Suhde työpaikalla
Sattuikin niin typerästi taannoisissa työpaikan juhlissa, että erehdyin suuteloimaan pomoni kanssa. Olen aina pitänyt hänestä paljon, mutta tämä tunne mikä mut on vallannut on todella voimakas. Emme voi juurikaan muuta tehdä kuin tuijotella toisiamme, ja se on vain ajan kysymys milloin olemme taas toistemme kimpussa. Siitä on nyt 3 viikkoa aikaa. En kadu, odotan vain seuraavaa päivää jolloin pääsen taas töihin. Vatsassa kiertää.
Molemmat olemme aviossa. Miten saisin itseni järkiini? Onko jollain kokemusta työpaikka romanssista, ja vielä parempi, suhteesta pomoonsa?
Kiitos.
Kommentit (17)
se tietää aina tuhoa ja nimenomaan sille alaiselle. kun jotain menee pieleen, niin muista että pomolla on valta.
se suhde E-I K-A-N-N-A-T-A. Muista. Ei ole hetken nautinnon arvoista. Voi maksaa sulle sun työpaikan. Ja mikä pahempaa - maineen.
Miehet todellakin juoruavat keskenään. Yksityiskohtaisestikin, etenkin jos kyseessä on vain seksisuhde, eikä sulla ole siinä ihmisarvoa, vain panoarvo.
Mä koitan saada itseni järkiini. Tiedän kyllä tämän, erittäin hyvin.
Jotain omituista vaan tapahtui. Ihastus on kova.
terv. ap
Pomo porskuttaa kai edelleenkin saman firman johdossa. Alainen (nainen) sai potkut ja homma lakaistiin maton alle näin.
"koko" firma kyllä tiesi asiasta.
Kokemuksesta tiedän että moni on jo huomannut että teidän välillänne on jotain muuta kuin vain työsuhde. Jos nyt toimisit viisaasti (jota itse en aikanaan osannut) niin etenisin niin että suhteesta tulisi mahdollisimman nopeasti julkinen. Olisitte siis aivan oikea pari kaikkien silmissä. Minä en aikanaan saanut itseäni järkiini ja se tosiaan huononsi työpaikan ilmapiiriä. Jouduin silmätikuksi kun kaikki olivat kateellisia. Pomo ei todellakaan suosinut minua vaan päinvastoin. Joutui lähes sorsimaan. Suhdetta ei kuitenkaan salassa pysty pitäämään joten täytyy tehdä nopeita päätöksiä. Joko etenette tai hautaatte kokonaan kokoa suhteen virittelyn. Asioista täytyy ottaa vastuuta ja sitä en itse aikanaan osannut.
eikä me varmasti tahallamme mihinkään suhteeseen ajauduta. Nyt on vaan tosi voimakkaat tunteet päällä... ja kova tarve olis hänen kanssaan puhua.
Sinä joka kyselit että missä päin tämä tapahtuu, niin kiitos vaan, pidän tiedon ihan itselläni.
Tiedän, väärin on. Ja yritän aivopestä itseni ulos ajatuksesta.
terv. ap
Riippuu paljon millä alalla olette. Jos miesvalatinen ala tuskin vaikuttaa työilmapiiriin. Jos taas olet naisvaltaisella alalla niin ongelmia tulee varmasti..
Mun on vaikea ymmärtää, miten sulla voi noin voimakkaat tunteet olla mukana. Ennemminkin kyse on himosta, sitähän se rakastuminen on ja se on se, jota on niin kovin vaikea vastustaa. Vain korkea moraali voi olla sun tukenasi, sillä tehän teette väärin, kun olette molemmat naimisissa ja rakennatte suhdetta ulkopuolella.
Toisaalta tapauksesi on banaaliakin banaalimpi, mutta toisaalta tuhoat perheesi, pomosi perheen ja työpaikan rauhan tolla pelillä. Onko se ihan oikeasti sen arvoista? Jos on, anna mennä, mutta varaudu sitten pistämään koko elämäsi uusiksi ja aloittamaan kaikki taas nollasta. Älä rupea idioottipimatsuksi, joka panee pomon kanssa. Susta tulee pohjasakkaa ihan kaikkien silmissä.
Jopa pahemmin kuin naiset. Sitä ei usko ennen kuin sen näkee/kokee. Ja varsinkin tällaiset asiat juorutaan seläntakana jo seuraavana päivänä.
En minäkään voi suositella suhdetta esimieheen. Jos ikinä tulisikin tilanne, että ansaitsisit ylennyksen, niin jos sen saisit, olisi aina syynä reittä pitkin yleneminen ja toisaalta pomolla on suurempi kynnys olla ylentämättä sinua, jotta välttäisi pahimmat juorut.
Voimakkaat tunteet ovat pelissä siksi, että ihastuminen on ollut jo aiemmin, ja pidämme toisistamme paljon. Tämä suuteleminen vain tapahtui, ja sehän oli tosi väärin.
En tiedä mitä ajattelen miehestäni nykyään, olemme erkaantuneet jo vuosia... en silti voinut uskoa että ihastus johtaisi siihen mitä tapahtui. Lasten takia ja pomon vaimon takia yritän nyt käyttäytyä järkevästi.
Itselläsi siis on? Tiedätkö yhtään onko tämä pomoltasi "tyypillistä" käytöstä? Ettet sitten olisi yksi muiden joukossa. Oletteko tunteneet kauan vai onko työsuhde tuore?
ajattele, pilaisit oman perheesi, pomon perheen ja työpaikan nykyisen hyvän tilanteen. Triplarikkoja.
Jos sulla on lapsia, niin mieti haluatko rikkoa perheesi?
On ihan normaalia ihastua, mutta nyt sinulla on tahdon vallassa päättää mitä teet.
Itse olen ollut samassa tilanteessa, tosin mulla ei ollut vielä lapsia. Päätin, että ihastuminen riittäköön. Vaihdoin vielä duuniakin, että en altistanut itselle.
Ihastuminenhan on jännittävää ja siitä tulee hyvä olo. Perheellisenä vastuu on vain suurempi, joten ei voi toimia pelkän tunteen vallassa.
kun luin viestisi. Itse nimittäin epäilen että miehelläni on orastava suhde alaiseensa. Voi olla että olen täysin väärässä mutta kuitenkin..
Näin toisella puolella olevana voin sanoa että ihan hirveeltä ainakin itsestä se tuntuisi. Ja juurikin siksi että vaikka suhde loppuisikin tai jäisi aloittelun asteelle olisitte silti aina samassa työpaikassa. Itse ainakin kärsisin siitä äärettömän paljon.
Omani ovat 6 ja 9 vuotiaat. Olemme tehneet töitä yhdessä 3 vuotta.
En usko että tämä on hänelle tyypillistä. Mutta en osaa varmastikaan sanoa.
Aika lailla sama tilanne, molemmat tahoillaan naimisissa jne. Minä alainen, hän pomo. Suhde on kestänyt vuosia. Työkaverit todennäköisesti tietävät mistä on kyse. Asiasta ei puhuta, ei ainakaan minun kuulteni. Siitä en tiedä puhuvatko työkaverit keskenään. Eihän tuo juttu ainakaan työilmapiiriä paranna.
Suosittelen lopettamaan suhteen ennen kuin se edes kunnolla pääsee alkamaan. Myöhemmin on huomattavasti vaikeampi päästä irti. Jos oma liittosi vetelee viimeisiään etkä sitä halua edes yrittää korjata, niin päätä vanha liittosi ensin kunnialla. Vasta sen jälkeen katsot tuleeko uudesta suhteesta jotakin.
Mitenkö saisit itsesi järkiisi? Et mitenkään. On vain oltava päättäväinen.
mutta tutkimustuloksia tiedän. Ja ne kertovat, että nämä suhteet vaikuttavat koko työyhteisön työilmapiiriin. Eli jos tuota jatkat, niin koko työyhteisö tulee kärsimään. Kun vuoden päästä mietitään, mikä meillä on pielessä, niin muista tämä viesti.