Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako lapsettomuushoidoissa olevaa pariskuntaa pyytää kummeiksi?

Vierailija
02.11.2009 |

Haluaisin pyytää hyvää ystävääni miehensä kanssa kolmannen lapsemme kummeiksi, mutta kuulimme äskettäin, että he ovat olleet jo pari vuotta lapsettomuushoidoissa tuloksetta.

Eivät ymmärrettävästi jaksa kauheasti kaveerata lapsiperheiden kanssa, ja ollaan kovasti mietitty, kehdataanko pyytää heitä kummeiksi, vai onko se pahimmanlaatuista veitsen kääntämistä haavassa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et pysty asiasta heidän kanssaan keskustelemaan.

Toisaalta heistä voi saada hyvin lapsellenne omistautuneet kummit.

Vierailija
2/2 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta antaisin heille sen mahdollisuuden myös etteivät halua ts. jos kerran hekin tietävät että te tiedätte heidän hoidoista niin voit hyvin sanoa, "että olisi kiva jos suostuisitte kummiksi, mutta ymmärretään kyllä jos ette kykene/halua tällä hetkellä".. Ei ehkä nyt viisaimmat sanat välttämättä, mutta jotain tuonne päin.

Ja peilaan tässä omaan kokemukseen. Minä olen entinen lapseton, vaikka tunnen vieläkin olevani jollain tapaa. Me olimme hoidoissa 5v. ja useita pettymyksiä ja keskenmenoja tuli koettua. Lopulta saimme maailman ihanimmat 2 lasta :) Ja tuona aikana oli niiiiin paljon ystäviä, tuttavia, sukulaisia jotka saivat lapsen jos usemmankin. Ja tuona aikana minusta/meistä tuli kahden lapsen kummeja, joiden vanhemmat tiesivät meidän lapsettomuudestamme. Mutta hyvä ystäväni teki toisin, joka hänkin tiesi meidän vaikeudet ja lapsettomuushoidot, niin hän ei edes vaivautunut kysymään.. Pahoitin siitä jollain tapaa mieleni, varsinkin kun hän itse jälkikäteen selitteli että oli ensi meinannut ´mutta ajatteli ettei sitten kuitenkaan.. Jos ei jaksettais tai pystyttäis ts.olisi puukon kääntämistä haavoissa, mutta itse en sitä niin kokenut. Hän vain itse ajatteli näin, kysymättä edes meiltä. Joten siksi minä kysyisin edes, jos kerran heitä olette alunperinkin heitä ajatelleet!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi