Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletatko että äitisi hoitaa lapsesi aina tarpeen vaatiessa?

Vierailija
06.11.2009 |

Mietin vain että onko ihminen aikuinen kun hän jatkuvasti vaatii äitiään hoitamaan lastaan säännöllisin väliajoin melkein joka lauantai-ilta kun tämä nainen menee keikalle? Lisäksi hän suunnittelee sellaiseen koulutukseen menoa joka olisi viikonloppuisin eli äiti joutuisi taas hoitamaan! Sanoi myös että hankkivat miehensä kanssa pian toisen lapsen ja tietysti äiti tulee sitten mukaan sinne kouluun vauvaa hoitamaan imetysten välissä...

Koulutus olisi vielä kaukana, eli n. 150 km päässä anoppilasta.

Naisen mies on joka viikonloppu myös töissä eli ei voi hoitaa lasta!

Kyse miehen siskosta, joka siis olettaa äitinsä hoitavan joka välissä. Anoppini on vielä niin kilttikin, että uskoisin että hoitaa lasta vaikka mikä olisi eikä koskaan kieltäytyisi.

Jotenkin minusta outoa että miehen sisko olettaa automaattisesti että eläkeläinen alkaa "uhrata" kaiket viikonloppunsa lastenlastensa hoitamiseen.

Onko tämä tällainen jotenkin tavallista?

Itse en kyllä oleta että omat vanhempani hoitaisivat minun lapsiani joka välissä. Anoppikin on hoitanut lapsiani vain silloin tällöin, ei säännönmukaisesti ollenkaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on tosi iloinen aina kun saa hoitaa, ja haluaa hoitaa lapseni kun menen töihin hoitovapaalta. Oli melkein harmissaan kun jäinkin äippäloman jälkeen vielä hoitovapaalle joksikin aikaa...

Vierailija
2/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihmisiä, joilla tuntuu tuo homma olevan vähän noin.

Omakin anoppi kyllä suhtautuu oman tyttärensä lapseen vähän sillä tyylillä, että hoitaa kuin omaansa, tuntuu välillä, että miehen sisko melkein kysyy lupaa mitä lapsensa kanssa voi tehdä kun äiti on paikalla. Anoppi kunnioittaa meidän vanhemmuuttamme ihan eri tavalla kuin tyttärensä, jotenkin on ehkä vaikeampi hänen antaa tyttärensä kasvaa aikuiseksi kuin poikansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini alkoholisti ja miehen vanhemmat jo iäkkäitä etten kehtaa heitäkään vaivata :) Joskus päivisin poika on pari tuntia heidän luonaan :)

Vierailija
4/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan hoitanut, vaikka ihan elossa on 50v reipas ja energinen ja asuukin melko lähellä.

Vierailija
5/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme kaukana toisistamme ja äitini ilmoitti jo ekan lapsenlapsen kohdalla etteivät ole hoitoautomaatteja. Hoitavat joskus mielellään ja ottavat yökyläänkin, mutta ettei kukaan voi laskea täysin heidän varaan hoitojärjestelyjä. Isovanhemmilla on myös omat menot ja matkat.

Vierailija
6/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista tarvetta, että lapsi olisi pitänyt laittaa jonkun muun kuin minun tai mieheni hoitoon, ei ole tullut näiden ensimmäisen 8 kk aikana. Itse olen käynyt tänä aikana kolme kertaa kampaajalla. Siinä on KAIKKI mun oma aika ilman lasta tähän mennessä lapsen syntymän jälkeen. Tämä on ollut ihanaa aikaa!! En keksi, mihin ihmeeseen mun pitäisi mennä ilman lastani. Käyn viikoittain useamman kerran ystävien luona (myöskin mammalomalla), tapaan töissäkäyviä ystäviä kahvilassa keskustassa tai lounasravintoloissa. Kyllä se lapsi mukana aina viihtyy ja omaa aikaa meille yhdessä kotonakin on vaikka kuinka paljon.

Vierailija
7/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä lapsista 5 päivää viikossa

Vierailija
8/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti kuoli 4 vuotta ennen lapseni syntymää, mieheni äiti kuoli kun mieheni oli alle kouluikäinen. Tosin en muista mummoni koskaan meitä hoitaneen, kylässä kävvi ja toi aina tuliaisia ja oli meidän kanssa, mutta ei koskaan hoitanut, äiti oli aina myös paikalla.

Vierailija
9/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kans tuollainen anoppi ja käly...

Vierailija
10/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tosin pitää itsestäänselvyytenä, että lapset menevät aina koululomillaan heille viikoksi.

Ja äitini tulee tarvittaessa (ja ilman tarvettakin) välillä meille hoitamaan kuopusta.

Anoppi auttaa lastenhoidossa tarvittaessa, kun asuu lähellä, mutta koskaan en ole olettanut mitään, vaan aina sanon, et jos on jotain muuta, ni ei meidän takia tarvitse perua mitään.

Mutta anoppi käy usein omasta halustaan hoitamassa kuopusta päivän viikossa. Mielelläni annan hoitaa, niin ei tarvitse olla päiväkodissa.

Vierailija
11/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska äitini asuu 300km päässä.

Tosin luulen, että jos asuisi lähellä, niin voisi hoitaa/tavata lapsenlapsiaan ihan omasta tahdostaan viikottain. Ja esikoisemme varmaan muuttaisi mummilaan, jos saisi valita:)

Vierailija
12/12 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus uskalsin toivoa, että joskus hoitaisi, mutta totuus on, ettei koskaan hoida. Muutaman kerran 8 vuoden aikana olen joutunut pyytämään, mutta siitäkin on sitten saanut kuulla jollain tapaa. Pyyteettömästi ei ikinä..