Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se nyt on sen Tamiflun kanssa?

Vierailija
03.11.2009 |

Kun kaksi vuotta sitten sairastuin tavalliseen kausi-influenssaan sain Tamiflu-kuurin, eikä tauti ollut "kovin kamala".

Onko nyt niin että tähän sikainfluenssaan ei Tamifluta kuitenkaan saa?

Tietääkö joku MIKSI kun valtiokin sitä hamstrasi miljoona pakkausta? Mikä järki sitä nyt on pihdata kun sikainfluenssakin on vakavampi ja Tamiflu tulisi jopa enemmän tarpeeseen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä Tamifluta saa kyllä jos menee niin huonoon kuntoon että ottavat sairaala hoitoon.

Tamifluta saa myös riskiryhmään kuuluvat sairastuneet.

Kait tilannetta seurataan ja influenssan muuttumista, nyt se on kuitenkin sen verran hyvä ja jopa tavallista kausi-influenssaa lievempi. Mutta koskaan ei tiedä mitä seuraava aalto tuo tullessaan ja siihen on hyvä varautua.

Lääkettä en itse kyllä turhaan haluaisi, enkä nyt sitä ottaisi jos normaalisti tämän sairastaisin, kuten en normi influenssaankaan. Siksi on parasta yrittää ottaa se rokote jos suinkin ehtii saada.

Vierailija
2/4 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä olen yli 25 vuotias ja perusterve :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti reseptillä, itse kustannettuna. Mitän riskiryhmäkynnystäkään ei enää ole. Toki reseptin saa vain todelliseen tautiin ja huomioida pitää sekin, että samalla taudinkuvalla voi oireilla moni muukin tauti, esim. kuumeista angiinaa ei kannata Tamiflulla hoitaa, tarvii antibiootin. Määräyskynnyksen on suositeltu olevan nyt käynnissä olevan epidemian aikana matala, todennäköisesti saat vaikka puhelinreseptin, jos oireet ja taudinkuva mätsää ja saat lääkärin tai terkkarin kiinni puhelinaikana. Ilmaislääkkeitä ei jaeta mistään.

Vierailija
4/4 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt D-vitamiinia kehiin ja reipasta mieltä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä