Koulutustasosi /mielikoirarotusi?
Kommentit (40)
että koulutetuilla on rotukoirat ja vähemmän koulutetuilla sekarotuiset piskit? ;)
Kissat on fiksumpia, itsenäisempiä ja miellyttävämpia.
Amk ja Amerikanstaffordshirenterrieri, eli Amstaffi
Vaihtoehtona Tiibetinmastiffi tai Belgianpaimenkoira Malinois.
Myös Irlanninsetterin kumpikin muoto menee.
Näyttää siltä, ettei koulutusasteella ja suosikkikoirarodulla ole juuri mitään tekemistä keskenään.
T. KM ja walesinspringespanieli
koiraroduista ja yllättäin näillä sosiaalitapauksilla on tosi isoja ja "hyökkääviä" koirarotuja tai siis rotuja, joihin yhdistetään sellainen isottelu/valta. Esimerkiksi juuri sakemanneja tai belgianpaimenkoiria. Rotikka tai dobermanni käy myös hyvin. En tiedä, korottavatko sillä egoaan vai missä on pointti, mutta poikkeuksetta noista slummitalojen rappukäytävistä puskee ulos noita rotuja tai niiden sekotuksia.
Itse tykkään kyllä saksanpaimenkoirista ja voisin ottaa sellaisen. Ja en ole "pummi".
mulla on tuo puolalainen karvatuherokoira eli PON. Aivan ihana koira luonteeltaan, mutta kyllä- turkki on aika suurtöinen. Tosin nykyään kun emme käy enää näyttelyissä, turkki pidetään lyhyempänä, niin on helppohoitoisempi!
Olen lähinnä kiinnostunut siitä että millaiset ovat koulutusjakautumat eri rotuja harrastavien kesken tai voiko niistä edes tehdä johtopäätöksiä. Ystäväpiirini kokemuksen mukaan käyttökoirapuolella (esim. metsästys- ja jäljestysharrastus) touhuaa jostain syystä paljon alemman koulutuksen (max.AMK) saanutta porukkaa ja "kissamaisia koiria" harrastavat akateemisissa tehtävissä toimivat, paljon lukevat ja hiljaisuutta rakastavat ihmiset.
että koulutetuilla on rotukoirat ja vähemmän koulutetuilla sekarotuiset piskit? ;)
ap
Olen lähinnä kiinnostunut siitä että millaiset ovat koulutusjakautumat eri rotuja harrastavien kesken tai voiko niistä edes tehdä johtopäätöksiä. Ystäväpiirini kokemuksen mukaan käyttökoirapuolella (esim. metsästys- ja jäljestysharrastus) touhuaa jostain syystä paljon alemman koulutuksen (max.AMK) saanutta porukkaa ja "kissamaisia koiria" harrastavat akateemisissa tehtävissä toimivat, paljon lukevat ja hiljaisuutta rakastavat ihmiset.
tämän olen itsekin todennut=)
t. opistotason koulutus ja 3 belkkaria
ap
Mutta "kissamaiset koirathan" on usein vinttikoiria, ja monella vinttariharrastajalla on käyttökoira (käyttötarkoitus siis kilpajuoksu)? t. pilkkua viilaava akateeminen, lukemista harrastava ja hiljaisuutta rakastava koiriansa rata- ja maastokisoissa juoksuttava vinttarinomistaja :)
Ystäväpiirini kokemuksen mukaan käyttökoirapuolella (esim. metsästys- ja jäljestysharrastus) touhuaa jostain syystä paljon alemman koulutuksen (max.AMK) saanutta porukkaa ja "kissamaisia koiria" harrastavat akateemisissa tehtävissä toimivat, paljon lukevat ja hiljaisuutta rakastavat ihmiset.
Schäfer ja Valkoinen Länsi-Ylämaanterrieri
Mutta eniten tykkään lapinkoirista.
ja saksanpaimenkoira. Belgit on kans kivoja. Mutta susi on paras :)
jos koira on sanottava niin sitten saksanpaimenkoira tai kultainen noutaja
No tämä lukemista rakastava, aikas hiljaista elämää viettävä maisteri harrastaa lapinporokoiran kanssa hakua, jälkeä, agia, tokoa. Laumasta löytyy myös iso sekarotuinen, todennäköisesti saksanpaimenkoirasekoitus.
ja saksanpaimenkoira, joita mulla on 5 kpl