mitä mieltä kiropraktikoista? uskallanko käydä sellasella?
Kommentit (9)
pelkään niitä ääniä mitä siinä tulee ja jos joku menee vaikka vikaan, ku siinä kumminkin painellaan ja väännellään...
nyt en enää. se on hetken helpotus mitä sieltä saa. Kantsii mennä osteopaatille, se tekee samaa mutta ei pelkästään manipuloi vaan käsittelee lihakset yms. Tällöin hoidon vaikutus kestää pidempään tai jopa paranee. Samalla ostepaatti antaa myös vinkkejä millä liikkeillä voi kotona itse vaivaa parannella.
Vuosittain useita traumaattisia kaulavaltimodissekaatioita tällaisissa tapauksissa ja voi johtaa esim. aivoinfarktiin. Googlettakaa, niin opitte. En jaksa selittää enempää.
olen käynyt sellaisella, joka on opiskellut Englannissa, ja todellakin on "oppinut" ja osaa asiansa. Häntä suositeltiin minulle useammalta taholta, ja lääkärinikin jopa suositteli häntä. En missään nimessä menisi tuntemattomalle, tämä kiropraktikko, jolla olen käynyt, on kertonut kuinka kirjavaa joukko todellakin on. Ja pahimmillaan todellakin voi aiheutua korjaamatonta vahinkoa. Ota selvää ensin, ja kysy ennen kuin varaat aikaa missä/miten kiropraktikko on kouluttautunut.
kyllä pitäis olla hyvä kiropraktikko kun on kouluttautunut siellä englannissa ja olisiko vielä kiropraktikko liiton puheenjohtajakin,en tosta paikasta minkä puheenjohtaja on mutta jossain oli kumminkin.
tuo vaan mietityttää kun siellä pitää sitten ravata miljoonakertaa ja sit en tosiaankaan tykkää noista äänistä ja siitä tunteesta mikä tulee kun esim. painaa nikaman selässä "paikalleen" ja mietityttää jos tahtoo vääntää kroppaa jollan tapaa ja juuri tuo niska juttu.
osteopaatille, mielellään sellaiselle joka on fysioterapeutti (en tiedä onko kaikki)
Suomessa niitä ei koulutetakaan, vaan suomalaiset kiropraktikot ovat opiskelleet pääasiassa Englannissa. D.C. (doctor of chiropractic) ammattinimikkeessä takaa sen, että kiropraktikko on koulutettu. Itse olen saanut kiropraktikolta suuren avun, mutta en raaski kovin usein käydä, kun hoito on kauhean kallista.
Auttaa vaivoihimme hyvin, mutta kun on työperäistä, niin ain apukkaa tulemaan takaisin. Mutta mielestämme se on pieni hinta siitä, että pysyy työkykyisenä. Kiropraktikoitakin on moneen junaan. Toiset ovat kouluttautuneita ja toiset eivät. Siitä kannattaa ottaa selvää. Myöskin hoito tavat ovat erilaisia. Kiropraktikkomme tampereella saa meidät aina kuntoon kerrasta taikka kahdesta, tosin ensimmäisellä kerralla se taisi kestää kolme kertaa. Olen kuullut, että joillakin kiropraktikoilla pitää juosta todella monta kertaa vaikka vaivat olisivatkin jo poissa. Mielestäni se kertoo ammattitaidottomuudesta.
Kaularanka manipulaatiota saamme myös säännöllisesti ja kiropraktikkomme on kertonut että kiropraktikoiden manipulaatio ei ole aiheuttanut yhtään vammaa suomessa. Sen sijaan lyhyemmillä koulutuksilla hommaa tekevien on.
Paras vaihtoehto taitaa olla, että käyt katsomassa minkälainen kaveri siellä hommaa tekee ja jatkotoimista päätät sen mukaan.
Itse olemme huipputyytyväisiä kiropraktikon asiakkaita, ja mieheni on muuten lääkäri.
Helpottaa kummasti. Mitä pelkäät?