Miten se pitkäaikaissairaus todistetaan, kun haetaan si-rokotetta?
Olen yksityisen keuhkolääkärin hoidossa astman takia. Mitään erityistä lääkärintodistusta minulla ei ole, mutta tietenkin päivittäinen lääkitys. Riittääköhän resepti todistamaan astman?
Tyhmä kysymys varmaan, mutta en viitsisi tuon takia kiireistä lääkäriä vaivata.
Kommentit (10)
kun 6kk säännöllistä lääkitystä. Meidän 3v on ollut lääkityksellä nyt 5kk, mutta ajateltiin lähteä neuvolaan kokeilemaan onneamme astmalääkereseptin kera.
Nimittäin työnantajani maksaa lääkkeeni, siksi minä en ole hakenut mitään merkintää Kela-korttiin...
ap
Rokotuksessa on esitettävä Kela-kortti, lääkeresepti, epikriisi tai muu luotettava todiste riskiryhmään kuulumisesta. Riskiryhmät (pdf-tiedosto, päivitetty 2.11.2009 klo 8.00)
Luulisi että toimii myös muualla samalla tavoin.
Rokotuksessa on esitettävä Kela-kortti, lääkeresepti, epikriisi tai muu luotettava todiste riskiryhmään kuulumisesta. Riskiryhmät (pdf-tiedosto, päivitetty 2.11.2009 klo 8.00) Luulisi että toimii myös muualla samalla tavoin.
Kiitos!
ap
Savolaisessa kunnassa evättiin rokotus sydänsairaalta ihmiseltä, koska ei ollut sitä merkintää Kela-kortissa... mikään muu ei riittänyt. Käy säännöllisessä seurannassa ja varmasti myös omassa terveyskeskuksessa tieto tästä sairaudesta on. Reilupeli :(
sanottiin, että pitää olla se merkintä kela-kortissa. Sanoin, ettei ole, koska on infektioastma, eli ei ole jatkuvaa lääkitystä, vain ainoastaan infektioiden aikaan. Sanottiin että todennäköisesti en saa rokotetta, mutta voin pyytää lausunnon hoitavalta lääkäriltä, ja mennä sen kanssa rokotuspisteeseen. Siellä sitten lääkäri päättää saanko rokotuksen vai en.
sai ainakin eilen lääkäriltä lähetteen rokotteeseen.