Mikähän olisi sellainen ruotsinkielinen elokuva
joka voisi kiinnostaa yhdeksäsluokkalaisia? Mielellään vaikka suomenruotsalainen, sellainen jota pystyisivät korvakuulolta ehkä vähän seuraamaan.
Kommentit (11)
Tosin isoin osa 9-luokkalaisista jo varmaan onkin 15-vuotiaita.
ovat siis FST:n lauantai-illan leffat.
mieleen kuin ihanat naiset rannalla (liian pitkäveteinen teineille) ja sitten colorado avenue, josta tykkäsin kyllä itse.
Luukas Moodysonin leffoista ainakin itse pidin Kimpassa-elokuvasta ja Lilja4everista. Tuo jälkimmäinen on kyllä ehkä vähän liian rankka koulussa katsottavaksi. Taitaa olla K15, en ole varma.
Lilja4ever on kyllä todellakin väärä valinta peruskouluun.... Voisi opettajalle tulla muutama huomautus perseraiskauksen esittämisestä lapsille...
Luukas Moodysonin leffoista ainakin itse pidin Kimpassa-elokuvasta ja Lilja4everista. Tuo jälkimmäinen on kyllä ehkä vähän liian rankka koulussa katsottavaksi. Taitaa olla K15, en ole varma.
joskus Veljeni leijonamieli. Myös Jalla Jalla katsottiin ja toi Fucking åmål. Lilja4everkin tuli katsottua lukion ruotsin tunnilla.
Uusi maa
Näkymätön Elina
Eräs rakkaustarina
Perhesalaisuuksia
Fanny ja Alexander taitaa vaan olla liian pitkä koulussa katsottavaksi
Oma koti kullan kallis
Maastamuuttajat
Raivaajat
Pahuus
Populäärimusiikkia Vittulajänkältä
Pelle Valloittaja tosin vain osittain ruotsinkielinen
Minkä taakseen jättää
Seuramatkat - Eli Missä ovat possujuhlat?
Totuus vai tehtävä
Joulupukki vieraissa
Ihanasti rakastetut
Äideistä parhain
Leijat Helsingin yllä on suomenruotsalainen ja ihan hyvä.
Änglagård.
En tiedä, onko liian vaikeeta lyhyttä ruotsia lukeneelle 9-luokkalaiselle, kun itse luin A-ruotsia ja tämä siis lukiossa.
Siellä tulee lauantai-iltana aina joku elokuva, yleensä ottaen joku pohjoismaalainen.