Onko 52-vuotias ekaluokkalaisen äiti vanha äiti?
Kommentit (29)
Itse en ikääni korosta eikä ole kukaan päin naamaa tullut mitään sanomaan. Tällä palstalla joskus olen nähnyt hassuja kommentteja äitien iästä. ap
Eiköhän ole niin että me jokainen saadaan lapsemme omassa iässämme, ja jos jonkun mielipide on, että 52-v ekaluokkalaisen äiti on "liian vanha", niin so? Miten voisi olla liian vanha? Jokaisessa iässä on omat hyvät ja huonot puolensa. Varmaankin 52-v äiti on erilainen, kuin 25-v, mutta vaikeaahan tuota ikäänsä ja elämänkokemusta on poistaakaan.
40+ nyt vain on biologisesti viimeinen hetki hankkia lapsi siinä missä +-20-vuotias on aikaisin liikkeellä. Ei nuori/vanha äiti minusta mitään kirosanoja silti ole.
Eräänä vuonna kaksi saman ekaluokan äitiä olivat 23-vuotiaita. Samalla luokalla olevan kolmannen oppilaan äiti oli jonkin verran päälle 50-vuotias, saattoi olla vuon 52v.
Tämä iäkkäämpi äiti totesi vartissa, että he ovat vähän vanhemmat vanhemmat, heillä oli joku lapsista jo lähes 30-vuotias, perheessä oli monta lasta. Nyt oli kuopuksen vuoro aloittaa koulutiensä. Aivan ihana oli tuo perhe!
Eikä niissä nuorissakaan äideissä mitään vikaa ollut. ´
t.Muisteleva ope
luomuna vielä 45-vuotiaana niin ei hän silloin voi olla liian vanha äidiksi. Sitten kun hedelmälliset vuodet on ohi on liian vanha äidiksi. Näin mä ajattelisin.
ei todellakaan käy kateeksi sua, mutta alsta vähän käy sääliksi.
on 52-vuotias mummi. Mutta meitä vanhempia on eri ikäisiä, ja se on hyvä vaan. Ei pidä olla ennakkoluuloja nuoria tai vanhempiakaan vanhempia kohtaan :)
Saan 43-vuotiaana viidennen lapseni eli kun hän aloittaa koulun olen 50. Vanhemmat lapseni ovat 21,15,14 ja 9...
ei voi enää tulla äidiksi... tai sitten sellaista, joka ei voisi vanhuutensa, heikkoutensa ja vaivojensa vuoksi hoitaa äidintehtäviään.