani rv 37.
Tuli myös hieman flunssainen ja höntti olo ja päänsärkyä, mutta se meni nopeasti ohi.
rv 22
Kiitos vastauksista, helpottaa, ettei mitään tuon kummempaa ole kenellekään tullut.
Kanadassa olen, täällä rokotuspaikat on auki viikonloputkin. Maanantaina pitäisi tulla rokotetta ilman adjuvanttia mutta huhutaan, että ensi viikolla rokotteet olis vähissä, joten olen ajatellut mennä tänään saamaan sitä tavallista.
Vaikka nyt epäilyttää, kun luin tuota toista ketjua, jossa kysyttiin muiden maiden toimintoja ja monessa paikassa rokotetta ei vielä suositella raskaanaoleville... toisaalta en ole täälläkään kuullut mistään kamalista komplikaatioista raskaanaolevien keskuudessa...
Eipähän niitä lopullisia vaikutuksia voi varmaan nähdä ennen kuin vauva on syntynyt, jos sittenkään.. sairastumisen riskiä en halua näin loppumetreillä ottaa.
ja rokotteen sain 4.11. Pari päivää lihan kipeä, pistokohta punainen ja kutiseva. Ei muita oireita ja eiks Suomessa kaikki saa saman rokotteen??
otin viime viikolla rokotteen. Käsi oli kipeä pistokohdasta neljä päivää, kolme päivää lämpöä 37,9 ja yhtenä päivänä hieman pöhnäinen olo. En tiedä mitä rokotetta ,eiköhän Suomessa kaikki saa sitä adjuvantillista rokotetta.