Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mukavia alueita Espoossa lapsiperheelle

Vierailija
04.11.2009 |

Kertokaas mukavia lapsiperheiden alueita Espoosta. En haluaisi mihinkaan korpeen, vaan kaupat ym palvelut sais olla lahella. Mutta kuitenkin suhteellisen rauhallista, missa lapsen hyva aloittaa eskari jne. Kiitos jo etukateen!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen Tapiolan ympäristöä, Mankkaa, Pohjois-Tapiola, Haukilahti, Westend.

Vierailija
2/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vuokra sais olla max 900e kuussa. Talla hetkella asutaan Salossa ja on aivan liian pieni kaupunki, asutaan kolmen kilsan paassa keskustasta, mutta on niinkuin jossain maalla kun kaikki palvelut keskitetty keskustaan. Ja onko lasten oikeasti niin kamalaa kasvaa pk-seudulla mita maalaiset AINA jaksaa vaittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vuokra sais olla max 900e kuussa. Talla hetkella asutaan Salossa ja on aivan liian pieni kaupunki, asutaan kolmen kilsan paassa keskustasta, mutta on niinkuin jossain maalla kun kaikki palvelut keskitetty keskustaan. Ja onko lasten oikeasti niin kamalaa kasvaa pk-seudulla mita maalaiset AINA jaksaa vaittaa?

ja pk-seudulla on erittäin hyvä kasvattaa lapsia :-).

Vierailija
4/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla budjetilla pitää tehdä rankka kompromissi neliöiden ja sijainnin suhteen.

Päässääntöisesti koko Espoo on mun mielestä ihan ok aluetta. Toki isoissa kaupungeissa on aina ne vähän huonommat alueet ja jos saa valita, niin ihan Espoon keskuksen tai Suvelan tuntumaan en lähtisi. Tosin Espoon keskuksen lähellä on ihan ok alueita, Muurala, Tuomarila. Toki Tapiolan lähiseutuineen on aivan ihanaa, mutta tuolla vuokramäärällä joutuu tyytymään aika pieneen asuntoon.

Mä valitsisin joko radanvarren tai länsiväylän varren, niistä on parhaimmat yhteydet. Radanvarresta esim. jostain Tuomarilasta saattaisi löytyä teille sopiva asunto.

oikotieltä voit haeskella vuokra-asuntoja.

Vierailija
5/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla piirit ovat niin pienet. Täällä pääkaupunkiseudulla on sentään valinnanvaraa mihin piireihin lapsi ajautuu. Kaikki eivät tunne toisiaan mikä on pelkästään hyvä juttu.

Mutta asiaan; jos teillä on yksi lapsi ja esim. kolmion haluatte vuokrata, niin Tapiolan seutu ei tosiaan tuohon hintaluokkaan mahdu, mutta esim. Leppäsilta, Karakallio, Viherlaakso ovat mukavia luonnonläheisiä alueita ja Leppävaara on kuitenkin tosi lähellä. Ota myös huomioon että Espoossa joukkoliikenne toimii tosi hyvin, pääsee rattaiden kanssa ilmaiseksi bussiin ja niitä menee Leppävaaraan koko ajan. Itse espoolaisena en Vantaalle lähtisi, mutta makuasia sekin:)

Vierailija
6/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä koko pk-seudulta.. eli tuo Vantaa-kommentti oli turha:)

Vierailija
7/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaksolahti ei tosin ole kovin halpa-alue. Mutta ei ole kakkosenkaan ehdottamat paikat.

Laaksolahdesta ei kerrostaloja löydy. Sen sijaan lähikauppoja ja urheilumahkuja ihan lähellä. Ja Sello vieres.

Vierailija
8/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa asuneena (myös lasten kanssa) ei ole moitteen sijaa:)

Vierailija
9/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olari on itse asiassa teille ihan hyvä vaihtoehto. Hyvät yhteydet Helsinkiin ja Leppävaaran suuntaan busseilla.

Olarista taitaisi saada just vuokrakolmion 900 eurolla.

Paljon päiväkoteja ja lapsiperheitä. Harrastusmahdollisuuksia on hyvin.

Kannattaa tosiaan kartoittaa päiväkoteja, kouluja ja sitten yhteyksiä työpaikkaan. Jos on huonot yhteydet päiväkoteihin, niin työmatkasta tulee helposti pitkä vaikka työmatka sinänsä olisikin järkevänmittainen.

Vierailija
10/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki vois olla ihan ok myos, mutta jotenkin Espoo tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Ainahan sita sanotaan, etta esim Salo hyva paikka elaa ja asua,kun ei ole liian iso eika liian pieni, mut kylla mun mielesta on LIIAN pieni. Olen jopa kuullut, etta olen kamala aiti jos lapseni vien pk-seudulle asumaan. Mut taytyypa ruvetaasuntoja katselemaan! Meilla on kaksi tyttoa, joten kolmio riittais aivan hyvin ainakin joksikin vuodeksi

Vierailija
11/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni, rauhallinen kerrostalo-/pientaloalue Etelä-Espoossa Kaitaan läheisyydessä, suht. edullinen kuitenkin.

Aluella peruspalvelut, koulut ja päiväkoti. Hyvät kulkuyhteydet, lyhyt matka Länsiväylälle ja Espoonlahden tai Ison Omenan palveluihin.

Vierailija
12/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en koskaan muuttaisi Espooseen.

Vierailija
13/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että juurikin teidänkaltaiselle Vantaa on mainio vaihtoehto. Eli mikäli teillä ei ole sukua/kavereita Espoossa, niin Vantaa on yksinkertaisesti fiksumpi vaihtoehto, sillä se on hinta-laatusuhteeltaan parempi. Vantaan hyvät alueet ovat edullisempia kuin Espoon vastaavantasoiset alueet. Toki en minäkään esim. muutamille Itä-Vantaan alueille muuttaisi, mutten kyllä muuttaisi Suvelaan tai Espoon keskukseenkaan.

Ja tietenkin Vantaalta puuttuu meri ja sen äärellä olevat luksusalueet, mutta niitä ette käsittääkseni olleet etsimässä, vaan ihan tavallisen keskiluokkaisen perheen alueita.

Hintavertailu kannattaa...

Vierailija
14/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sana vain. On ERITTÄIN vaikea löytää Espoosta alle 900 euron vuokra-asuntoa. Käytiin itse yhtä asuntoa katsomassa ja kas kummaa, kun siellä oli 30 muutakin katsojaa, niin ei sitä saatu. Useilla kipuraja on tuossa 1200 euron luokkaa ja kiitos sen saatiin nyt sitten itselle vuokra-asunto ihan vuokratalosta. Siitä samaisesta vuokratalosta jopa kaksioiden vuokrat ovat yli 900 euroa!

Mukavia paikkoja lapsiperheelle Espoosta on minusta Tapiola, Matinkylä, Olari, Leppävaara noilla spekseillä. Itse olen asunut noista kolmessa, nyt Leppävaarassa. Muut on minulle vähän "pöpelikössä" tai huonot palvelut. Ainut palvelullinen Espoon alue, joka mulle ei siis kelpaa on Espoon keskuksen alue.

Vierailija
15/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro mikä pienellä paikkakunnalla asumisessa oman kokemuksesi mukaan ärsyttää? Kun joskus ollaan ajateltu EHKÄ muuttaa, mutta epäilyttää, kun tuollaista kuulee. Kerro mikä siellä mättää niin pahasti?

Vierailija
16/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkoihin saa helposti vierähtämään ylettömästi aikaa, jos valitsee asuinpaiakt huonosti

Vierailija
17/18 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkoihin saa helposti vierähtämään ylettömästi aikaa, jos valitsee asuinpaiakt huonosti

Tosin mun kohdalla vika on duunipaikan sijainnissa, asuinpaikan vierestä menee ihan hyvin busseja melkein mihin tahansa muualle :)

Vierailija
18/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en vain viihdy pienessa kaupungissa, siina se. Mutta jos haluaa asua rauhallisessa pienessa paikassa, niin tervemenoa vaan! Itse olen ehdottanut takaisin Ouluun muuttoa, mutta mies taas ei pohjoiseen halua lahtea. Salossa on noin 30 000 asukasta ja kaikki palvelut keskitetty keskustaan, se yksi syy miksi en tasta kaupungista pida. Muuten toki hyva kun siella ei ole naita hyvia ja huonoja alueita ja asuntojen hinnat aika samoja asuitpa missa kaupunginosassa tahansa