Käräytin naapurin teinien kotibileet vanhemmilleen
Vanhemmat menivät ekaa kertaa 6 vuoteen minnekään kahdestaan ja kotiin jäi 17 ja 15 vuotiaat lapset. Illalla alkoi kaljakassinuorten vyöry taloon. Soitin perheen äidille (oli sovittu) ja ilmeisesti suurin osa bileistä päättyi siihen. Osa jäi ja mieheni jäi valvomaan telkkaria katsellen ja taloa silmälläpitäen.
Nyt on jotenkin vähän nolo olo, olisiko pitänyt sittenkin olla hiljaa? Toisaalta itse kyllä halunnut, että minulle soitetaan. Sitten taas harmittaa että pilasin heidän iltansa. Ja naapurin tyttö ei taatusti enää moikkaa...
Kommentit (13)
Jos olit sopinut äidin kanssa että soitat niin tietenkin toimit oikein! Mieti jos et olisi soittanut ja tyttö (takuuvarmasti) jäänyt kiinni bileistä, niin olisitko pokkana valehdellut naapurille että olitte reissussa ettekä kuulleet mitään?
Bileistä kun jää aina kiinni... Ainakin jos on siisti koti. Aina jonnekin jää kaljatahra tms. mistä huomaa! Toinen asia jos koti sellainen kaaosmainen tavarapaljouteen hukkuva missä perussiivous retuperällä. Näissä kodeissa vanhemmat eivät bileitä välttämättä huomaa. Ainakaan heti, mutta kun sitten joskus siivoa niin voikin löytyä pullo tai lasi kirjastohuoneen kirjahyllystä.
olisikin ollut, että naapurin tavaroita olisi rikottu ja varastettu nuorten toimesta!
kuvitella jos siel olisi sattunut jotain!Onneksi on vastuullisia aikuisia viel olemassa.
varmasti myös perheen sisäisesti sovittu, että bileitä ei saa pitää.
Onneksi edes jotkut aikuiset nykyisinkin on sitä mieltä, ettei ole oikein, että 15-v ja 17-v lapset kännäävät.
Olivat kertoneet äidilleen, että kummallekin tulee yksi kaveri yökylään. Totuus oli kuitenkin se, että sinne oli järkätty tosi isoja bileitä, oli lähetetty tekstareita ja kavereitten kavereitakin oli tulossa.
Eniten mua harmittaa se, että vanhempien miniloma meni nyt pieleen. Mutta toisaalta se oli kyllä ihan teinien vika, ei minun.
Aamulenkillä koiran kanssa keräilin kaljapulloja ja tyhjiä tupakka-askeja kotikadulta:-). Kyllä mä itsekin muistan kotibileet ja kuinka tärkeitä ne oli, mutta tuntuu että nykyisin nuoret pistää turhan usein ranttaliksi - hajoitetaan talo ja varastetaan tavarat.
Kyllä minäkin ihmettelen kuinka vanhemmat kehtasivat kahdestaan lähteä ja jättää lapset ypöyksin. Jos ei kuuteen vuoteen ole kertaakaan ollut missään kahdestaan, pitäisi voida odottaa vielä kolme vuotta jotta nuorimmainenkin täysi-ikäistyisi.
Todella ajattelematonta.
Onneksi naapurivalvonta pelasi ja loppui tuollainen syntinen kokoontuminen alkuunsa!
-Anna mun kaikki kestää!
Kyllä minäkin ihmettelen kuinka vanhemmat kehtasivat kahdestaan lähteä ja jättää lapset ypöyksin. Jos ei kuuteen vuoteen ole kertaakaan ollut missään kahdestaan, pitäisi voida odottaa vielä kolme vuotta jotta nuorimmainenkin täysi-ikäistyisi.
Todella ajattelematonta.Onneksi naapurivalvonta pelasi ja loppui tuollainen syntinen kokoontuminen alkuunsa!
-Anna mun kaikki kestää!
Eli sinä et olisi ilmoittanut, vaikka vanhemmat olisivat erikseen pyytäneet? Jokainen hoitakoon omat asansa, vai?
Siis oletko sitä mieltä, että bileet oli ok ja että vanhemmille saa valehdella? Että kenenkään ei pitäisi puuttua asiaan?
Hyvä AP, että puutuitte! Itse toivon, että meidän naapurit tekisivät samoin, jos olisi tarve.
Kyllä minäkin ihmettelen kuinka vanhemmat kehtasivat kahdestaan lähteä ja jättää lapset ypöyksin. Jos ei kuuteen vuoteen ole kertaakaan ollut missään kahdestaan, pitäisi voida odottaa vielä kolme vuotta jotta nuorimmainenkin täysi-ikäistyisi. Todella ajattelematonta. Onneksi naapurivalvonta pelasi ja loppui tuollainen syntinen kokoontuminen alkuunsa! -Anna mun kaikki kestää!
ja mitäpä väliä jos teini ei enää moikkaa kun toimit niin kuin vastuullisen aikuisen tuleekin toimia?
Kyllä monet aikuisetkin suuttuvat jos heidän epäasialliseen/ luvattomaan toimintaan puututaan (esim käräytetään rattijuopuksesta,varastamisesta, pettämisestä tms) mutta sellasta se on
Niin olisin minäkin tehnyt. Ja meidän naapurissa asuu myös 16v. teini joka on pari kertaa jäänyt yksin ja sillon mekin "vakoillaan ikkunasta" vanhempien pyynnöstä =) Mutta raportoitavaa ei ole ollut! Onneksi!
sopineet, toimit oikein. Jos ette olisi sopineet, silloin mielestäni olisitte puuttuneet asiaan vasta kun olisi tarvinnut ts kun homma olisi jo livennyt käsistä.
Kyllä ne teinit ehtii juhlia vanhempanakin. Kiittelevät sua sitten kun ovat itse aikuisia/vanhempia.