Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "naposteltavaa" 9kk-ikäiselle?

Vierailija
04.11.2009 |

olen antanut maissilastuja, sekaleivän palasia (pieniä) mutta mitä muuta voisi antaa?

Samalla voisi opetella peukalo-etusormi otetta :)

kiitos vinkeistä!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisseja, herneitä, porkkanan paloja?

Kohta kun tulee 10kk täyteen, voi alkaa antaa raejuustoa sormiruokana... Ja riisikakut on kanssa kivoja, voi sipaista margariinia päälle ja antaa tenavan kouraan :)

Vierailija
2/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole paljon suolaa? Kysyn ihan vilpittömästi, en piikitelläkseni. Minulla samanikäinen lapsi ja olen tuota leipäjuttua miettinyt.

Vierailija
4/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustaherukoita, puolukoita. Vähän haastetta :)

Vierailija
5/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herne, maissi, papsika, porkkana, kurkku, tomaatti.. maissinaksut on kyllä tosi käteviä vaikka matkalla.

Vierailija
6/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakusta murusia, kurkkua ja muita vihanneksen palasia, marjoa, onhan niitä....

Vierailija
7/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka siinä suolaa onkin. Ei lapsi sitä niin paljon syö, että jotain haittaa olisi..uskon niin. Olen antanut vain vaaleaa leipää. Ruisleivässä enemmän suolaa.

Vierailija
8/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää mietin pitkään mutta neuvolatäti sanoi että voi antaa, kun eihän sitä isoja paloja anneta.

Täytyy kokeilla noita marjoja :)!

-ap-

Vierailija
9/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa, juustoja..yms. mitä nyt pöydässä sattuu olemaan. Kun mainitsen asiasta, ni sanoo vain että kyllähän lapsi pitää totuttaa uusiin makuihin. Ärsyttävää!! (Sori meni vähän aiheen sivuun)

Vierailija
10/10 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tosi hyviä.. niistä saa tehtyä juuri omalle lapselle sopivia palasia..

Meilläkin on lapset saaneet leipää jo 8 kk iästä alkaen.. Vaikka sitä ei nyt niin hirveästi suositellakkaan.. mutta ei ne tosiaan niin paljon sitä syö että siitä jotain haittaa olisi.. Ja aika usein meillä tehdään leivät itse eli tiedän miten paljon niihin olen suolaa laittanut..

Ja jos hampaita on tulee niin näkkäri on aika hyvä sormiruoka.. sillä saa hangattua kutisevia ikeniä.. Jotkut tosin pelkäävät, että lapsi tukehtuu niihin muruihin..

Raaka porkkana on kanssa hyvä.. siitä tulee vähän makua mutta ei kuitenkaan irtoa isoja paloja.. paitsi jos kaikki hampaat on jo suussa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan