Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero-mä en tajua miten pärjään

Vierailija
03.11.2009 |

Ero edessä... Vaikka onkin mun toivoma, niin en ymmärrä miten tulen pärjäämään lasten kanssa keskenään. Mies muuttaa toisella paikkakunnalle, joten lasten näkeminen ei todellakaan tule olemaan viikottaista. Koko arjen vastuu siis siirtyy mulle. Sukulaiset asuu kaukana, kavereilla omat perheet joten apuja ei hirveesti voi odottaa... Miten muut yh:t oikeen pärjää??? Onko kaikilla ihan mahtavat tukijoukot vai muuten vaan ovat kaiken jaksavia superihmisiä? Vai onko kaikki ihan hajalla ja jaksamisen äärirajoilla... Se on missä mä näen itseni tulevaisuudessa. :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon varmasti riippuu siitä, montako lasta ja minkä ikäisiä teillä on ja kuinka paljon isä osallistuu. Mutta kyllä sinä joka tapauksessa pärjäät. Alkuun sopeutuminen vie tietenkin aikansa, mutta kyllä se pikkuhiljaa helpottaa.

Vierailija
2/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti tulee olemaan kamalaa. Nyt täytyy kysyä, että onko ero ihan varmasti ainoa oikea ratkaisu? Eikö terapialla olis päässyt vähän eteenpäin? Minkä ikäisiä lapset on? Onko mahdollista, että muuttaisit samalle paikkakunnalle jonkun lähelle, joka voisi auttaa sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole enää surkean parisuhteen tuomia paineita hartioilla. Sulla on eron jälkeen oikeasti lapsille aikaa, näin ainakin itse havaitsin. Alkuun voi olla tukkoista mutta kaikkeen pystyy kun on pakko ja lopulta sitten syntyy rutiinit, jotka helpottavat arjen kulkua.

Vierailija
4/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ja 5v. Sukulaiset asuu paikkakunnalla jossa ei juuri töitä eli sinne turha muuttaa työttömäksi. :(

t.ap

Vierailija
5/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon painolastia, että aikaa lapsille ja arkielämälle on aiempaa enemmän.

Paljon voimia "ylimenokauteen"!

Vierailija
6/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu samassa pihapiirissa parin muun yh:n kanssa ja ajan myötä niistä on tulleet ystäviä. Jeesaavat toisiaan aina tarpeen vaatiessa.

Vierailija
7/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä neuvolasta perhetyöntekijä avuksi. Useammallakin tutulla on käynyt neuvolasta joku auttamassa esim. iltana tai parina viikossa, kun on ollu vaikea tai raskas elämäntilanne. Äiti on sitten päässyt käymään esim. vaateostoksilla, kampaajalla tai vaikka vain nukkunut väsymystään pois, kun neuvolan tyyppi on vienyt lapset puistoon pariksi tunniksi.

Vierailija
8/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies edes suostuisi harkitsemaan muuttoa niin ettei näkisi lapsiaan vähintään viikottain.

Itse asiassa meillä olisi yhteishuoltajuus, sitä en tiedä miten homma käytännössä menisi, mutta anyway.

Vierailija
9/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tästä mitään apua mutta itse olen huomannut sellaisen asian että kun joutuu olemaan yksin lasten kanssa, tietää että joutuu itse tekemään kaiken eikä odota muilta mitään niin se tekeminen on jotenkin itsestäänselvää, ei ns. mun vuoro.

Meillä arki rullaa mukavasti kun mies on reissussa, saan lapset paljon aiemmin nukkumaankin ja muutenkin kaikki sujuu omalla painollaan helpommin. Helppo pitää rytmeistä kiinni ja lapset rakastaa sitä että on turvallista ja helppoa elämää.

Kun mies on kotona, on mulla enemmän paineita ja odotuksia. Kiukkuan kun joudun tekemään jotain ns. mieheni puolesta. Saman asian teen ilman mitään miettimistä kun mies ei ole kotona. En tiedä miksi teen näin.

Lapset taas odottaa ja ovat isänsä kimpussa koko ajan, eivät uskalla reppanat edes päikkäreille mennä aina kun pelkäävät että isä lähtee sillä välin traktorihommiin ottamatta kyytiin tai muuta vastaavaa. Isä on siis parasta maailmassa siinä suhteessa mutta aiheuttaa sitten taas aikamoista levottomuuttakin. Äitin kanssa olo on turvallista ja tylsää, mutta siinä sitten tosiaan uskaltaa vaikka nukahtaakin.

No äh, yritin siis vain sanoa että ehkä se on myös asennekysymys. Kun on pakko pärjätä, sitä pärjää. Ja kun lapset on sitten isän luona niin käytä se aika itseesi ja omiin tarpeisiisi. Pidä huolta itsestäsi.

Tsemppiä sulle kovasti!

Vierailija
10/10 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat 2v. ja 4v. kun erosin. Kannattaa ottaa sellainen "päivä kerrallaan" -asenne, eli älä murehdi vielä sitä miten joulukuun puolivälissä järjestät sen ja sen menon. Asia kerrallaan.

Vieläkin muistutan välillä itselleni, kun kalenterini näyttää työasioiden ja lasten harrastusten vuoksi superruuhkaiselta, että eletään viikko kerrallaan ja organisoidaan hommat pyörimään.

Kaikesta selviää, kun on pakko ja haluaa selvitä!