Ala-asteikäinen tyttö kuoli Torniossa sikainfluenssaan
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20…
Tytön todellakin epäillään kuolleen sikainfluenssaan. Ikävä uutinen, sikainfluenssa käyttäytyy arvaamattomasti. Ystäväni on perheineen sikainfluenssassa. Hän kertoi joutuneensa influenssavastaanotolle. Lääkärit olivat pukeutuneet avaruuspuvun kaltaisiin asuihin, ehkäpä terveydenhuoltohenkilöstö tietää meitä enemmän... Tuntuu oudolta tällainen varustelu koska lääkärit ovat saaneet rokotteetkin ja desinfioivat käsiä ja huoneita koko ajan...
Kommentit (20)
kuljeta sitten mukanaa bakteereja muihin potilaisiin ja muille osastoille, en usko että ne itsensä takia suojautuvat vaan taudin leviämisen estämiseksi...
Eipä lietsota nyt paniikkia. Siinähän vain EPÄILLÄÄN. Toki epäillään koska nyt on pandemia valloillaan!
Meillä koululaiset rokotetaan vasta viikolla 49-50 :-(
[i Tytön todellakin epäillään kuolleen sikainfluenssaan. Ikävä uutinen, sikainfluenssa käyttäytyy arvaamattomasti....
[/quote]
Miten niin käyttäytyy arvaamattomasti. Onhan se jo kauan ollut tiedossa, että tautiin tulee kuolemaan nuoria ihmisiä, perusterveitäkin. Tästä tytöstä emme toki tiedä, oliko joku perussairaus.
Kaikki lääkärit eivät ole ottaneet rokotetta.
Mitä tämä on todistavinaan?
alkaa huolestuttaa jo tuo SI-lietsonnan taso. Itse olen eniten huolissani ap:sta itsestään. Moinen pakkomielle olisi hoidettava ennen kuin valkotakkiset korjaavat.
kävimme lääkärissä, koska kuume oli välillä poissa ja nousi sitten taas uudestaan korkeaksi. Löytyi keuhkoputkentulehdus lapseltani, mutta vaikka kaikki oireet viittaavat si:aan (äkillinen kuumeen nousu korkealle, lihassärky, yskä jne), niin meillä kyllä lääkäri oli täysin normaaleissa tamineissa ;) Vastaanotollekin ilmottauduttiin ihan normisti, ei tarvinnut kulkea missään suojatunneleissa.
Ei tarvitse olla minusta huolissaan. MItä kummaa tässä aloituksessa oli? Näyttää noita kaltaisiani olevan muitakin kun niin monet laittoivat tänne aloituksen.
Minulla on pieniä lapsia. Tottakai olen huolissani siitä, miten virus käyttäytyy. Olen koulutukseni puolesta tottunut ottamaan asioista selvää ja kaikki tutkimukset kiinnostavat mutta mitä äitiyteen tulee niin tässä pätee tunneseikat. Jos luen uutisen että yksikin lapsi on kuollut, koskettaa se minua ja puran huoltani jonnekin, nyt tänne. Näin tekevät palstan kaikki muutkin aloituksen tekijät, jokin jokaista painaa oli se sitten joulukoristeet tai sikainfluenssan kuolleisuus tai mitä tahansa siltä väliltä!!!
Oulussa lääkärit ovat Kontinkankaan asemalla tällaisissa puvuissa, näin kertoi ystäväni. Joten tämä on fakta eikä kukaan teistä osaa selittää miksi?!?! Eikö tavallinen desinfiointi riitäkään jos sairautta on ympäristössä? Voisiko nyt joku ottaa oikeasti tämän aloituksen asiallisena ja yrittää vastata?!?!
Älkää mestaroiko siis, jokainen teistäkin jotka tässä ketjussa kritisoi minua on itseasiassa jollain muulla alueella yhtä hölmö! Menkääpä itseenne, huolensa kullakin.
yleensä kyllä on ihan vaan kasvosuoja ja hanskat kädessä, jos niitäkään. Mun lapsella oli sikainfluenssaepäily ja ihan normaalisti mentiin vastaanotolle ja odotettiin muiden joukossa. Näin oli ainakin loppukesällä, liekö sit muuttunut tilanne.
ettei levitä tautia eteenpäin tai altistu itse. Rokotteen teho alkaa n. 14vrk:n kuluttua eli yhdelläkään tämän maan kansalaisella ei sitä vielä ole. Ja koska tauti leviää niin kosketuksen kuin pisaroidenkin kautta, niin avaruuspuku visiireineen on tarpeen. Tämän pitäisi järkikin sanoa ;)
otetaan nyt ihan rauhassa. Eiköhän ne lääkärit ja hoitajat pukeudu sen vuoksi, että eivät levitä tautia toisiin potilaisiin. Ja eihän rokotteen teho ole 100 %.
viime viikolla, joten rokote ei heilläkään vielä täysin suojaa. Eikös se paras suoja tule vasta 2vkon jälkeen?
vasta 2-3 viikon kuluttua rokotuksesta joten suojaa ei vielä ole. Lisäksi asut suojaavat myös toisia potilaita tartunnalta. Kaikilla jotka sikapolille tulevat ei välttämättä ole H1N1 virusta. Ikävä jos asut pelottavat asiakkaita.
Jos lapsesi olisi samassa koulussa kun nyt kuollut tyttö, laittaisitko lapsesi kouluun?
tuollaiseen asuun pukeudutaan ihan silloinkin kun vaikka sairaalan osastolla on vatsatautiepidemia.
mä oon samassa koulussa, ja meen ihan normaalisti kouluun. rokotukset saadaan ens viikolla..
Kaikki lääkärit eivät ole ottaneet rokotetta. Lisäksi rokotteen teho on (kuten kaikkien) 30-70 %. Ja vaikka olisi rokotettu, voi silti levittää tietämättään virusta.